قطعات خودرو

جلسه هم‌اندیشی اعضای صنف با نماینده صمت و بسیج اصناف / صدا و سیما آدرس غلط می‌دهد

به گزارش «قطعات خودرو»؛ بعد از تصمیم وزارت صمت برای برخورد با کالای تقلبی و استفاده از کدرهگیری کالا، این موضوع از 15 فروردین 1401 جدی شد و وزیر صمت بعد از روز طبیعت و پس از حضور در ایران خودرو در جلسه‌ای با حضور وزیر دادگستری از برخورد جدی با دو رسته باتری و کمک فنر گفت و آغاز این طرح را اعلام کرد و عملا برخورد با آخرین حلقه یعنی توزیع کننده نهایی آغاز شد.

اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران به عنوان حلقه وصل صنف و وزارت صمت با دعوت از افراد موثر صنف و همچنین اعضای منتخب رسته کمک‌فنر و نماینده بسیج اصناف و وزارت صمت، قصد داشت تا با شفاف‌سازی به نفع صنف عمل کرده و با مدیریت غلامحسین حمزه سعی در اقناع طرفین و حفظ اعتبار و وجه صنف داشت.

صدا و سیما نیز در اقدامی نسبتا شتابزده به ارائه گزارشی از بازار پرداخته به حضور و مقایسه اجناس اصلی و تقلبی می‌پردازد و عملا اعتبار صنف لوازم یدکی و ماشین آلات تهران را زیر سوال می‌برد، این در حالی است که وزارت صمت و حتی صدا و سیما باید به دنبال سر نخ توزیع لوازم یدکی باشند و نه انتهای نخ آن.

فروشنده مقصر نیست

در این جلسه هم‌اندیشی که در محل اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی و به ابتکار اعضای هیات مدیره به خصوص غلامحسین حمزه برگزار شد وی با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری صنف لوازم یدکی و ماشین آلات تهران گفت : « صنف لوازم یدکی جزو اولین صنوفی بود که برای کمک به انقلاب و پیروزی آن تعطیل کرد و در پیروزی انقلاب نقش تاثیرگذاری داشت. بعد از انقلاب و در زمان جنگ بالاترین کمک‌ها را صنف ما به جبهه و جنگ کرد و بالاترین آمار شهید و جانباز از میان همکاران ما بوده‌اند. در بلایای طبیعی نیز کمک‌های ما قابل رصد و ملاحظه است، پس وجود جنس تقلبی و بی‌کیفیت متوجه فروشنده نیست و نمی‌توان اتحادیه و فروشنده را در این زمینه مقصر دانست.»

نائب رئیس اتحادیه با اشاره به گزارش‌های جهت دار صدا و سیما و همچنین لزوم برخورد کارشناسانه با موضوع، گفت: «جمع آوری کالای تقلبی با بگیر و ببند و دستگیری راه به جایی نخواهد برد و تنها بر مشکلات این حوزه خواهد افزود. ما معتقدیم ساز و کار درست برای آن تنها راه‌گشای جمع آوری اجناس تقلبی است. ما می‌خواهیم پاک باشیم چون خودمان مقصر نبودیم و خود کرده نیست که تدبیری نداشته باشیم. ما برای حل آن دو راه داریم. اگر قرار است با تهدید و چماق به جنگ فروشندگان و تاجر برویم من به عنوان مسئول اتحادیه اعلام می‌کنم که ما همکاری نخواهیم کرد. اما در صورتی که با مدارا و روشن بینی و البته حضور کارشناسان این صنف ما همکاری تام و تمامی برای مبارزه با کالای تقلبی خواهیم داشت. ما قرار نیست با مدیران اجرایی تقابل داشته باشیم و به قانون پایبندیم.»

با برخوردهای قهری به جایی نمی‌رسیم

سرهنگ کاکاوندی رئیس سازمان بسیج اصناف با اشاره به همراهی این سازمان با اتحادیه فروشندگان صنف لوازم یدکی و ماشین آلات تهران گفت: « ما در سازمان خود به هیچ وجه با برخوردهای غیرکارشناسانه موافق نیستیم و معتقدیم برای مبارزه با کالای قاچاق و جنس بی کیفیت نیاز به آموزش و برخوردهای مناسب داریم. تنها با روش‌های اصولی و کارشناسانه می‌توانیم جلوی این اتفاقات را بگیریم.»

وی ادامه داد: « احساس آرامش از خود آرامش بسیار مهم‌تر است و فروشندگان باید این حس را داشته باشند که ما در کنار آنها هستیم و اگر با خطایی مقابله می‌کنیم در نهایت به نفع آنها و اعتبار صنف است و ما همواره بر برخوردهای کارشناسانه تاکید می‌کنیم و می‌دانیم این راه پاسخگو است.»

وهبی نماینده وزارت صمت در این جلسه نیز اظهار کرد: « ما هم معتقدیم می‌توان با جلسات مشترک با اعضای صنف اتحادیه، از نظرات آنها برای مبارزه با اجناس تقلبی کارشناسانه‌تر عمل کرد. این اتفاق اگر با موفقیت صورت بگیرد در نهایت به نفع اتحادیه و فروشندگان آن نیز خواهد بود و مردم نیز اعتماد بیشتری می‌کنند.»

حفظ اعتبار صنف مهم‌ترین اصل برای اتحادیه است

نمایندگان صنف فروشندگان لوازم یدکی نیز در این جلسه هریک به نقش و اعتبار صنف پرداخته و مهم‌ترین موضوع را برخورد از حلقه‌هایی همچون واردات یا تولید لازم دانسته و فروشنده را مبرا از این موضوع دانستند و برخورد قهری و صرف با فروشنده را موجب بی اعتمادی مردم به صنف و عملا خراب کردن وجه توزیع‌کننده در اذهان جامعه دانستند و تصمیم گرفتند زین پس در زمان گزارش‌های صدا و سیما یکی از نمایندگان اتحادیه و کارشناسان حضور داشته باشند از گزارش‌های یک جانبه و بدون در نظر گرفتن دیگر موضوعات گزارشی منتشر نشود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است