قطعات خودرو

مجید رحیمی؛بازرگان و فروشنده بلبرینگ

ارائه کالای با کیفیت خط تولید در بازار یدکی هدف ماست

 برای خیلی از همکاران صنف کیفیت محصولاتشان و ارزش برندشان اهمیت زیادی دارد اما تعریف کیفیت و شاخصه آن چیست؟

شرکت گسترش صنعت کاربردی آپادانا سال 1384 تاسیس شده است.رسته اصلی و تخصصی شرکت عرضه بلبرینگ‌های خودرویی است اما اقلام دیگر بلبرینگ اعم از صنعتی و ماشینی نیز در سبد محصولات شرکت قرار دارد.مدیرعامل شرکت آپادانا، احمد باقری زیارتی فارغ‌التحصیل رشته صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. دانش وتجربه تجاری در کنار خصلت جنوبی او مردی را می نماید که کارش و همکارانش زندگی او هستند و برای پیشرفت در کار ابزاری جزء دانش، صداقت و تجارت منصفانه نمی شناسد.اندازه تجارتش را با توجه به سرمایه و توانایی شرکت تعریف کرده و برای مشتری بیشترین احترام را قائل است. پای او به این صنف 2 سال قبل از سال تاسیس شرکت با خرید مغازه در پاساژ تهران توسط دوست وشریکش مجیدرحیمی باز شد. ریاست هئیت مدیره شرکت گسترش صنعت کاربردی آپادانا بر عهده مجید رحیمی است.

خط اول، هدف نخست، کیفیت

مجید رحیمی همیشه درخط اول ایستاده است. شاید این به تاریخ تولدش مربوط باشد او در 1/1/1350 متولد شد و از نوجوانی کارکرد آن‌قدر که توانست در همان اوان جوانی خانه بخرد. اما کار کردن هرگز مانع علم آموزی او نشد. تحصیلات خود را در رشته شیمی به پایان رساند. هنوز هم برای دانستن بیشتر درباره مواداولیه، فن آوری، تجارت و بازار اشتیاق دارد چون معتقد است برای دستیابی به کیفیت دانایی شرط نخست است. 

10 با 10 یکسان نیست

مجید رحیمی از سال 1370 با شاگردی در کوچه ناظم الاطباء پا به صنف لوازم یدکی گذاشت و پنج سال بعد اولین مغازه خودش را تاسیس کرد اعتقاد وی بر این است که تعداد مشتری بیشتر با سود کمتر بهتراز مشتری کمتر با سود بیشتر است.

این راهبرد بحث برانگیز است و هر دو سوی آن طرفداران خودش را دارد اما یک چیز قابل انکار نیست وقتی مشتری بیشتری را هدف گیری می کنی یعنی باید وسعت شخصیتی و آستانه تحمل بیشتری داشته باشی.

مجید رحیمی می گوید: از آغاز کارم اصرار داشتم که به خط تولید خودروسازی جنس بدهم گرچه در تمامی این سال‌ها از فروش در بازار غفلت نکرده ام اما می‌خواهم کیفیت کالای و برند من در حد کیفیتOEM  باشد و با همان کیفیت درOES  هم حضور داشته باشم.ساپکو، مگاموتور، سایپا یدک و ایساکو از ما خرید می کنند. ما یکی از پنج برند مورد تایید و استفاده خودرو سازان ایرانی هستیم. اکثر برندهای پخش کننده بزرگ بازار و 15 نماینده در سراسر کشور مشتریان ما هستند.

بلبرینگ های معدنی هدف توسعه‌ای شرکت گسترش صنعت کاربردی آپادانا

باتوجه به برنامه دولت برای توسعه معادن و تنوع معدنی کشور ما به دنبال ورود بیشتر در این بخش هستیم و احساس می‌کنیم نیازکشور به بلبرینگ‌های با کیفیت و قابل اعتماد در صنعت معدن رو به گسترش است. تجربه فراوانی در تامین بلبرینگ‌های صنایع فولاد، سیمان و مواد غذایی داریم که همگی به توسعه بازارمان در بخش معدن کمک خواهد کرد..

100 هزار کیلومتر  یا 2 سال گارانتی

کالای با کیفیت نمی‌تواند گارانتی نداشته باشد. اصلا کالای بدون گارانتی یعنی فروشنده یا تولیدکننده برای سرمایه شما ارزشی قائل نیست. وقتی پول می‌دهی و کالا یا خدمتی را دریافت می‌کنی، بخشی از با ارزش‌ترین سرمایه‌ات یعنی عمرت را به فروشنده می‌دهی.

منظورم از فروشنده تمام زنجیره تامین و حواشی آن است. اگر در کشوری کالای بدون گارانتی وجود داشته باشد‌خصوصاً کالاهای با فن‌آوری بالا مثل بلبرینگ‌ همه مقصرند. از دولت گرفته تا تولیدکننده، بازرگان، شبکه توزیع و دستگاه های نظارتی، چنین وضعیتی آثار منفی بر اقتصاد و اجتماع دارد.

ریشه و درمان آن نیز فرهنگی است مردم باید بتوانند براحتی حقوق به یغما رفته خود را مطالبه کنند.

 اگر در این مسئله کوتاهی شود؛ مصرف کننده نیز مقصر است. جامعه سالم، همه ارکانش ازفرهنگ، سیاست تا اقتصاد سالم خواهند بود. در چنین جامعه‌ای انسان سالم رشد می‌کند.         

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است