قطعات خودرو

ریز پرواز یا پهپاد

حمله شامگاه 8 بهمن 1401 صورت گرفت. سه ریز پرواز که رسانه‌های غربی آن‌ها را پهپاد می‌نامند به یک مجتمع کارگاهی وزارت دفاع که رسانه‌های غربی آن را کارخانه مهمات سازی، تاسیسات مرتبط با برنامه موشک سازی یا احتمالا هسته‌ای ایران معرفی می‌کنند؛ حمله کردند. آن طور که وزارت دفاع ایران اعلام کرده حمله خسارت جزیی به بار آورده است و هر سه ریز پرواز مهاجم منهدم شده‌اند. درباره زمان حمله نیز رسانه‌های غربی صحبت از نیمه شب می‌کنند تا بر اهمیت آن و غفلت یا ناتوانی ایران تاکید بیشتری شود.

 

کوادکوپتر یا پهپاد

فرق این دو پرنده بسیار است کوادکوپتر یا ریز پرواز از یک اسباب بازی کودکانه تا ابزاری برای تصویربرداری و موارد بالاتری را شامل می‌شود اما کمتر یک سلاح شناخته می‌شود حال آن که پهپاد نوع نظامی آن حتما سلاح جنگی است. این تفاوت‌ها در روایت رسانه‌ای در چیست؟ و چرا؟

موضوع به مدیریت افکار عمومی بر می‌گردد مردم ایران باید تصورکنند هیچ چیز سرجای خودش نیست، نکبت ایران را فراگرفته است. حکومت ایران کمترین توانایی و لیاقت برای اداره کشور را ندارد. اخبار رسانه‌های داخل ایران یا دروغ است یا بخش کوچکی از واقعیت را نشان می‌دهد. آینده برای مردم ایران سیاه است. اگر بزودی جمهوری اسلامی سرنگون نشود همسایگان ایران و قدرت‌های جهانی (منظور آمریکا و اروپا) برای همیشه یا لااقل یک قرن ایران را دور خواهند زد. ایران به روسیه و چین باج می‌دهد و در بزنگاه‌ها مورد التفات نیست. نخبگان و نیروی انسانی ماهر از ایران رفته اند. تمام محیط زیست ایران آلوده و تخریب شده است. تمام مسئولان و دستگاه های اداری و قضایی دچار فساد ریشه دار و غیر قابل اصلاح هستند. مردم افسرده، ناراضی و در خفقان زندگی می کنند.

 

کمی انصاف و هوشمندی

از کسی انتظار نداریم جز خودمان، ما که در ایران زندگی می کنیم چه شهروندان و چه دولتمردان بهترین گزینه برای ما انصاف، مهرورزی و هوشمندی است. همه ما می‌توانیم زندگی خوب با آرامش و در حال پیشرفت داشته باشیم. همیشه راه حل درون ماست. توصیه به اخلاق مداری و استفاده از مواهب خدواند تعالی به انسان همیشه جواب می‌دهد. در بازار ضرب المثلی است که امروز به کارمان می‌آید: درستی، پدر همه پدرسوخته بازی هاست

آیا ما نمی توانیم به خودمان و دیگران کمک کنیم؟ آیا نمی توانیم نسبت به اشتباه یا رویه های دولت انتقاد کنیم؟ آیا مشارکت سیاسی مردم موجب شایسته سالاری نمی شود؟ آیا خرد ورزی و تحلیل شرایط به ما راه درست را نشان نمی دهد؟

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است