قطعات خودرو

کالای قاچاق، کالای بی‌کیفیت، واردات بی‌رویه، سه مهره بازدارنده بخش خصوصی

به گزارش قطعات خودرو، اصغر خسرو شاهی، نائب رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در جلسه هم اندیشی اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو کشور و اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران گفت: بخش خصوصی با کالای قاچاق و بی‌کیفیت و واردات بی‌رویه دست و پنجه نرم می‌کند که آسیب آن نه تنها مصرف کننده را بلکه صنعت خودروسازی را نیز تحت تاثیر قرار می‎‌دهد. برای جلوگیری و کاهش آسیب‌ها باید، تیمی متشکل از کارشناسان بخش تولید و توزیع تشکیل دهیم تا بتوانیم قوانین و آیین‌نامه‌های کاربردی را به حاکمیت ارائه کنیم.

 

اصغر خسرو شاهی اظهار داشت: در بازار با سه بحث واردات بی‌رویه، کالای قاچاق و کالای بی‌کیفیت مواجه هستیم که قطعا هیچ یک از اعضای زنجیره تولید و توزیع خواهان ورود محصولات مذکور به بازار نیستند.  قطعه‌سازان خود را موظف می‌دانند که کالای با کیفیت تحویل داده و از تولید ملی حمایت کنند.

 

وی ادامه داد: دولت به عنوان حاکم برای جلوگیری از تزریق کالای قاچاق و بی‌کیفیت به بازار و واردات بی‌رویه، تدابیری را اتخاذ می‌کند اما متاسفانه به دلیل عدم وجود مدیریت صحیح و سیاست‌گذاری‌های نادرست، تدابیر در مرحله اجرا با چالش‌های فراوانی مواجه می‌شود.

 

این فعال قطعه‌ساز، صنعت خودرو را در موقعیت حساسی معرفی کرد و تاکید داشت: صنعت خودروسازی بسیار آسیب پذیر است و با کوچکترین سهل انگاری و چالشی، تمامی هجمه‌ها به سمت خودروسازان و قطعه‌سازان روانه می‌شود. ضعف آیین ‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها افرادی را مورد هدف قرار داده که کسب وکاری سالم را اداره می‌کنند و چالش‌ها متوجه اشخاصی است که در مسیر درست قدم برمی‌دارند.

 

خسرو شاهی یادآور شد: ما به عنوان فعالان بخش تولید و توزیع باید برای حل این مسائل تدابیری بیندیشیم چرا که جلوگیری از واردات بی‌رویه، کالاهای قاچاق و بی‌کیفیت تنها اهداف حکومت نبوده و بخش خصوصی نیز خواستار از عدم ورود این محصولات به بازار است.

 

وی افزود: برای آنکه بتوانیم راه حل و تدابیر کارشناسانه تدوین کنیم، باید تیمی متشکل از کارشناسان بخش تولید و توزیع تشکیل دهیم، آنگاه می‌توانیم دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها، طرح‌ها و قوانین کارشناسی شده را در جهت تحقق اهداف مشترک بخش خصوصی و دولتی در خصوص واردات، کالای قاچاق و بی‌کیفیت به مجلس و وزارتخانه ارائه کنیم.

 

اصغر خسرو شاهی، نائب رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در پایان تصریح کرد: روش فروش قطعات خودرو در ایران، درکشورهای پیشرفته دنیا منسوخ شده است. در کشورهای اروپایی تعمیرگاه های معتبر و مجاز، خود قطعات خودرو و لوازم یدکی مورد نیاز را تهیه کرده و اتومبیل را سرویس می‌کنند. در واقع واحد صنفی فروش لوازم یدکی بسیار اندک است و کمتر کسی شخصا، اتومبیلش را تعمیر می‌کند. اگر بتوانیم این چارچوب و روش فروش را در کشور اجرا کنیم نه تنها به دستاوردی بزرگ رسیده بلکه رضایت مصرف کننده را نیز به ارمغان می آوریم.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است