قطعات خودرو

بي ثباتي و گراني روزانه مواد اوليه؛ چالش اصلي تشکدوزان و صندلي‎سازان خودرو/ بخش عمده تقاضاي خريد را از دست داده‎ايم

رئيس اتحاديه تشکدوزان و صندلي‎سازان خودرو تهران خاطرنشان کرد: با تمام چالش ها و وجود مشکلات اگر ثبات اقتصادي پيش بيايد و نگران گراني روزانه مواد اوليه نباشيم، بازار خود به خود جاي خود را پيدا مي کند آنچه که بيشتر از گراني ما را آزار مي دهد بي ثباتي در بازار است.

سهراب برجي، رئيس اتحاديه تشکدوزان و صندلي سازان خودرو تهران در گفت و گو با پايگاه خبري اتاق اصناف تهران با بيان اينکه بي ثباتي بازار و نوسانات ارزي، وضعيت بازار اصناف را دچار رکود کرده است افزود: هم اکنون صنف ما هم مانند تمامي اصناف و بنگاه هاي اقتصادي با شرايط رکودي در کسب و کار مواجه است که ناشي از شرايط بد اقتصادي حاکم بر کشور است.

وي ادامه داد: در اين شرايط تقاضا شديدآُ کاهش يافته و بازار درگير نوسانات قيمت ارز است و ما نمي توانيم مواد اوليه مورد نياز خود را با قيمت هاي قبل خريداري کنيم. وقتي قيمت مواد اوليه توسط کارخانه هاي پتروشيمي که تامين کننده اصلي مواد اوليه مورد نياز صنف هستند افزايش پيدا مي کند و ما وابستگي کامل به اين صنعت داريم ناچاريم به اينکه ما هم افزايش قيمت داشته باشيم.

برجي تصريح کرد: در واقع اين بالا رفتن قيمت ها از کارخانه شروع شده و به سمت ما هم کشيده شده است.

به گفته رئيس اتحاديه تشکدوزان و صندلي‎سازان خورد، اين شرايط باعث شده است که سطح زيادي از تقاضا از دست برود؛ زيرا اين افزايش نرخ به اندازه‏اي نبوده که درآمد متقاضي ها هم رشد پيدا کند.

برجي خاطرنشان کرد: حال با تمام اين اوصاف اگر ثبات اقتصادي پيش بيايد و ما نگران گراني روزانه مواد اوليه نباشيم، بازار خود به خود جاي خود را پيدا مي کند آنچه که بيشتر از گراني ما را آزار مي دهد بي ثباتي در بازار است؛ بنابراين دولت براي حل اين مشکلات بايد از اصناف حمايت ويژه اي داشته باشد و در بازار ثبات اقتصادي ايجاد کند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است