قطعات خودرو

29 مهر 1308 | 21 اکتبر 1929 | اهدای مؤسسه ادیسون توسط فورد

ادیسون و فورد

سال 1891 بود که هنری فورد 28ساله به عنوان مهندس به کمپانی روشنایی ادیسون پیوست. فقط دو سال طول کشید تا فورد مهندس ارشد بشود.

این موقعیت برای فورد، پول و زمان موردنیازش را فراهم کرد تا اشتیاق شخصی‌اش به مهندسی خودرو را دنبال کند. سال 1896 او اولین وسیله‎‌نقلیه‌اش یعنی کوآدری‌سایکل (چهارچرخه) را ساخت.

همان سال در جلسه مدیرات ادیسون، فورد به توماس ادیسون معرفی شد. ادیسون آزمایش‌های فورد در صنعت خودرو را تصدیق کرد و او را به ساختن دومین خودرو تشویق کرد.

این وسیله‌نقلیه سال 1898 تکمیل شد و توجه ویلیام مورفی، تاجر چوب اهل دیترویت را به خودش جلب کرد. مورفی سرمایه مورد نیاز فورد برای ساخت خودرو را فراهم کرد، بنابراین فورد از کمپانی ادیسون جدا شد.

اما فورد ریشه‌هایش را فراموش نکرد و در پنجاهمین سالگرد ساخت چراغ روشنایی مهمانی باشکوهی برای اهدای مؤسسه توماس ادیسون به افتخار این مخترع آمریکایی برپا کرد. افراد مشهور و مهمی مانند چارلز، والتر کرایسلر، شواب، جان دی‌ راکفلر، روی راجرز، هربرت هوور و البته خود توماس ادیسون در این مهمانی حضور داشتند.

فورد دو ساختمان آزمایشگاه ادیسون و مهمانخانه شبانه‌روزی را از منلوپارک نیوجرسی به دیترویت آورده بود و به همان شکل سال 1879 درآورده بود ـ یعنی سالی که ادیسون حباب روشنایی را اختراع کرده بود.

یکی از آخرین عکس‌های ادیسون و فورد

ادیسون و فورد رابطه دوستانه‌شان را بعد از خروج فورد از کسب‌وکار ادیسون هم ادامه داده بودند. بعد از مرگ فورد در 1947 مؤسسه توماس ادیسون به موزۀ هنری فورد تغییر نام داد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است