قطعات خودرو

چین به سرعت زیرساخت‌های خودروهای برقی را گسترش می‌دهد

در یک برنامه استراتژیک شهرداری پکن قصد دارد تا سال 2025، 700 هزار دستگاه شارژ سریع خودروهای برقی و همچنین 310 ایستگاه تعویض باتری در شهر پکن راه اندازی کند.

 

به گزارش قطعات خودرو، در حالی که بزرگان صنعت سوخت‌های فسیلی در این کشور از جمله گروه سینوپک در حال به‌روز رسانی جایگاه‌های سوخت هستند طرح جدید همه راه شگفت زده کرده است.

 

بر اساس برنامه توسعه برق، برای دوره 2021-2025 که روز جمعه توسط کمیسیون مدیریت شهری پکن منتشر شد، پکن در مناطق اصلی خود به عنوان پایتخت چین، پمپ بنزین‌ها را به ایستگاه‌های شارژ و ایستگاه‌های تعویض باتری تغییر خواهد داد. این سند اطلاعات بیشتری در مورد اهداف این تغییر ارائه نمی کند، اما اشاره می کند که پکن قصد دارد تا سال 2025 دارای 700.000 پنل شارژ و 310 ایستگاه تعویض باتری با میانگین شعاع خدمات کمتر از 3 کیلومتر برای تسهیلات شارژ عمومی وسایل نقلیه الکتریکی در کشور شود.

 

بر اساس اطلاعات منتشر شده در اوایل ماه جاری میلادی، اتحادیه ارتقای زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی چین (EVCIPA)، تا ژوئن 2022، 1.53 میلیون دستگاه شارژ عمومی داشته است که 103.002 موردآن در پکن بوده است. بر اساس گزارش EVCIPA، تعداد ایستگاه‌های تعویض باتری در چین 1582 ایستگاه بوده که پکن با 272 ایستگاه، بیشترین تعداد ایستگاه‌ تعویض باتری را دارد. شرکت های NIO, Aulton New Energy, Hangzhou Botan Technology ، سه شرکت بزرگ با بیشترین تعداد ایستگاه‌های تعویض باتری در چین که به ترتیب 1024 ایستگاه،450 ایستگاه، و 108 ایستگاه را در اختیار دارند.

 

در 17 جولای، NIO به مجموع یک میلیون سرویس تعویض باتری در پکن دست یافت، اطلاعاتی که این شرکت در برنامه تلفن همراه خود به اشتراک گذاشته بود.

 

به آخرین طرح پکن بازگردیم، این شهر همچنین با استفاده از قابلیت‌های ذخیره انرژی، امکاناتی از جمله ایستگاه‌های پایه 5G، ایستگاه‌های شارژ و ایستگاه‌های تعویض باتری را مورد بررسی قرار می‌دهد تا بتواند به کاهش حداکثر بار برق شبکه به میزان 3 تا 5 درصد تا سال 2025 کمک کند. در واقع، بزرگان سوخت های فسیلی از قبل شروع به کار بر روی، ترویج تبدیل پمپ بنزین به ایستگاه های شارژ و ایستگاه های تعویض باتری کرده اند.

 

در 15 آوریل سال گذشته، NIO وارد یک مشارکت استراتژیک با سینوپک شد تا به طور مشترک ایستگاه های تعویض باتری را در چین بسازند.

 

سینوپک بزرگترین تامین کننده فرآورده های نفتی و پتروشیمی های پالایش شده در چین با بیش از 30.000 پمپ بنزین است که دومین جایگاه دار بزرگ در جهان است. این شرکت در فهرست Fortune  در بین 500 شرکت برتر سهامی عام چین که در اوایل ماه جاری منتشر شد، در رتبه اول قرار گرفت.

 

ژانگ یوژوئو، رئیس سینوپک، سال گذشته گفت که این شرکت در حال تسریع تبدیل خود به یک ارائه دهنده خدمات انرژی یکپارچه است و قصد دارد تا سال 2025 به 5.000 ایستگاه شارژ و ایستگاه تعویض باتری برسد.

 

سینوپک ،15 آوریل امسال، در اولین سالگرد همکاری با NIO اعلام کرد که تعداد ایستگاه های تعویض باتری و ایستگاه های شارژ ساخته شده با همکاری سینوپک به 175 ایستگاه رسیده است.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است