قطعات خودرو

قدرت تعاونی نواندیشان صنعت پویا منجر به قدرت اتحادیه لوازم یدکی می‌شود

دکتر مجتبی رحماندوست، مدیرعامل مجمع خیرین کشور و مدرس دانشگاه معتقد است ایده تاسیس تعاونی نواندیشان صنعت پویا بسیار خوب و قدرت گرفتن و حضور بالای اعضا می‌تواند باعث قدرت بیشتر اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران شود. او همچنین در این همایش عنوان کرد: «تعاونی‌ها در تولید ملی، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و افزایش تولید ناخالص داخلی سهم بسزایی دارند و می‌توانند تاب آوری خوبی در بحران‌های اقتصادی و شرایط تحریم داشته باشند.»

 

بیشتر بخوانید: هرم قدرت در تعاونی‌ها بر مشارکت حداکثری استوار است / آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت

 

به گزارش قطعات خودرو، مجتبی رحماندوست در همایش تعاونی نواندیشان صنعت پویا با اشاره به اهمیت تولید قطعات خودرو و دقت در ارائه محصولات با کیفیت با ذکر مثالی بیان کرد: نعل زن میخ نعل‌های اسب را خوب نکوبید، سوار و اسبش در جنگ به ناگهان به زمین افتاد، ارتش سواره نظام شکت خورد و با دیدن شکست سواره نظام، نیروهای پیاده نیز ترسیدند و شکست خوردند و آن جنگ با شکست مواجه شد. پس از آن نیروهای مهاجم آن منطقه را تصرف کردند و پس از جنگ بود که کشورشان به‌دست نیروهای مهاجم افتاد و همه به خاطر درست کار نکردن نعل زن بود. در خودرو نیز یک قطعه هرچند کوچک که شاید بی‌اهمیت هم جلوه کند، بسیار مهم است و در صورت قصور می‌تواند باعث مرگ و میر و نقص عضو هم‌وطنانمان شود.

 

وی با اشاره به اهمیت تشکیل تعاونی‌ها در اقتصاد کشور، افزود: بر اساس قانون بایستی حدود ۳۰ درصد از مشاغل به صورت تعاونی باشند که در حال حاضر کمتر از ۵ درصد است و این باعث می‌شود تا توزیع ثروت در بین بخش خصوصی که قابلیت رشد و توسعه بیشتری را نسبت به بخش دولتی در آن وجود دارد، انجام نشود.

 

مدیرعامل مجمع خیرین کشور با تاکید بر نقش موثر تعاونی‌ها در توسعه پایدار و اشتغالزایی افزود: گروه نواندیشان و پیشکسوتان اسم بامسمایی است که پیشکسوتانی که تجربه زیادی دارند در کنار جوانانی که صاحب ایده و انگیزه بالایی هستند، قرار گرفته‌اند و می‌توانند منشا خدمات زیادی باشند. این گروه با ایجاد تاسیس تعاونی در وادی امر نشان داده در راه خدمت‌رسانی جدی هستند. اساس تعاونی بر خدمت‌رسانی همگانی و درنظر گرفتن منفعت جمعی است و تاسیس تعاونی در صنف لوازم یدکی خودرو باعث رونق تولید و کسب و کار خواهد شد.

 

رحماندوست با بیان اینکه ایران ظرفیت تامین و تولید با کیفیت قطعات خودرو را در سطح منطقه دارد، عنوان کرد: برای اجرایی شدن آن نیاز به اراده جدی و تامین منابع مالی مورد نیاز است که در این زمینه تعاونی می‌تواند به تمامی تولیدکنندگان امکانات مناسبی بدهد.

 

این مدرس دانشگاه تهران تصریح کرد: فکر ایجاد تاسیس تعاونی نواندیشان صنعت پویا با توضیحاتی که آقای حسن بشارت‌نیا دادند بسیار ایده خوبی است. قدرت گرفتن تعاونی و حضور تعداد بالای اعضا به صنف لوازم یدکی خودرو هم کمک شایانی خواهد کرد. تعاونی‌ها در تولید ملی، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و افزایش تولید ناخالص داخلی سهم بسزایی دارند و می‌توانند تاب آوری خوبی در بحران‌های اقتصادی و شرایط تحریم داشته باشند.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است