قطعات خودرو

نامه مدیر کل صنایع به تشکل‌های خودرویی کشور / عدم ثبت تعاملات در سامانه جامع تجارت چه عواقبی به همراه خواهد داشت؟

به گزارش « قطعات خودرو» مدیرکل صنایع وزارت صمت در نامه‌ای به دبیران انجمن‌های خودرویی، پیگیر ثبت تعاملات زنجیره تامین صنعت خودرو در سامانه جامع تجارت شد و به نوعی از عملکرد آن‌ها انتقاد کرده است و هشدار داده است در صورت عدم رعایت قانون فعالیت‌های صنفی با توجه به قانون جدید با مشکل مواجه خواهد شد.

معمار باشی در نامه‌ای که صادر کرده آورده است:
با توجه به ضرورت ثبت مستمر تعاملات توسط کلیه فعالان صنعت خودرو در سامانه جامع تجارت به استحضار می‌رساند عطف به مصوبات تنظیم بازار و کمیته رصد شفافیت کالاها در سامانه جامع تجارت ارائه کلیه خدمات به واحدها از قبیل ثبت سفارش، اخذ تسهیلات و تامین مالی، خرید مواد اولیه از بورس و … مشروط به ثبت معاملات در سامانه مذکور بوده و این مهم به زودی عملیاتی خواهد شد.
لازم به ذکر است با توجه به کنترل منظم پروژه رشد شفافیت کالاها توسط وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت هرچند دریافت کد نقش توسط واحدهای صنفی و صنعتی مرتبط با صنعت خودرو طی هفته‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است. با این حال ثبت فاکتورهای خرید و فروش که ملاک ارزیابی شفافیت در سامانه است، در مقایسه با سایرگروه‌های کالایی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار نیست که این موضوع نه تنها ضرورت توجه جدی کلیه واحدها را می‌طلبد، بلکه نشان دهنده آسیب‌پذیری واحدهای تولیدی مرتبط در صورت اعمال محدودیت‌های فوق می‌باشد.
بر این اساس و با توجه به اینکه محدودیت‌های اشاره شده برای واحدهایی که ثبت فاکتور نکرده و تعاملات ایشان از شفافیت لازم برخوردار نیست و به صورت سیستمی اعمال خواهد شد و رفع این محدودیت‌ها در صورت رعایت الزامات شفافیت زمانبر بوده و اختلال در فعالیت واحدها ایجاد خواهد شد. مقتضی است کلیه واحدها اقدام عاجل برای ثبت تعاملات در سامانه مذکور معمول نمایند.

 

گفتنی است مخاطب این نامه آقایان ممبینی رئیس اتاق اصناف، نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان، محبی‌نژاد دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور، بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرویی، غیاثی دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش، امیدی دبیر انجمن باتری و ذخیره‌سازها، کامکار دبیر انجمن تولیدکنندگان باتری، عسگری دبیر انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ، سلیمانی دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان قیلتر، محمودیان دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان صنعت لاستیک ئ زجاجی دبیر انجمن صنفی صنعت شیشه بوده‌‌اند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است