قطعات خودرو

اتحادیه ملجاء و مرجع همه امور اعضای صنف است

خودروساز چینی

اتحادیه ملجاء و مرجع همه امور اعضای صنف است مدیریت سرمایه های انسانی، راه اندازی نظام دریافت پیشنهادها و انتقادات، ایجاد فرصت های آموزشی، تحول سازمان اداری اتحادیه و ارتباط هدفمند با دولت و مطالبه حقوق جمعی صنف مسئولیت اصلی هیئت مدیره است.

افق های آینده صنف

همیشه از خودم سوال می کنم چرا کشور ما با این ظرفیت عظیم و شرایط ویژه ای که دارد دچار عقب ماندگی شده است؟ چرا ما نتوانسته ایم شرکت های بزرگ و جهانی داشته باشیم. چرا کارهای کوچک و بزرگ در کشور ما به کندی پیش می رود؟پاسخی که می توانیم روی آن در این مرحله تمرکز کنیم ضعف ما در انجام کارهای گروهی و مشارکت اجتماعی است هر کدام از ما می خواهیم تنها براساس سلیقه و تجربه خود عمل کنیم در حالی که نیروی جمع توان هریک از ما را به صورت مضاعف بکار می گیرد.صنف لوازم یدکی که بنده نزدیک به دو دهه است در آن حضور دارم و اهمیت،گسترده و فایده آن برای جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست باید با پیشتازی و برنامه ریزی در فضای مجازی و دیجیتال مارکتینگ ورود پیدا کند. کسانی از صنف و خارج از صنف در این فضا مشغول به کار هستند که باید شناسایی و مدیریت شوند و به همه اعضای صنف نیز این فضا و الزامات و شرایط آن معرفی شود تا در آینده صنف بتواند هویت جمعی خود را حفظ کند و مطابق سلیقه و نیاز مصرف کنندگان پاسخگویی کند.

همکاری و مطالبه از وزارت صمت  و سازمان های دولتی مرتبط

هر اتحادیه ای با یک یا چند وزارتخانه و سازمان در ارتباط است اگر برای این ارتباطات برنامه و هدف تعریف شده داشته باشیم و در پویش های مستمر همکاران را در جریان آن قرار دهیم؛ خواهیم توانست به مطالبات قانونی خود دست یابیم و در مراکزی که برای ما تصمیم گیری می کنند کرسی ثابت داشته باشیم. بدیهی است در این صورت هرگز با تغییر مدیران یا دولت ها دچار قطع ارتباط نخواهیم شد و همه چیز به نقطعه آغاز باز نمی گردد.

تحول در سازمان اداری اتحادیه

اتحادیه یک مرکز عمومی خدماتی است که به اعضاء و مشتریان اعضاء خدمات تعریف شده ای ارائه می کند این خدمات می تواند در قالب ها و اشکال گوناگونی ارائه شود که مهمترین وجه آن باید ایجاد رضایتمندی باشد. اگر بخواهیم سازمانی پاسخگو و مسئولیت پذیر باشیم باید همه کارمندان و سامانه اداری اتحادیه در چارچوبی منظم و مدون کار کنند و به کارشان علاقه داشته باشند کاملا توجیهه شده باشند که جلب رضایت مراجعین در واقع مهمترین ماموریت ایشان است.

آموزش نیاز مستمر و ضمن خدمت

امروزه دانش برای هر نوع کسب و کاری ضرورت دارد. دانشی که صرفا به خود حرفه نیز مربوط نیست و در واقع به جوانب کار نیز مربوط می شود در دنیای امروز حتی کسانی که دانش آکادمیک دارند باید دائما دوره های آموزش ضمن کار ببیند. مسئولیت ایجاد فرصت آموزش های تخصصی بر عهده اتحادیه است. چرا که اعضای اتحادیه و فرهنگ ایشان را به خوبی می شناسد و به نیازهای آن ها آگاه است.

ایجاد فرصت برای توسعه کسب و کار

در شرایطی که جامعه در حال توسعه است. روش و زمینه های متعددی برای گسترش کسب  وکار وجود دارد اتحادیه به عنوان ملجاء و مرجع باید در ایجاد چنین زمینه های کوشا بوده و برنامه داشته باشد مثلاً سهیم بودن در تصمیم گیری ها و برگزاری نمایشگاه های تخصصی و بین المللی لوازم یدکی خودرو تهران و سایر شهرهای کشور امکان پذیر و ضروری است.

حمایت از تولید ملی با مدیریت اتحادیه و کمک اعضاء

اعضای صنف لوازم یدکی اکثراً توانایی ورود به عرصه تولید را دارند و اگر اتحادیه بتواند افراد علاقمند را باهم مرتبط کند تا خوشه های تولیدی تشکیل شود و اتحادیه به عنوان ناظر و تسهیل کننده عمل کند. شاهد تحولی عظیم و مستمر در عرصه تولید لوازم یدکی و حتی خودرو سازی خواهیم بود.

نظارت مردم مهمترین عامل موفقیت و سالم سازی بازار

مردم و اعضای درستکار صنف که کم هم نیستند مایلند اتحادیه در سالم سازی بازار و ممانعت از ورود و عرضه کالای کم کیفیت یا فیک اقدامات موثر و سازمان یافته ای انجام دهد. دولت و نهادهای مسئول دیگر نیز در صورتی که اتحادیه برنامه مدونی برای این کار ارائه کند حتما پشتیبانی خواهند کرد پس کاملا بجا خواهد بود اگر با مشورت جمعی برای این هدف زمینه های لازم فراهم شود و با اتخاذ روش های نرم و فرهنگی و هم چنین استفاده از ابزارهای قانونی و از آن مهمتر کمک خود اعضاء این بلیه برطرف شود. 

سایت رسمی اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است