قطعات خودرو

محمد جعفرنیا: هفته آینده تاریخ دور دوم انتخابات مشخص می‌شود/ رای‌گیری بر اساس سامانه الکترونیکی «ایرانیان اصناف» انجام می‌گیرد

محمد جعفرنیا سرپرست اداره امور اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و مسئول برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها با اشاره به دعوت اعضای اتحادیه برای زمان بندی دور دوم انتخابات اصناف بیان کرد: ملاک اخذ رای ما سامانه الکترونیکی «ایرانیان اصناف» است که هر کس در صنف فعالیت داشته باشد در این سامانه ثبت نام شده است. رای گیری نیز بر اساس این سامانه انجام خواهد گرفت.

جعفرنیا در گفتگو با قطعات خودرو درباره برگزاری دور اول انتخابات هیات مدیره اتحادیه و زمان‌بندی آن بیان کرد: ما بر اساس زمان بندی و ترتیب اولویتی که داشتیم دور اول انتخابات را پیش از عید برگزار کردیم.

وی با اشاره به تاخیرفراوان در برگزاری انتخابات اصناف گفت: از زمانی که دستور برگزاری داده شد ما بلافاصله اقدام کردیم. برگزاری انتخابات در اول یا انتهای سال برای ما فرق چندانی ندارد و این انتخابات هم در روزهای اداری برگزار شد.

او ادامه داد: بر اساس اولویت از یازدهم اسفندماه به ترتیب تاریخ انقضای مدت ماموریت هیئت مدیره اتحادیه‌ها اولویت بندی کردیم و تا 25 اسفند1400 انتخابات برگزار شد. انتخابات تعدادی از اتحادیه ها به حد نصاب رسید و تعدادی هم نرسید. این اتفاق غیرطبیعی هم نیست و در قانون هم پیش‌بینی شده است.

وی در خصوص تاریخ برگزاری دور دوم انتخابات اتحادیه لوازم یدکی اظهار کرد: در حال دعوت از اعضا هستیم تا هفته آینده بیایند و تاریخ انتخابات دور دوم را مشخص کنیم. امیدواریم این انتخابات هم با همراهی و حضور گسترده، پررنگ و پر شور برگزار شود.

به گفته محمد جعفرنیا زمان بندی دور دوم انتخابات اصناف پس از ایام ماه مبارک رمضان و به احتمال زیاد در خردادماه سال جاری انجام خواهد شد.

مسئول برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها در پاسخ این سوال که با توجه به آنکه اصناف تا پایان تیرماه درگیری مالیاتی خواهند داشت و بهتر نیست زمان بندی دور دوم به تیرماه موکول شود گفت: این موضوع قطعا در جلسه هفته آینده مدنظر قرار دارد و احتمال آن وجود خواهد داشت که دور دوم در تیرماه برگزار شود. اما هنوز تاریخ آن قطعی نیست و همه چیز هفته آینده مشخص خواهد شد.

جعفرنیا درباره میزان حد نصاب در دور دوم انتخابات توضیح داد: بر اساس قانون این تعداد در دور دوم یک چهارم است که این میزان بر طبق قانون در دور اول یک سوم بود.

مسئول برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها تصریح کرد: ملاک اخذ رای ما سامانه الکترونیکی ایرانیان اصناف است که هر کس در صنف فعالیت داشته باشد در این سامانه ثبت نام شده است. رای گیری نیز بر اساس این سامانه انجام خواهد گرفت.

جعفرنیا در پاسخ این سوال که آیا کسانی که در حال تمدید جواز هستند اجازه شرکت در انتخابات را پیدا می‌کنند یا خیر بیان کرد: اگر بر اساس قانون، اتحادیه به فرد ابلاغ رسمی مبنی بر تمدید پروانه کسب داده باشد و از تاریخ آن یک ماه گذشته باشد آن فرد نمی‌تواند رای بدهد. اما اگر از زمان ابلاغ اتحادیه یک ماه نگذشته باشد مانعی برای رای آن فرد وجود نخواهد داشت.

یادآوری می‌شود دور اول انتخابات در 15 اسفندماه 1400 برگزار شد و با اینکه بیش از 2000 نفر در این انتخابات شرکت کردند اما انتخابات به دور دوم کشیده شد. علت اصلی این امر به نظر اعضای صنف و نامزدهای انتخابات نا مناسب بودن زمان رای گیری، مشکلات رای گیری رایانه ای وکوتاه بودن زمان اخذ رای گیری است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *