قطعات خودرو

خدمات پس از فروش خودرو یک کسب و کار مهم و گسترده که از آن غفلت شده است

دکتر محله ای سرپرست دفتر خدمات نگهداری و تعمیر، در بازدید از نخستین نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» گفت: متاسفانه به خدمات نگهداری و تعمیرگاهی خودرو به عنوان یک کسب وکار مستقل بی توجهی شده است. 

 

دکترحمید محله‌ای اذعان داشت آنچه کاربری خودرو را آسان‌تر و موجب اعتماد مصرف کننده می گردد، داشتن شیوه نامه های استاندارد شده برای نگهداری و بازدیدهای دوره‌ای خودرو  و ارائه خدمات تعمیرگاهی با گارانتی است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نمایشگاه « اتومکانیک سپاس» نخستین دوره این نمایشگاه با حمایت 19 اتحادیه و انجمن خودرویی در سالن نمایشگاهی هتل المپیک تهران روز چهارشنبه با حضور روسای اتحادیه های خودرویی تهران افتتاح شد.

 

حسن بشارت نیا رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه طی سخنانی گفت: یکی از اهداف نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» اصلاح چرخه خدمت در کاربری خودرو خصوصا خودروهای کاراست. مصرف کنندگان خودرو با تعمیرکاران و واحدهای صنفی خدمات خودرویی در ارتباط هستند و مشکلات ، نارسایی ها و چه بسا پیشنهادهای مفیدی برای اصلاح خودروها یا قطعات خودرو ارائه می کنند. این داده ها می تواند تبدیل به سرمایه ای ارزشمند برای بهینه سازی قطعات خودرو و تامین رضایت مصرف کننده قرار گیرد. از این روی ما امیدواریم بتوانم داده های مصرف کننده نهایی و نظرات کارشناسانه تعمیرکاران خودرو را به ابتدای زنجیره تولید و تامین قطعات و خودروسازان برسانیم.

 

بیشتر بخوانید: امکان داخلی سازی ۸۰ درصد قطعات خودرو وجود دارد

 

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» گفت تجربه ای جهانی نیز در این خصوص وجود دارد و تولید کنندگان قطعات خودرو توانستند با کمک تعمیرکاران خودرو راه بهینه سازی قطعات خودرو ها را همواره کنند.

 

حسن بشارت نیا افزود لازم است توجه کنیم خودرو صرفا یک کالای صنعتی نیست و کاملا به عنوان کالایی فرهنگی می تواند در زندگی اجتماعی موثر واقع شود. گرچه متاسفانه شاهد نوعی بحران یا دست کم معضل در صنعت خودرو و صنایع و صنوف مرتبط با آن هستیم؛ که خودرو تبدیل به کالایی سرمایه ای و بازاری توام با سفته بازی برای آن ایجاد شده است.

 

بشارت نیا تاکید کرد تولید قطعات خودرو و بازار لوازم یدکی را باید تاحدی جدای از خودروسازی بدانیم چراکه حجم این بازار با وجود نزدیک به 25 میلیون خودروی در حال حرکت بسیار بزرگتر از صرف خودروسازی است.

 

گفتنی است اولین نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»  ساعت 3 بعداز ظهر روز چهارشنبه 8 تیرماه افتتاح شد و تا روز شنبه 11 تیرماه هر روز از ساعت 15 تا 22 برای بازدید عمومی دایر خواهد بود.

 

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است