قطعات خودرو

ارتباط سه بخش تولید، توزیع و خدمات در قالب کنسرسیوم

به گزارش قطعات خودرو، گلوردی گلستانی، رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در جلسه هم اندیشی اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو کشور و اتحادیه صنفی تولید کنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو اظهار داشت: برای انکه اهداف مشترکمان را به مرحله تحقق رسانیم باید کنسرسیومی متشکل از سه بخش تولید، توزیع و خدمات تشکیل دهیم.

 

گلستانی اظهار داشت:  توزیع کننده، تولید کننده و خدمات، سه راس یک مثلث هستند که با اتحاد یکدیگر می‌توانند در جهت رفع مشکلات و چالش‌ها گامی بزرگ بر دارند. قطعه‌سازان، بخش تولید را مدیریت کرده و اتحادیه لوازم یدکی، در بخش توزیع فعالیت می‌کند. بخش خدمات را نیز اتحادیه تعمیرکاران خودرو، عهده دار شده است.

 

وی ادامه داد: از آنجایی که ارتباط سه بخش تولید، توزیع و خدمات می‌تواند راهگشا باشد، تشکیل کنسرسیومی متشکل از سه بخش مذکور بسیار ضروری است. این کنسرسیوم مانند هسته‌ مرکزی عمل کرده و می‌توان در کنار آن اهدافی چون صادرات، واردات، افزایش تولید ناخالص ملی و اشتغال را دنبال کرد. روش فروش اینترنتی قطعات از اهداف مهم کنسرسیوم است چرا که در حال حاضر روش‌های سنتی خرید در مسیر فراموشی قرار گرفته و روش مدرن خرید اینترنتی، فراگیر شده است. بخش صنعت نیز از این قافله عقب نمانده و عده‌ای، قطعات مورد نیازشان را به طور اینترنتی تهیه می‌کنند.

 

این فعال قطعه‌ساز در خصوص اعضای تشکیل دهنده کنسرسیوم تصریح کرد: این کنسرسیوم باید از نمایندگان سه بخش، انجمن ساخت قطعات خودرو ، اتحادیه لوازم یدکی خودرو و اتحادیه تعمیرکاران خودرو تشکیل شود چرا که سه واحد صنعتی و صنفی ذکر شده، به ترتیب نمایندگان حوزه تولید، توزیع و خدمات هستند.

 

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو تاکید کرد: هدف ما باید اتحاد باشد. اگر در بخش اتحادیه لوازم یدکی خودرو، تولیدکننده حضور دارد باید به انجمن قطعه‌سازان بپیوند و اگر در بخش قطعه‌سازان، توزیع کننده و خدمات دهنده فعال است باید به سمت اتحادیه لوازم یدکی خودرو و اتحادیه تعمیرکاران خودرو حرکت کنند. درواقع، از بین بردن تداخلات، مسیر پیشرو کنسرسیوم را هموار می‌کند.

 

گلستانی عنوان کرد: سلیقه و افکار شخصی نباید در اهداف و مسیر کنسرسیوم وارد شود. باید اساسنامه و آیین نامه کنسرسیوم به طور شفاف و مشخص تدوین گردد چرا که این کنسرسیوم اهداف مهمی را دنبال کرده و نباید در مسیر حرکتش، خللی چون سلیقه و عقاید شخصی ورود یابد.

 

گلوردی گلستانی، رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو  اذعان داشت: کنسرسیوم باید اهدافی را در حوزه تولید، توزیع و خدمات دنبال کند که در بر گیرنده بازار باشد. اهداف کنسرسیوم به طور سالانه مورد بررسی قرار گرفته و به‌روزرسانی شود. برای انکه مسیر حرکت کنسرسیوم هموار باشد باید در کنار ان به مسائلی همچون، تصمیم‌گیری، امور حقوقی، برنامه نویسی و IT نیز توجه کنیم و با بهره گیری از موارد مذکور به اهدافمان جامه عمل پوشانیم.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است