قطعات خودرو

مینی‌ون برقی دنزا، محصول مشترک بزرگ‌‎ترین برقی‌ساز جهان و مرسدس بنز

مینی‌ون‌های بزرگ و گران قیمت مدت هاست که در چین محبوب شده‌اند و حالا مینی‌ون‌های برقی در راه هستند. چنین خودروهایی پیش از این توسط مکسوس از گروه خودروسازی سایک، ویاه از دانگ‌فنگ، هونگچی، زیکر به مالکیت جیلی، برند وی از گریت‌وال به بازار عرضه شده‌اند. و حالا جدیدترین مینی‌ون با برند دنزا آماده عرضه به بازار است.

 

برند دنزا ده سال پیش توسط همکاری مشترک BYD و دایملر شکل گرفت اما این شرکا هنوز نتواسته‌اند «دنزا» را به خوبی معرفی کنند و اخیرا طرف آلمانی تصمیم گرفت سهم خود را در این سرمایه‌گذاری مشترک از 50 درصد به 10 درصد کاهش دهد. با این حال، توسعه مینی‌ون چندین سال است که ادامه دارد، بنابراین سهم مرسدس در آن باید قابل توجه باشد.

 

 

اطلاعات بسیار کمی در مورد مینی‌ون دنزا تاکنون وجود دارد، حتی نام آن هنوز اعلام نشده است. اما این ون 5.2 متری دارای سه ردیف صندلی بوده و از تجهیزات فوق العاده‌ای برخوردار است. این مینی‌ون دارای سقف پانوراما، نمایشگر خاص و صندلی‌های VIP است. مینی‌ون دنزا قرار است در دو نسخه تمام الکتریکی و هیبریدی به بازار عرضه شود. تخمین اولیه از قیمت این مینی‌ون چیزی حدود 70 هزار دلار است و باید تا انتشار همه مشخصات آن صبر کرد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است