قطعات خودرو

ماشین آمیکو آسنا اتوماتیک

بررسی آمیکو آسنا اتوماتیک

افزایش جذابیت بازار پیکاپ‌ها در ایران و سایر نقاط جهان، شرکت‌های بسیاری را به این عرصه وارد کرده است. یکی از این شرکت‌ها ارس خودرو دیزل است که با نام تجاری آمیکو شناخته می‌شود، خودروسازی که طی چهار دهه گذشته در زمینه تولید انواع کامیون و کامیونت فعال بوده است و از چند سال پیش تصمیم گرفت تا یک پیکاپ را با نام آمیکو آسنا به بازار عرضه کند.
پیکاپ آمیکو آسنا در حقیقت یک محصول چینی است که توسط شرکت Huanghai ساخته شده است و در ایران با برند آمیکو عرضه می‌شود. آمیکو آسنا از پاییز 1396 به بازار ایران آمد و از آن زمان تاکنون در خط تولید آمیکو حضور دارد. ترکیب شاسی چند نسل قبل فورد F-150‌ با پیشرانه آشنای 2.4 لیتری میتسوبیشی با کد 4K22D4T از آمیکو آسنا یک پیکاپ غول آسا ساخته‌اند که در مقایسه با رقبای خود همچون کاپرا 2، دانگ فنگ ریچ و کی ام سی T8‌ از نظر ابعاد و اندازه برتر ظاهر می‌شود. حال و پس از گذشت چهارسال از عرضه نسخه دنده‌ای آسنا توسط آمیکو، این شرکت تصمیم دارد تا آمیکو آسنا اتوماتیک را با تغییراتی بسیار روانه بازار کند، محصولی که می‌تواند همانند یک شوک بزرگ در بخش پیکاپ‌ها محسوب شود.

داخل آمیکو آسنا اتوماتیک

نخستین تفاوت عمده آمیکو آسنا اتوماتیک با نسخه دنده‌ای را در کابین خودرو خواهید یافت، جایی که با تریم داخلی کاملا متفاوت نسبت به نسخه دنده‌ای روبرو خواهید شد. کابین آمیکو آسنا اتوماتیک اکنون از ترکیب سه رنگ مشکی، نقره‌ای و قرمز تشکیل شده است تا حس لوکس‌تری را به بیننده القا کند. فرمان سه شاخه خودرو نیز طرح جدیدی دارد و به دکمه‌های کنترلی بیشتری مجهز شده است. علاوه برآن لوگو آمیکو با حروف بزرگ روی قسمت میانی فرمان درج شده‌اند.

آمیکو آسنا اتوماتیک

محل قرارگیری نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای تغییر کرده است و البته ابعاد و اندازه آن نیز نسبت به نسخه دنده‌ای بزرگتر است. دریچه‌های خروجی سیستم تهویه نیز با ظاهری جدید به بالای نمایشگر انتقال یافته‌اند. سیستم تهویه مطبوع نیز از تنظیمات دیجیتالی پشتیبانی می‌کند و در قسمت زیرین نمایشگر قرار گرفته است. مجموعه نشانگرهای خودرو نیز در مقایسه با نسخه دنده‌ای کاملا تغییر کرده‌اند. بنابراین می‌توان گفت برخلاف ظاهر خارجی، ظاهر داخلی خودرو کاملا متفاوت از نمونه دنده‌ای طراحی شده است.

طراحی آمیکو آسنا اتوماتیک

با وجود تغییرات بسیاری که در آمیکو آسنا اتوماتیک رخ داده‌اند، سهم نمای خارجی از این تغییرات بسیار اندک بوده است و دو نسخه اتوماتیک و دنده‌ای آمیکو آسنا کاملا شبیه به یکدیگر هستند. در صورتی که با محصولات پیکاپ در بازار جهانی آشنایی داشته باشید، به راحتی متوجه خواهید شد که چهره آمیکو آسنا در بخش جلو شباهت انکارناپذیری به محصولات فورد در دهه اول قرن بیست و یکم دارد. قسمت جلویی آسنا ظاهری خشن، ساده و کاربردی را به نمایش می‌گذارد تا به راحتی مشتری بتواند میان این پیکاپ آفرودی و سایر کراس‌اوورهای شهری بازار تمایز قائل شود.

آمیکو آسنا اتوماتیک

در نمای جانبی و عقبی آمیکو آسنا نیز خبری از ظرافت نیست و طراحان تمامی سعی خود را متوجه افزایش ابهت و قدرت ظاهری خودرو کرده‌اند. البته نباید فراموش کنیم که طول آمیکو آسنا حدود 5.5 متر است و به همین دلیل استفاده از سبک طراحی جعبه‌ای می‌تواند موجب تسلط بیشتر راننده بر ابعاد خودرو شود، موضوعی که در مورد این پیکاپ رخ داده است.

مشخصات آمیکو آسنا اتوماتیک

پس از کابین، دومین بخش بزرگ تغییرات آمیکو آسنا اتوماتیک را در مشخصات فنی این خودرو خواهید یافت. اکنون پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژر میتسوبیشی با کد 4K22D4T مشترک با کلوت مکث موتور زیر کاپوت آمیکو آسنا اتوماتیک قرار دارد و گیربکس شش سرعته اتوماتیک شرکت پانچ نیز وظیفه انتقال قدرت به دو دیفرانسیل خودرو را برعهده دارد.

موتور آمیکو آسنا اتوماتیک

پیشرانه آمیکو آسنا اتوماتیک اکنون می‌تواند حداکثر 218 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که در مقایسه با پیشرانه نسخه دنده‌ای، تغییر بزرگی را در زمینه قدرت و گشتاور خروجی نشان می‌دهد. همانطورکه اشاره کردیم، این پیشرانه با کد 4K22 شناخته می‌شود و از استاندارد عدم آلایندگی یورو 5 پشتیبانی می‌کند. گیربکس اتوماتیک آمیکو آسنا نیز به سفارش شرکت آمیکو و توسط پانچ ساخته شده است.

مشخصات فنی آمیکو آسنا اتوماتیک

نام خودرو
آمیکو آسنا اتوماتیک
کشور سازنده
چین
سال (طراحی)
1400
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2378 سی سی
تنفس موتور
توربوشارژ
انتقال نیرو
دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت
218 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
320 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
حداکثر سرعت
وزن
اندازه (میلیمتر)
5560 طول – 1840 عرض – 1840 ارتفاع
فاصله بین دو محور
3405 میلیمتر

امکانات و تجهیزات آمیکو آسنا اتوماتیک

اگر بخواهیم تجهیزات رفاهی و ایمنی آمیکو آسنا اتوماتیک را ذکر کنیم، می‌توان به این موارد اشاره کرد: دو کیسه هوا، روکش چرمی صندلی‌ها، سنسور نور، چراغ‌های روشنایی در روز، تهویه مطبوع با تنظیم برقی، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی با پشتیبانی از مسیریاب ماهواره‌ای، دوربین عقب و سنسور پارک عقب، کروز کنترل، قفل دیفرانسیل اتوماتیک برای محور عقب و قابلیت تنظیم الکتریکی انتقال قدرت به دو دیفرانسیل یا تک دیفرانسیل.

امکانات آمیکو آسنا اتوماتیک

کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی
صفحه نمایش لمسی
ترمز و پایداری
ABS – EBD
دیگر امکانات
چراغ های مخصوص روز، کروز کنترل، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، روکش چرمی صندلی ها، قفل دیفرانسیل خودکار

رقبای آمیکو آسنا اتوماتیک در بازار

قیمت آمیکو آسنا اتوماتیک 1 میلیارد و 368 میلیون تومان اعلام شده است. این عدد در حقیقت سال تاسیس ارس خودرو دیزل است و این خودروساز خصوصی قصد دارد آمیکو آسنا اتوماتیک را به صورت محدود 100 دستگاهی تولید کند. البته آمیکو در سال آتی نسخه جدیدتری از این خودرو را با طراحی کمی متفاوت‌تر و امکاناتی کامل‌تر و البته با تیراژی بیشتر روانه بازار خواهد کرد.
حال باید منتظر رقبای سرسختی مثل فوتون تانلند اتوماتیک باشیم و ببینیم که کدام می‌تواند سهم بازار بیشتری را در بازار پیکاپ‌ها بدست آورد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است