قطعات خودرو

عدم ثبات اقتصادی، چالش تولید

 طرح شناسه کالا برای تولیدکننده ها دردسر ساز است

از شرکت رزن یدک که یکی از شرکت های تولید کننده قطعات جلوبندی خودرو درکشورمان است، می توانیم به عنوان مجموعه ای موفق در این عرصه نام ببریم. شرکتی که توسط اکبر صالحی تاسیس شد وکارش را با تولید قطعات جلو بندی پیکان شروع کرد امروز در حدود 200 قطعه برای سیستم جلو بندی انواع خودروها تولید می کند.

 

محمد صالحی پسر اکبر صالحی در خصوص رزن یدک گفت: از سال 1360و با تولید قطعات جلوبندی پیکان کارمان را شروع کرده و در سال 1367 نام رزن یدک رو به ثبت رساندیم. رزن نام منطقه ای در استان همدان است و ما با این کار خواستیم که اسم شهرمان شناخته شده تر بشود. از سال 1360 تا 1375 فقط قطعات جلوبندی خودرو پیکان را تولید می کردیم. از سال 1375 تا سال 1382 قطعات جلوبندی پراید را نیز به محصولات رزن یدک اضافه کرده و سپس تا سال1390 قطعات جلوبندی پژو، زانتیا و سمند نیز وارد لیست تولیداتمان شدند. در نهایت با تولید قطعات جلوبندی خودروی هیوندای و کیا، تعداد قطعه تولید شده در رزن یدک به 200 عدد رسید.

 

 

وی افزود:  مواد اولیه مورد نیاز ما هم وارداتی است و هم داخلی و تقریبا 65 درصد عملیات تولید ما در داخل کارخانه است. ما چیزی به نام جنس درجه یک یا 2 و 3 نداریم. تمامی قطعات تولیدی ما با کیفیتی مشابه و بالا تولید شده  و توانستیم با رعایت کامل الزامات و الگوهای بین المللی،گواهی استاندارد دریافت کنیم. ما در تولید قطعات از پیشرفته ترین ماشین آلات بهره برده و قطعاتی که تولید می کنیم باید مورد تایید آزمایشگاه های کنترل کیفی باشند. ما در رزن یدک با اتکا به دانش فنی کارشناسان و مهندسان و تلاش پرسنل زحمتکش، در تلاش هستیم تا سطح کیفی محصولاتمان را افزایش داده و رضایت مشتریان را جلب کنیم. ، به دلیل ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه، استفاده از تکنولوژی پیشرفته در جهت افزایش بهره وری و داشتن پایین ترین سطح تولید ضایعات، این شرکت موفق به کسب بیش از 20 لوح تقدیر استاندارد شده است.

 

 

محمد صالحی با تاکید بر تاثیر نوسان بازار روی عملکرد تولید کننده ها گفت: در سال 1392 تعداد کارگران ما به 90 نفر رسیده بود ولی در حال حاضر 48 نفر در کارخانه رزن یدک مشغول به کار هستند که این کاهش تعداد کارگران به مشکلات اقتصادی و عدم ثبات در بازار برمی گردد.  در حال حاضر 70 الی 80 کارخانه تولید قطعات جلوبندی خودرو، مشابه ما در کشورمان  در حال فعالیت هستند.

 

بیشتر بخوانید: اوراق گام ابزاری مناسب در تامین مالی قطعه‌سازان است

 

وی با اشاره به این که طرح شناسه کالا جلوی تولید بی کیفیت و زیر پله ای قطعات را می گیرد، افزود: این طرح برای تولید کننده ها دردسر ایجاد خواهد کرد. ما در سال 5 میلیون قطعه تولید می کنیم یعنی 5 میلیون عدد برچسب نیاز داریم. در ضمن خرید و فروش ما بصورت چکی است و گاهی یک جنسی یک سال در انبار می ماند. ما در 15 شهر نماینده داریم اما افرادی که ویزیتور هستند نیز می توانند از ما جنس خریده و خودشان در شهر های مختلف پخش کنند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *