قطعات خودرو

تغییر رژیم …

رابرت مالی: به اندازه کافی تجربه غم انگیز در بحث تغییر رژیم داشته ایم

مهندسی تغییر رژیم یا حکمرانان راهکار آمریکاو انگلیس در 2 قرن گذشته

فقط آمریکا و بریتانیای کبیر توانسته‌اند با روش‌های ترکیبی (سیاسی ، امنیتی و نظامی) نوع حکومت ها یا حکمرانان کشورها را تغییر دهند مهمترین ابزار ایشان در این کار قدرت رسانه‌ای آن‌ها بوده است.

اما بنظر می رسد دیگر این روش کارآیی و مزیت چندانی ندارد زیرا تجارب غم انگیزی برای آن ها به بار آورده است. حال آن‌ها سیاست تحریم و مذاکره با حکمرانان بد را دنبال می‌کنند.

عربستان بهترین مثال آمریکا برای راهبرد جدید اصلاح نظام های حکومتی

گاو شیرده آمریکا بدست خودش درحال ایجاد زیرساخت های لازم برای رسیدن به دموکراسی لیبرال غربی است. بن سلمان با هیجان، افتخار و جدیت به امید آمریکا و غرب می خواهد رهبری عربستان کشورهای اطرافش در این پروژه باشد. خودرا الهام بخش کشورهای مسلمان و آمریکای جنوبی می‌داند.

بن سلمان تنوع اقتصادی، اصلاحات اجتماعی و نهایتا فضای باز سیاسی را ایجاد خواهد کرد. بعد از آن دیگر نمی‌تواند پادشاهی قلبیه‌ای در عربستان و شیوخ منطقه را رهبری کند. عاقبت او شیوخ منطقه جداشدن از سیاست و شمارش دلارهایی که پس انداز کرده‌اند خواهد بود. آمریکا چنین تغییر وضعیتی را بسیار مناسب می‌داند.

ایران ناسازگار

آرمیکا و غربی‌ها همواره انتظار دارند مردم ایران به اسلام به عنوان دین که در اثر یک تهاجم وارد کشورشان شده است بنگرند. اسلام را ویران کننده پادشاهی افتخارآمیز ایران یزرگ بدانند و اعتقاد خود را به اسلام کنار گذاشته، همراه جریان لیبرال دموکراسی غرب شوند. اما امروز می بینند حمکرانان ایران به تمدن سازی دینی و پیشنهاد نوع تازه‌ای از رابطه سیاسی بین حکومت و شهروندان علاقمند هستند. این هدف می‌تواند برای غربی‌ها کابوس دهشتناکی باشد. البته چین، روسیه و دیگران هم آن را خوش ندارند. شاید همین مهم‌ترین دلیل برای آن است که جمهوری اسلامی هیچ شریک راهبردی ندارد.

فهرست مطالب

8 دیدگاه

  1. ایرانیها در اندیشه تمدن ایرانی هستند، و لباس بیمار، مریض و سم مهلک فرهنگ ایران همین دین و آیین اسلامیست و به زودی این لباس نامناسب از تن سرزمین مان ایران به زباله دان تاریخ پرتاب خواهد شد…….

  2. فرهنگ دینی و اسلامی ، لباس سرزمین ما ایران نیست و به زودی این لباس کهنه و پوسیده با لباس گرانمایه ایرانی تعویض خواهد شد… فرهنگ ما ایرانیان شادی، رفاه، محبت،صلح، امنیت ، انسانیت و نوع دوستیست که با فرهنگ دینی منافات دارد……..

  3. کارشون درست انجام دادن دین اکثر ایرانی ها توسط روحانیت دزدیده شد کسانی که قرار بود مردم را در مسیر دین قرار دهند با اختلاس و دزدی ها و با اتفاقاتی از تجاوز به زندانی تا دزدی مسئول تا زندگی فرزندان خارج از کشور مدیران ارشدکسانی که دم از اسلام میزدند به اسم اسلام کردند هر چه نباید میکردند و روحانیت که در زمان شاه یک لحظه در مقابل ظلم سکوت نمیکرد حالا باقدرت گرفتن روحانیت دیگر پشت ملت را خالی کرده و هر چه اختلاس و تجاوز به زندانی و اختلاف طبقاتی و هر آن چیز بدی که سر این ملت می آید دیگر برایش مهم نیست. وهمین باعث از بین رفتن دین مردم شده.

  4. بن سلمان تحمل خاشقی که از خودشون بود و نصایح نرم پدرانه می کرد اونم برای حفظ بقای سعودی،نتونست تحملش کنه و سلاخی و ذوب کرد،چطور می خواد فضای باز سیاسی و اصلاحات ایجاد کنه.این جماعت خودشون چیزن،همه رو هم چیز فرض می کنن.

  5. همانطور که داعش اومد تو سوریه و عراق و به زور میخواست اسلام خودشو مستقر کنه همانطور که طالبان دارن تو افغانستان به زور مردم افغانستانو وادار به انجام عقاید خودشان میکنن همانطور هم عمر به زور شمشیر و وحشی‌گری توانست خیلی کشورها رو مسلمون کنه و زبونشونو به عربی گرایش بده مثل مصر و تونس و لیبی و فلسطین و سوریه و لبنان…اما ایران مردمش با فرهنگ بود ریشه دار بودن فردوسی رو داشت یعقوب لیثو داشت …. بعدشم که شاه اسماعیل به زور مذهب ایرانو کرد شیعه هر کی میگه نه بره تاریخ بخونه

  6. سلام
    این خبر خیلی مهم است و باید سه راهبرد برای آن تعریف، برنامه ریزی و عملیاتی شود:
    1_ تبلیغ و انتشار هدف دار و هنرمندانه و گسترده این خبر در قالبهای موثر و بروز در جوامع هدف و بخصوص نخبگانی درون و بیرون کشور
    2_ برنامه ریزی نظام و دستگاه های متولی و به ویژه تشکل های دغدغه مند انقلابی و پژوهشی ، برای برنامه ریزی و برون رفت از خطراتی که توسط یک دشمن هوشمند ذکر شده است و همچنین برنامه ریزی و اقدام برای تقویت آن بخش از سخنان این دشمن آگاه که از آن به اقدام دهشتناک توسط انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی یادشده است
    3_ بررسی و مطالعه و احصا و پژوهش و تولید راهکارهای میان و بلند مدت در راهبرد کلی گفتمان تمدن سازی و تحقق عملی اهداف گام دوم انقلاب از خروجی اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات حکومتی و غیرحکومتی و پژوهشکده های دشمن آگاه در تمام مصادیق قابل اتکا از برنامه ریزی ها و مطالعات بکلی سری تا توئیت ها و سخنرانی ها و مصاحبه ها و استوری ها و حتی لایک های تک عناصر فردی فعال و موثر در هژمونی محور تقابل با جمهوری اسلامی و گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و منویات امامین انقلاب با محوریت اقدامات خوب و بد در تجارب قبل و پس از پیروزی انقلاب بر بستر تمدن سازی اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و محورمقاومت و مطالبات آزادگان عالم و با دیدکلی در راستای نبرد خیر و شر از ابتدا تا انتها بر اساس هدف گذاری رسیدن به ظهور حضرت منجی عجل الله تعالی فرجه الشریف
    یاعلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *