چو دانی ؛ توانی

امروز : شنبه 22 مرداد 1401

  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • بنگاه‌های قطعات خودرو
  • خودرو تجاری
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • بنگاه‌های قطعات خودرو
  • خودرو تجاری

http://ghatatnews.ir/?p=54924

خانه » ناچار به قبول تغییر هستیم تا سهم بازار خود را حفظ کنیم

  • مرصاد رنگرز
  • 12 تیر 1401

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=54924

دکتر صیرفی در همایش «اتومکانیک سپاس»:

ناچار به قبول تغییر هستیم تا سهم بازار خود را حفظ کنیم

دکتر صیرفی با اشاره به شرایط بازار و اقتصاد کشور و همچنین جراحی اقتصادی دولت و ایجاد ابر روندهای جدید در کسب و کار گفت: تمام ذهنیت، اندوخته‌های ذهنی و تجربه‌ها و سرمایه‌ها دچار تغییر تحول شده است، اگر ما این مسائل را نشناسیم واقعا تاب‌آوری ما کاسته خواهد شد.

 

عوامل موثر در کسب و کارها در سال 1401

این عضو صنف لوازم یدکی و ماشین آلات تهران در همایش «اتومکانیک سپاس» با اشاره به تغییر کسب و کارها در سال 1401 گفت: این تغییرات شامل دو دسته است، دسته اول عوامل بیرونی که در کنترل ما نیست و عوامل درونی شامل خود سازمان، شرکت یا مغازه‌ که در کنترل ما است، می‌شود.

 

 

سامانه جامع تجارت آینده صنف ما را تغییر می‌دهد

وی در خصوص این دو عامل ادامه داد: من معتقدم در همین سال 1401 یک ابر روندی در همه صنوف رخ داده است که به طور مثال می‌توان به تبصره ماده 100 در مالیات اشاره کرد، برای سال جاری بیان شده که کارت به کارت مشمول مالیات نیست و صرفا دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و از سال‌های آینده همه تراکنش‌ها برای مالیات در نظر گرفته خواهد شد، مثال دیگری در این خصوص قیمت‌گذاری کالاها است، گران‌فروشی و سودهایی با درصد بالا منتفی شده و سازمان حمایت به شدت در  خصوص قیمت‌گذاری در حال نظارت و کار است.

دکتر صیرفی تصریح کرد: بزرگ‌ترین موضوعی که با آن مواجه هستیم، سامانه جامع تجارت است، این سامانه آینده صنف و اقتصاد ما بوده و تمام واحدهای صنفی باید در این سامانه ثبت نام کرده باشند، هر واحدی که ثبت نام نکند غیر رسمی تلقی شده و با آن برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بحث من صنفی بوده و سیاسی نیست گفت: این که این اتفاقات در چه زمانی رخ دهد و چه بازه زمانی را شامل شود، نمی‌دانیم، اما این اتفاقی است که بالاخره در کشور ما رخ خواهد داد و روز به روز سخت‌تر نیز خواهد شد، قطعات خودرو مشمول کد شناسه کالا خواهد بود، دیگر نمی‌توان هر کالایی را خرید و عرضه کرد، باید شناسه کالا داشته باشد، ابتدا با کمک‌فنر و باتری آغاز شد و از روزهای آینده 53 قلم دیگر نیز مشمول این طرح خواهد شد و به مرور همه اقلام را در بر خواهد گرفت؛ وظیفه کد شناسه و رهگیری کالا این است که از ابتدای زنجیره تامین قابل رصد باشد تا زمانی که در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد و در هر لحظه قابل رهگیری باشد، این روند، کسب و کارهای ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

بیشتر بخوانید: نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» گام اول بود

 

قوانین در حال تغییر است و دیگر نمی‌توان مانند گذشته فعالیت کرد

این بازرگان قطعات خودرو با اشاره به قوانین جدید مبارزه با کالا قاچاق و ارز و تغییرات آن گفت: قوانین به شدت تغییر کرده و دیگر نمی‌توان مانند گذشته حواله به حساب افراد بزنیم و کالا ترخیص کنیم بلکه باید هر تاجری برای خود کارت بازرگانی داشته باشد و به نام خود کالا وارد و ثبت کند و این روند باید شفاف و واضح باشد.

دکتر صیرفی با اشاره به ارتباط اقتصاد ایران با دنیا و موضوع FATF گفت: ما چاره ‌ای نداریم برای ارتباط با اقتصاد دنیا و هرنوع سناریویی که در نظر گرفته باشیم، مجبور به رعایت این قوانین هستیم و اجرای این قوانین کسب و کارهای ما را تغییر خواهد داد، آینده دلخواه ما اتفاق نمی‌افتد، آینده‌ای که در روندها شکل گرفته و قرار است به وجود بیاید، این تغییرات را ایجاد می‌‍کنند؛ کسب و کارهایی که می‌خواهند در آینده موفق باشند باید خود را با این روندها تطبیق دهند، در ابتدا سخت خواهد بود و شامل تغییر نگرش فکری، سازمانی و حتی درونی می‌شود، اما به جرات می‌توان گفت کسانی که خود را با این روندها تطبیق دهند، پیشروهای آینده بازار هستند و می‌توانند تاب‌آوری خود را بالا ببرند، این موضوع را تاکید می‌کنم که با قوانین و تفکر گذشته نمی‌توان کار کرد.

 

 

عوامل درونی موثر در یک کسب و کار برای تطبیق با ابر روندها

دکتر صیرفی که در همایش « اتومکانیک سپاس» صحبت می‌کرد با گریزی به عوامل درونی سازمانی هر کسب و کار گفت: ما برای اینکه بتوانیم خود را با این ابرروندها تطبیق دهیم باید ساختارهای سازمانی، شرکتی، فروشگاهی و کسب و کاری خودمان را تغییر بدهیم، باید در این ساختارها بازنگری کنیم، اما چگونه این کار را باید انجام دهیم؟ نمی‌دانیم چگونه، مهم‌ترین بحث در این خصوص آموزش است، می‌خواهم توصیه کنم یک شاخص اصلی را کسب و کارها در خودشان ارزیابی کنند، شاخص هزینه آموزش به درآمد، که من اسم آن را سرمایه‌گذاری آموزش به درآمد می‌گزارم، اگر درآموزش سرمایه‌گذاری کنیم مطمئن باشید که از این سختی‌ها به راحتی عبور خواهیم کرد، باید این ساختارهای ذهنی تغییر کند. هنوز برخی از اصناف ما با وجود قدمت بالا در دفاتر سررسید خرید و فروش‌ها می‌نویسند و حساب کامپیوتری ندارند، باید اتحادیه‌ها و بخش خصوصی وارد مبحث آموزش شوند، چطور همه شرکت‌ها مدیران و کارمندانشان  MBA می‌خوانند و مذاکره و بازاریابی می‌خوانند، وقتی سقف ماده تبصره ماده 100 مالیات به 4 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است در بازار تهران و شهرهای بزرگ به سرعت پر بشود و با این شرایط دیگر نمی‌توان با ساختار مغازه داری فعالیت کرد، باید فضا را شرکتی کرد و همه این عوامل باعث خواهد شد فضای رقابتی در کسب و کارهای تغییر کند.

 

تماشا کنید: بازدید دکتر برادران معاونت صنایع عمومی وزیر صمت از نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

 

برای گرفتن سهم بازار افترمارکت بخش شبه دولتی برنامه دارد

این فعال صنفی و از مدیران شرکتی در قطعات خودرو در پایان صحبت‌های خود گفت: نکته‌ای را اجازه دهید خدمتتان عرض کنم، در بازار قطعات خودرو دو بخش داریم، اصطلاحا OEM و افترمارکت، خدمات پس از فروش 20 درصد از بازار متعلق به خودروسازان است که خدمات پس از فروش ارائه می‌کنند، مانند ایساکو و سایپا یدک، 80 درصد از آن در اختیار بازار است، پس این دو با یکدیگر رقابت دارند، رقیب دولت و شبه دولتی ما هدف‌گذاری کرده که این سهم 20 درصدی را به 30 تا 40 درصد برساند، یعنی از بازار خدمات پس از فروش افترمارکت کمخواهد شد اگر دیر اقدام کنیم، در آن بخش ساختار، نیروی انسانی و همه چیز فراهم است اما ما در صنوف تازه قصد ساختار سازی داریم، این دو عامل درونی و بیرونی را بررسی کنید، آینده صنف به این دو عامل بستگی دارد، تغییرات بازار را رصد کنید و تغییرات را بشناسید و وظیفه اتحادیه بیشتر خواهد بود، اتحادیه‌ها باید برنامه داشته باشند و برای اعضا برنامه بنوسیند با همکاری اتحادیه‌های همگن برنامه کلان تر بنویسند تا بتوانند از این شرایط اقتصادی عبور کنند.

 

منتظر برنامه هیات مدیره جدید صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران هستیم

دکتر صیرفی همچنین با اشاره به آغاز کار هیات مدیره جدید در اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران گفت: به هیات مدیره اتحادیه لوازم یدکی و ماشین آلات تبریک عرض می‌کنم و می‌گوییم ما منتظریم تا برنامه ایشان را ببینیم، برنامه‌ها را ارائه دهند تا اعضای صنف بدانند چگونه می‌خواهند صنف را از این شرایط و مسیر سخت عبور دهند.

  • نمایشگاه اتومکانیک سپاس, نمایشگاه سپاس
قبلیقبلتغییرات خودروهای ایرانی و خارجی در ۳۵ سال گذشته + عکس
بعدیلوح و تندیس واحد منتخب تولیدی روز ملی صنعت و معدن به بهمن دیزل رسیدبعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

تولید باتری خودرو از درخت!
سارا رستگار 20 مرداد 1401
پایان سوداگری با جان و مال مردم در تولید و توزیع لوازم یدکی قاچاق و غیر استاندارد
عبدالحسین آزاد 20 مرداد 1401
خود کفایی در تولید لاستیک باری و اتوبوسی؛ ۲ سال آینده
علی محمد اخوان 19 مرداد 1401
حضور قطعه سازان ایرانی در روسیه
مجتبی علوی 18 مرداد 1401

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

۳۵ درصد کامیون‌های ولوو برقی می‌شوند
حسین پورمحمد 21 مرداد 1401
برخی از مدل‌های هیوندای و کیا را می توان با کابل USB به سرقت برد
محمدامین الهی 21 مرداد 1401
آمار فروش خودروهای الکتریکی استلانتیس در اروپا، بالاتر از تسلا!
سارا رستگار 21 مرداد 1401
برنامه تولید تسلا درگیگابرلین
مرتضی مهدوی 21 مرداد 1401

تاریخ خودرو

تاریخ خودرو : آغازی بر مجموعه فیلم های «سریع و خشن»

حسین توکلی 21 مرداد 1401

میل میلیا مسابقه ­ی استقامت اتومبیلرانی در جاده ­های آزاد

حسین توکلی 20 مرداد 1401

تاریخ خودرو : تام فچ سفر نیویورک را با یک پاکارد آغاز کرد

حسین توکلی 19 مرداد 1401

تاریخ خودرو : حماسه فورد در لمانز

حسین توکلی 18 مرداد 1401

بانک خودرو

از 2023 در اروپا
فولکس‌واگن تایرون در نمایی تازه

حسام مهجور

سانگ‌یانگ متحول شده / نگاهی به سانگ‌یانگ تورس

حسام مهجور

اولین گام از تاثیر تحریم‌های روسیه / لادا نیوا به بازار روسیه برگشت؟

مرصاد رنگرز
آئودی Q6

بزرگ‌ترین اتومبیل آئودی در خیابان‌های چین / آئودی Q6 معرفی شد

حسام مهجور

آموزشی

اگر به جای بنزین در باک خودرو گازوئیل بریزیم چه می شود؟

محسن فاطمی 21 مرداد 1401

مشکلات باتری خودرو در تابستان

سارا رستگار 21 مرداد 1401

چرا سوئیچ ماشین گیر می کند؟ + راه حل

عبدالحسین آزاد 21 مرداد 1401

۵ نکته ای که هنگام خرید ماشین دست دوم باید بررسی کنید

مرتضی مهدوی 20 مرداد 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

سیداحمد حسینی: صدای ما شنیده نمی‌شود / اصناف در همه حوزه‌ها پیشتازند

مرصاد رنگرز 13 مرداد 1401

گزارش تصویری کمیسیون مالیاتی با هیات مدیره جدید

مرصاد رنگرز 08 مرداد 1401

گزارش تصویری از اهدا لوح یادبود به کمیسیون اقتصادی اتحادیه

مرصاد رنگرز 06 مرداد 1401

گزارش تصویری جلسه کمیسیون اقتصادی اتحادیه لوازم یدکی -1

مرصاد رنگرز 06 مرداد 1401

همراه با قطعات خودرو

دولت هوشیاری خود را حفظ کند
بیکاری حاصل شهر فروشگاه
20 مرداد 1401
امیر صادقپور مطرح کرد
تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی به چه قیمتی؟
18 مرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

تاریخ خودرو : آغازی بر مجموعه فیلم های «سریع و خشن»
واردات خودرو در بلاتکلیفی ارزی‌؟
دوپینگ آماری تولید خودرو
اگر به جای بنزین در باک خودرو گازوئیل بریزیم چه می شود؟
استخر تسلا برای آبتنی در هنگام شارژ خودرو
۳۵ درصد کامیون‌های ولوو برقی می‌شوند
جاگرنات ۶X۶؛ یک وانت عجیب آخرالزمانی + عکس
برخی از مدل‌های هیوندای و کیا را می توان با کابل USB به سرقت برد
مشکلات باتری خودرو در تابستان
اولین تجربه رانندگی با مرسدس بنز EQXX، سنگ محک الکتریکی‌ها؟
چرا قیمت خودرو کاهش نمی ‎‌یابد؟
معرفی کراس‌اوور کوپه اقتصادی فیات با نام فست‌بک
چرا سوئیچ ماشین گیر می کند؟ + راه حل
مقایسه پژو پارس LX، سمند و پژو ۴۰۵ SLX
چرا دولت به دنبال شهر فروشگاه لوازم یدکی است؟
آغاز گشت‌های ارشادی طرح شناسه کالا / اشتغال بخش اصناف نیاز دولت

برترین‌های قطعات خودرو

معرفی شرکت سرکان فیلتر
بانوی کارآفرین در حوزه تولید تجهیزات تعمیرگاهی / سام صنعت پارس
حضور موفق شرکت دانش‌بنیان دیجی خودرو در اولین نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»
مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند

وب‌گردی

بستن