بنده کمترین هرگز ادعایی نمیکنم که مدعی مغرور است و نامحرم.
عرض من بیان گزارشی است که شاید خاطر همکاران عزیز صنف را خوشآید. در پاساژ کاشانی که بیشک بزرگترین مجتمع تجاری ایران و بلکه غرب آسیا در حوزه لوازم یدکی خودرو است، بیش از 500 واحد صنفی فعالیت میکنند. کسبه این مجموعه عظیم همواره با مدیریت آن مسئله داشتند، خصوصاً که نهاد مالک جز به عایدی ریالی آن نظر ندارد. هیئت مدیره پاساژ پس از سالها به یک توازن در راهبرد و عمل دست یافت. حاصل این شد:
مشارکت ضامن پایداری و خردجمعی عامل پویایی
- ساماندهی سیستم مالی و ارائه بیلان مالی به صورت منظم
- سقف مشاعات و جلوگیری از ورود باران و استحکام سقفهای کاذب طبقات
- حل مشکل حق انشعاب آب و فاضلاب با همکاری صمیمانه هیئت مدیره اتحادیه، بهویژه جناب بخشی و حمزه
- انتقال حدود ۴۰۰ دستگاه کمپرسور کولر گازی به پشت بام که هوای گرم را به سالنها میدادند. این کار موجب کاهش دمای محیط پاساژ تا 12 درجه سانتیگراد شد.
- بازسازی و احداث حدود ۴۰ واحد دستشویی و تجهیز به امکانات لازم و نصب جت فن
- استقرار واحد آتشنشانی با تجهیزات بهروز و کامل به صورت شبانهروزی در پاساژ با توجه به پرخطر بودن محیط
- ایجاد سیستم اعلام و اطفای دیجیتال آتشنشانی در کل واحدها و مشاعات پاساژ با هزینه بالغ بر ۶ میلیارد تومان به صورت مشارکتی با مالک، که در مرحله تست فشار است.
- تعامل با صاحب ملک و به صفر رساندن پروندههای اختلافی تخلیه ملک با جلسات منظم و احترام متقابل.
از ذکر بقیه موارد صرفنظر میکنم تا کوتاهتر سخن گفته باشم.
همه موارد مذکور در بالا پیآمد مشارکت در اجرا و مشورت در طراحی و برنامهریزی است.
کارهای مهمتری که موجب توسعه کسب و افزایش دارایی مغازهداران مجتمع است، به جهت حفظ اسرار بیان نمیشود، اما به امید خداوند انجام خواهد پذیرفت.
اینها که گفتم مقدمه بود تا عرض کنم تشکیل شورای پاساژ کاشانی، وجاهت قانونی و حوزه توانایی و اختیارات آن بسیار کمتر از اتحادیه است. با این حال، طی یازده دوره قبلی هیئت مدیره متاسفانه بیشتر عذر تقصیر خواستهاند تا ارائه گزارش.
منکر کارهای شایسته و اتفاقات مثبت، خصوصاً در دوره ریاست جناب بخشی، نیستیم؛ اما صنف لوازم یدکی به بیش از اینها نیاز دارد. هیئت مدیره برآمده از آرای حداکثری اعضای اتحادیه با کمک شوراها، کمیسیونها و کارگروههای تخصصی، اتحادیه پیشرو و نمونه در کشور خواهد ساخت. انشاءالله.