قطعات خودرو

يك كانديدای انتخابات هيات مديره اتحاديه لوازم يدكی: كميسيون‌ها بال پرواز هيات مديره هستند

حميدرضا حبيب دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو توضيح داد: دوستانی كه قبلا در اتحادیه بودند، افراد پاک‌سرشت هستند؛ اما ارائه گزارش به اعضای صنف، یکی از پایه‌های اصلی و یک رکن اساسی هر اتحادیه‌ای است. تا اعضا بدانند درآمدهای حاصله و فعالیت‌های اتحادیه به چه شکل است.
او ادامه داد: در دوره‌های گذشته، گزارش ارائه نمی‌شد یا اگر این کار انجام می‌شد، مبسوط نبود و شفاهی بود.
وی درباره ديگر برنامه‌هايش در صورتی كه به‌عنوان عضو هيات مديره اتحاديه انتخاب شود، گفت: گسترش زیرساخت‌های IT در اتحادیه مورد نظر است. با توجه به گسترش بیماری در کشور، شاید گسترش IT بحثی را باز کند که بتوانیم تمدید و صدور جواز را با کمک IT انجام دهيم. همچنين بتوانیم شوقی ایجاد کنیم تا افرادی که جواز ندارند، برای گرفتن جواز اقدام کنند.
دولابی همچنين اظهار كرد: برنامه دیگر، داشتن دیدارهای دوره‌ای با اعضای اين صنف است. اعضای هيات مديره بايد در دیدارهای رودررو از معضلات و مشکلات اعضا آگاه شوند. این باعث می‌شود افکار عمومی اعضای صنف نسبت به رفتار و گزارش‌های اتحادیه مثبت شود.
اين عضو اتحاديه لوازم يدكی خودرو درباره ديگر برنامه‌اش، توضيح داد: تقویت کمیسیون‌های جانبی اتحادیه را در نظر دارم. ما تلاش می‌کنیم کمیسیون‌های جدیدی را در اتحادیه با رعایت کامل قوانین وزارت صمت ايجاد كنيم. کمیسیون‌هایی مانند حقوقی، حل اختلاف و آموزش که قبلاً هم بوده است. كميسيون‌ها بال‌های پرواز برای هیئت مدیره هستند و به اوج گرفتن اتحادیه کمک می‌کنند تا به جایگاه اصلی صنفی‌اش از لحاظ اجتماعی بازگردد.
او ادامه داد: ما در این کمیسیون‌ها سعی می‌کنیم از افراد متخصص استفاده کنیم؛ در كميسيون آموزشی از اساتید دانشگاهی و در زمینه حقوقی از وکلای کارکشته استفاده خواهيم كرد. در کمیسیون حل اختلاف نيز می‌توانیم افرادی را که به قوانین آگاهی و اشراف دارند در اختیار داشته باشیم تا در مشکلاتی بین اعضا به وجود می‌آید، میانجی‌گری کنند و مشکل را در اتحادیه حل کنند تا به دادگاه کشیده نشود.
وی درباره تركيب اعضاي اين كميسيون‌ها گفت: ما در میان اعضای اتحادیه، افراد تحصیل‌کرده داریم و می‌توانیم از تخصص آن‌ها در کمیسیون‌ها استفاده کنیم. در مواردی که فرد متخصص نداشتيم، می‌توانیم از ديگر کارشناسان به‌صورت پاره‌وقت استفاده کنیم. در نهایت، تلاش می کنیم که به‌صورت همه‌جانبه جایگاه صنفی و اجتماعی خود را بهبود ببخشيم.
او در اين‌باره افزود: جايگاه صنف در سال‌های گذشته به‌خاطر مدیریت اشتباه یا حرکت‌های نادرست لطمه ديده است. ما مي‌خواهيم آن را ترمیم کنیم تا جایگاه مناسب صنفی را داشته باشیم.
دولابي در توضيح اشتباه‌هاي مديريتي، گفت: یکی از موارد مهمی که دغدغه اعضا از جمله خود من بوده که در رسته بلبرینگ هستم، پخش فیلم‌هایی درباره تقلب است. بحث تقلب در صنف ما بسیار گسترده شده است، ولی اگر افرادی که در هیئت مدیره مشغول کار هستند می‌توانستند تمهیداتی را در نظر بگیرند تا قبل از رسانه‌ای شدن این بحث‌ها، در داخل صنف حل مي‌شدند و به بیرون درز نمي‌كردند، امروز جایگاه صنفی بهتری داشتيم.
وي ادامه داد: سال‌هاست که وقتی از صنف لوازم یدکی یا رسته بلبرینگ در جامعه صحبت می‌شود، به چشم یک متقلب به ما نگاه می‌کنند. این خیلی بد است. این‌که یک فیلمی چندین‌بار رسانه‌اي شود و اعضایی از هیئت مدیره سابق توضیحات ناکافی بدهند، خوب نيست. یک توضیح نامناسب می‌تواند ضربه شدیدتری بزند. می‌توانستیم اشخاصی را داشته باشیم که از قدرت کلام بالایی برخوردارند و لااقل در زمانی که این اتفاق افتاد، با کلام خودشان این معضل را تا حدودی حل کنند.
اين عضو اتحاديه لوازم يدكي تاكيد كرد: این اتفاق در سال‌های گذشته، ضربه بدی به وجهه اجتماعی صنف زده است. صنف ما بسیار بزرگ و صنفی استراتژیک است و قابلیت این را دارد که در ساختار حاکمیتی تاثیرگذار باشد. درباره قوانین مربوط به صنف كه در مجلس تصويب مي‌شود، می‌توانیم تاثیرگذار باشیم؛ ولی با توجه به این اتفاق‌ها ساختار حاکمیت نيز ما را منفعل می‌داند. تا جایی که من می‌دانم این اجازه را به ما نداده‌اند که بتوانیم به اين مسائل ورود داشته باشیم و در زمان‌های تصمیم‌گیری حساس حضور نداشته‌ایم و آن‌ها برای ما تصمیم گرفته‌اند.
دولابي افزود: یکی از برنامه‌ها این است که وجهه اجتماعی صنف را تقويت كنيم و در عرصه حضور داشته باشیم تا نتوانند بدون ما تصمیم بگیرند. اگر هم بدون ما تصمیم گرفتند، هزینه‌های بسيار زيادي برای‌شان داشته باشد.
او با بيان اين‌كه اتحاديه مشکلات دیگری هم دارد، اظهار كرد: در حوزه‌هایی مانند بیمه تکمیلی و نحوه ارائه مجوز فعالیت مشكلاتي داریم. در این زمینه‌ها هم برنامه‌هایی داریم كه با توجه به شرایط اجرا خواهند شد. ما نمی‌گوییم که یک مدینه فاضله می‌خواهیم بسازیم، همین که یک گام رو به جلو برداریم، خوشحال می‌شویم. اجرای این برنامه‌ها هم منوط به حل یکسری موانع است تا بتوانیم یک به یک آن‌ها را اجرا کنیم.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است