قطعات خودرو

ماشین MVM 110 جدید

بررسی MVM 110 جدید

ام‌وی‌ام 110S خودریی رام و گوش به فرمان راننده است و با توجه به ابعاد کوچک بدنه، شعاع گردش فرمان عالی و ادوات نرم و روان، میتواند برای استفاده‌های شهری گزینه مطلوبی باشد و در ترافیک یا داخل پارکینگ‌های تنگ و هنگام دور زدن در معابر باریک، بسیار کارآمد ظاهر شود. بخصوص که این محصول از نظر کیفیت سواری هم به نسبت قیمت شرایط قابل قبولی دارد و از لحاظ جای پا و سر فضای کافی را برای 4 سرنشین به شما هدیه خواهد کرد. جدا از اینها مصرف سوخت مناسب و استهلاک نسبتاً پایین موتور، نگرانی‌ها بابت هزینه‌ نگهدرای ماشین را کاهش داده‌اند، هرچند که از لحاظ قیمت لوازم یدکی شرایط رقبای 110 نظیر تیبا2 مقداری بهتر است. راستی ام‌وی‌ام مدعی شده با تقویت بدنه و درب‌ها ایمنی محصولش را هم نسبت به گذشته ارتقاء بخشیده هرچند همچنان گزارشی از یک نهاد معتبر در این خصوص ارائه نشده است.
خوب پس ام‌وی‌ام 110S از بسیاری جهات میتواند گزینه جذابی باشد، اما تمامی اینها فقط یک روی سکه بودند و در سمت دیگر مشکلاتی مثل فضای بار بسیار کم که حتی برای یک هاچ‌بک مینی هم جالب نیست در کنار آپشن‌های محدود در نسخه Comfortable و بازار دست دوم نه‌چندان پررونق میتواند تا حدودی برای خریداران دلسردکننده باشد. همچنین 110S بدلیل شتاب ثانویه ضعیف و پایداری نه چندان مناسب در پیچ‌های تند و فضای حمل بار ناکافی، قادر نیست برای مسافرت‌ در حد سایر هاچ‌بک‌های این رده قیمتی کاربردی باشد.

داخل MVM 110 جدید

با ورود به داخل کابین ام‌وی‌ام 110S با فضایی فانتزی و جالب روبرو شدیم که هرچند فرم عامه پسندی ندارد اما در قیاس با امثال تیبا حس مدرن‌تری به سرنشینان منتقل میکند. طراحی داشبورد و تودری‌ها بر مبنای خطوط منحنی و دایره‌ای شکل ترسیم شده و مثل قسمت بیرونی سلیقه خانم‌ها و جوانان را هدف قرار داده است. ضمناً داخل اتاق جای پا و سر کافی برای 4 سرنشین در نظر گرفته شده که اگر توقع بیجایی از یک خودرو مینی نداشته باشید شما را راضی نگاه خواهد داشت هرچند متاسفانه برای دستیابی به این فضای داخلی از محفظه صندوق کاسته شده و حالا دیگر صندوق عقب جای کافی برای قرار دادن وسایل چندانی نخواهد داشت.

داخل ام وی ام 110 اس

از نظر کیفیت هم باید گفت کابین ام‌وی‌ام از پلاستیک خشک ساخته شده است اما با توجه به رده قیمتی نمیشود از این مورد به عنوان نکته‌ای منفی یاد کرد چراکه تمامی رقبای 110S در این پارامتر اگر بدتر عمل نکرده باشند، بهتر هم نبوده‌اند.

طراحی MVM 110 جدید

مدل اولیه ام‌وی‌ام 110 با کپی برداری از روی دوو ماتیز ساخته شده بود و به همین دلیل گاه با عنوان ماتیز چینی در بازار شناخته میشد. اما در نسخه جدید S اوضاع مقداری متفاوت است. در واقع تیم ایتالیایی تورینو که وظیفه طراحی این نسل را بر عهده داشته موفق شده ضمن حفظ تم کلی خانواده 110، ظاهر ماشین را به محصولات مدرن و امروزی نزدیک نماید. البته به طور کلی خودروهای مینی، محصولات عامه پسندی نیستند و حتی در مدلهای معروف‌تر و گرانتر نظیر کیا پیکانتو نیز به سختی میتوانند تمامی سلایق را راضی نگاه دارند.

ام وی ام 110 اس

در واقع طراحی این مدل ماشین‌ها، قشر خاصی از جامعه را هدف قرار داده که اکثر آنها را خانم‌ها و جوانان تشکیل میدهند. این سلیقه خاص، بیش از آنکه به خشونت علاقه داشته باشد، چهره‌های بامزه و فانتزی را میپسندد و 110S هم با این چراغهای بانمک، سپرهای خندان و شیشه‌های بزرگ و استفاده از رنگ‌بندی متنوع قادر است نظر این قشر را به خود جلب نماید. بخصوص که 110S بدلیل عرضه بسیار محدودتر از امثال تیبا2 میتواند گزینه خاص و متفاوتی در این رنج قیمتی به چشم بیاید.

مشخصات MVM 110 جدید

در گذشته شاهد حضور مدلهای قدیمی 110 با پیشرانه‌های سه سیلندر 0.8 لیتری و 4 سیلندر 1.1 لیتری در کشورمان بوده‌ایم. اما 110S از یک پیشرانه 3 سیلندر 12 سوپاپ با حجم حدود 1 لیتر بهره میبرد که قادر است در بهترین حالت 68 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن‌متر گشتاور را تولید و به کمک یک جعبه دنده 5 سرعته دستی روانه چرخ‌های جلوئی نماید. البته با توجه به وزن سبک و کاربری شهری ام‌وی‌ام 110S میتوان گفت که همین میزان قدرت و گشتاور هم تا حدودی کافی است، بخصوص که شتاب اولیه‌اش کارتان را راه می‌اندازد و کولر ماشین هم اختلال چندانی در حرکت ایجاد نمیکند؛ اما اگر قصد سفرهای برون شهری و یا سبقت‌گیری‌های جاده‌ای را داشته باشید باید به شما هشدار بدهم که ام‌وی‌ام 110S در سرعت‌های بالاتر با افت شتاب محسوسی مواجه میشود و در نتیجه در خارج از شهر و سبقت‌گیری‌ها نمیتواند به اندازه کافی چالاک باشد. همچنین عرض کم اتومبیل در کنار فرمان سبک و تعلیق نسبتاً نرم ماشین، به کم فرمانی و ناپایداری در پیچ‌های تند منتهی شده است.

موتور ام وی ام 110 اس

در سایر پارامترها نظیر ترمز و میزان ورود صدای پیشرانه به داخل کابین هم شرایط در سطح متوسط و تقریباً مشابه با رقبای قیمتی ارزیابی میشود.

مشخصات فنی MVM 110 جدید

نام خودرو
ام وی ام 110 جدید
کشور سازنده
چین
سال (طراحی)
2013
موتور
3 سیلندر 12 سوپاپه
حجم موتور
998 سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
68 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
93 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100
حداکثر سرعت
150 کیلومتر در ساعت
وزن
936 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
3564 طول – 1620 عرض – 1527 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2340 میلیمتر

امکانات و تجهیزات MVM 110 جدید

ام‌وی‌ام 110S از نظر سطح آپشن در دو تیپ luxury و Comfortable به بازار عرضه شده است. نسخه luxury که کامل‌ترین مدل 110S محسوب میشود از امکانات ساده‌ای نظیر: کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین کناری، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، ترمزهای مجهز به سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، صفحه کیلومتر دیجیتالی با نشانگر مصرف سوخت لحظه‌ای، مه‌شکن‌های جلو و عقب (البته مه‌شکن‌های جلویی با روشن ماندن دائمی در نقش دی‌لایت ظاهر میشوند)، رینگ‌های آلومینیومی، گرم‌کن شیشه عقب و برف پاک‌کن عقب بهره میبرد که با توجه به رده قیمتی و رقبا کافی به نظر میرسد.
اما مدل Comfortable که زودتر از مدل luxury از خط تولید مدیران‌خودرو خارج شد از نظر امکانات اوضاع اسفناکی دارد. درست است که با نظر به رقبایی مثل تیبا، حذف رینگ‌های آلومینیومی و سنسورهای پارک در نسخه Comfortable چندان به چشم نمی‌آیند اما برداشتن گرمکن و برف‌پاک‌کن شیشه عقب در این مدل جای گلایه دارد. بخصوص که ماشین‌های هاچ‌بک بدلیل نوع ساختار بدنه و ایرودینامیک خاصشان، نیاز اساسی به برف‌پاک‌کن عقب دارند. در این بین تنظیمات دستی به سبک بسیار قدیمی برای آینه‌های جانبی هم در این مدل جالب توجه است.

امکانات MVM 110 جدید

کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی
4 بلندگو
ترمز و پایداری
ABS – EBD – ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای
دیگر امکانات
چراغ های مه شکن جلو و عقب – تعلیق جلو مک فرسون و عقب غیر مستقل تجهیزات مدل Comfortable: قفل مرکزی – شیشه بالابر برقی برای هر 4 درب – فرمان هیدرولیک – بدنه و درب های تقویت شده – زیرپایی – چراغ رانندگی در روز – صفحه کیلومتر شمار دیجیتالی – رینگ فولادی تجهیزات مدل Luxury: تمامی تجهیزات مدل Comfortable به علاوه آینه های جانبی برقی – سنسور پارک – رینگ آلومینیومی – گرمکن شیشه عقب – برف پاک کن شیشه عقب

رقبای MVM 110 جدید در بازار

از میان گزینه‌های محدود موجود در بازار داخل میتوان به خودروهایی نظیر تیبا2 و کوئیک به عنوان رقبای اصلی ام‌وی‌ام 110S اشاره نمود. البته تیبا2 و کوئیک به نوعی دو برادر با مشخصات فنی یکسان هستند و تفاوت‌هایشان در خصوصیات ظاهری، برخی آپشن‌ها و قیمت خلاصه میشود. اگر موافق باشید ابتدا با تیبا شروع کنیم. ام‌وی‌ام 110S در مقایسه با نماینده سایپا ظاهر و کابین مدرن‌تری دارد، از مصرف سوخت پایین‌تری بهره میبرد و با فرمان و ادوات نرم‌تر و شعاغ گردش فرمان بهتر، رانندگی ساده‌تری در داخل شهر به شما هدیه میدهد. اما در عوض نماینده سایپا در بیرون از شهر رفتار چالاک‌تری دارد و با شتاب و فرمان‌پذیری بهتر و صندوق عقب بزرگ‌تر در سفرها کارآمدتر ظاهر میشود. ضمن اینکه تیبا2 از نظر گستردگی مراکز خدماتی و قیمت قطعات یدکی و بازار دست دوم نیز دست برتر را نسبت به نماینده کشور چین خواهد داشت.
محصول دیگر سایپا یعنی کوئیک هم دقیقاً همین شرایط را دارد با این تفاوت که از نظر طراحی خودرو به‌روزتر و اسپرت‌تری است و در نسخه‌های آپشنال از امکانات جانبی بیشتری بهره میبرد. هرچند برای خرید نسخه‌های فول کوئیک می‌بایست هزینه بیشتری پرداخت کنید.
البته اگر بخواهید مقداری صرفه‌جویی نمایید میتوانید با بودجه کمتر به سراغ پراید 111 بروید؛ خودرویی که از نظر توانایی‌های حرکتی در جایگاهی مابین ام‌وی‌ام 110 جدید و تیبا قرار میگیرد و از لحاظ ایمنی هم ضعیف‌تر از هر دو گزینه است، اما در عوض قیمت ارزانتر و هزینه نگهداری پایین‌تری دارد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است