قطعات خودرو

ناصر سبزیان

این جانب ناصرسبزیان متولد 1328 همدان هستم. از سال 1364 وارد صنف و صنعت خودرو شدم. تعمیرگاه مجاز شماره 71 پیکان اولین تجربه کاری من بود. در سال 1371 با خرید مغازه در ابتدای کوچه نفیسی فروشگاه شاهد بلبرینگ را دایر نموده و تاکنون در این رسته فعالیت کرده ام.
سال 1393 با دعوت جناب آقای علی اکبربخشی رئیس وقت اتحادیه وارد اتحاديه فروشندگان لوازم يدكی خودرو و ماشين آلات تهران شدم. در سه دوره متوالی در انتخابات اتحادیه عضو علی البدل هیئت مدیره بوده ام.
کمیسیون شورای پاساژها که ابتکاری برای ایجاد رویه یکسان و منضبط در اداره پاساژها و مجتمع های صنف بود. تجربه ارزشمندی بود که بنده به عنوان رئیس کمیسیون و همکاران دیگر بدست آوردیم. ایجاد این کمیسیون با تصویب هیئت مدیره و مجوز اتاق اصناف تهران صورت گرفت.
سال 1395 با پیشنهاد اتحادیه و صدور حکم از سوی سازمان امورمالیاتی کشور نماینده اتحادیه در اداره دارایی و هیئت های حل اختلاف مالیاتی مرکز و شمال تهران شدم از آن روز تا کنون به لطف خدا موفق شدم در 9000 جلسه حل اختلاف شرکت کنم. این عدد یعنی به طور میانگین در هر روز کاری در 10 جلسه شرکت کرده ام. جلسات هیئت حل اختلاف حسب شرایط در روزهای شنبه تا چهارشنبه برگزار می شود. هر جلسه ممکن است بین 10 تا 30 دقیقه و گاهی بیشتر نیز زمان در بر گیرد. التزام بنده به حضور به موقع و ادامه کار در هر روز حتی پس از پایان ساعات اداری و برقراری ارتباط دوستانه با نمایندگان دارایی و دادگستری موجب این کار عظیم شد. که باید هر آن از خداوند تشکر کنم.
به نظر من کار کردن در اتحادیه در هر جایگاهی چه رسمی و چه غیر رسمی عشق می خواهد و فرصت زیاد؛ البته دانش، تجربه و توانایی برقراری ارتباط مفید و موثر با مدیران دولتی لازمه کار است. اما اگر اعضای هیات مدیره فرصت کافی برای پیگیری امور نداشته باشند قطعا با شرایطی که در ادارات وجود دارد کار به خوبی پیش نمی رود. فکر می کنم عده ای از همکاران باید اتاق فکر و کار گروه های مشورتی اتحادیه را تشکیل دهند و عده دیگری پی گیری امور را انجام دهند.
هیات مدیره به تنهایی نمی تواند با مشکلات ساختاری، اجرایی و روزمره مواجه شود و از پس حل همه آن ها برآید. قطعا چندین کمیسیون، کار گروه، شورای مشورتی و کمیته های رسته ای باید به هیئت مدیره کمک کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *