قطعات خودرو

نسل دوم کن‌باس، مینی‌ون خواستنی دایهاتسو

نسل اول میکرو ون دایهاتسو کن‌باس در سال 2016 ساخته شده بود، این مینی‌ون بر اساس هاچ‌بک Move طراحی شده و به بازار عرضه شده بود و توانست در بازار ژاپن با استقبال خوبی روبه‌رو شود. درکمتر از 6 سال 380 هزار دستگاه از این خودرو فروخته شد و فضای داخلی خاص آن با فضاهای مختلف و جادار برای قرار دادن وسایل مختلف نقش بسزایی در فروش مناسب این خودرو داشت.

 

 

حالا ظاهرا طراحان و سازندگان نسل دوم این اتومبیل ریسک نکرده و طبق همان دستورالعمل گذشته خودروی تازه را توسعه داده و همچنین از پلت‌فرم مدولار DNGA استفاده شده و دایهاتسو کن‌باس جدید از پیشرانه توربو نیز بهره می‌برد.

 

 

در واقع موو کن‌باس جدید و نسل قبل از آن از نمای ظاهری کار آسانی نیست، عملا تمام عناصر طراخی بیرونی به سبک آشنا آن طراحی شده‌اند. شاید مشهودترین تفاوت در نمای بیرونی مربوط به جلوپنجره و سپر جلو بوده که فضای آن بزرگ‌تر شده است. جالب آنکه حتی طراحی چرخ‌ها نیز تغییر نکرده به جز اینکه پره‌های آن کمی بزرگ‌تر شده است.

 

 

موو کن‌باس در دو نسخه تولید شده، نسخه دو رنگ مخصوص جوانان و نسخه تک رنگ برای بزرگسالان، نسخه‌های دو رنگ با پالت رنگی روشن بدنه شناسایی کرد. جدا از نسخه انتخاب شده گزینه‌های سفارشی زیادی در قالب سه بسته جداگانه ارائه شده است.

 

 

فضای داخلی و کنسول این مینی‌ون دستخوش تغییر شده و در جلوی راننده قرار دارد، این در حلی است که در نسل قبل از آن در مرکز کابین قرار داشت، در حالی که یک محفظه کوچک برای قرار دادن وسایل در پشت فرمان تعبیه شده است. همچنین صفحه نمایش 10 اینچی کمی بالاتر قرار گرفته و فضایی برای قرار دادن نیازها روی داشبورد فراهم شده است.

 

 

مینی‌ون کن‌باس علاوه بر فضای دلچسب داخلی دارای سیستم ایمنی پیچیده‌ای است که شامل عملکرد محافظت در برابر تصادف بوده که دارای پدال گاز و ترمز خودکار است. دوربین جانبی با قابلیت تشخیص عابرپیاده و دوچرخه و همچنین شروع حرکت در سربالایی و سرازیری از دیگر امکاناتی است که کن‌باس دارد.

 

 

در نسل دوم این مینی‌ون 50 کیلوگرم سبک‌تر شده و علاوه بر آن سازندگان وعده افزایش پیاداری را با قیمت کاملا مقرون به صرفه داده‌اند. جالب آنکه ابعاد خودرو نیز در این نسل جدید تغییر نکرده است. طول بدنه این مینی‌ون 3395 میلی‌متر و عرض آن 1475 میلی‌متر است، ارتفاع این مینی‌ون 1655 میلی‌متر بوده و فاصله دو محور آن نیز 2460 میلی‌متر است.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است