امروز : شنبه 8 بهمن 1401

دانا تواناست

  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • علی محمد اخوان
  • 26 آبان 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=497

جواد امینی 43 سال پیش واردبازار چراغ برق شد.خیلی زود تبدیل به فروشنده ای مستقل و پرکار لوازم یدکی پیکان در پاساژ ملت گردید. چند سال بعد یعنی حدود سال 1361 به عنوان واردکننده قطعات یدکی بنز سبک و سنگین و چند خودرو دیگر کارش را توسعه داد. از سال 1368 تمرکزش را بر واردات لنت خودروهای سنگین با برند اگزیم(ٍEXIM) گذاشت . علاوه بر آن لنت کلاچ و بعداً بلبرینگ هم در سبد محصولات وی قرار گرفت.

آساپارت (خودرو لنت ایران)، آخرین تکنولوژی تولید لنت کفشکی در دستان کار آفرین ایرانی

خبرهای خوش از کارخانه آساپارت (خودرو لنت ایران)

جواد امینی 43 سال پیش واردبازار  چراغ برق شد.خیلی زود تبدیل به فروشنده ای مستقل و پرکار لوازم یدکی پیکان در پاساژ ملت گردید. چند سال بعد یعنی حدود  سال 1361 به عنوان واردکننده  قطعات یدکی بنز سبک و سنگین و چند خودرو دیگر کارش را توسعه داد. از سال 1368 تمرکزش را بر واردات لنت خودروهای سنگین با برند اگزیم(ٍEXIM) گذاشت . علاوه بر آن لنت کلاچ و بعداً بلبرینگ هم در سبد محصولات وی قرار گرفت.
تاجر صاحب نام با 20 سال سابقه گامی بلند برداشت و خود را در مسیری برای ارائه خدمتی بزرگتر قرار داد. در یک مناقصه کارخانه لنت سازی خودرو لنت ایران را خرید. البته سازمان تامین اجتماعی به عنوان فروشنده فقط ماشین آلات و تجهیزات کارخانه را بدون زمین آن تحویل داد.
جواد امینی در سال 1375 زمینی را در شهرک صنعتی اشتهارد خریداری و ساخت و سازهایی هم در آن انجام داد. تصمیم گرفت تا کارخانه تولید لنت خودروهای سنگین و ماشین آلات راهسازی مدرنی را  راه اندازی کند  وی آغاز دهه 80 با شرکت آلمانی FRIMA TECHقرارداد انتقال تکنولوژی منعقد کرد. اما دور اول تحریم ها باعث شد آلمانی ها قرارداد را نیمه کاره رها کنند. اما جواد امینی برخلاف توصیه دوستانش اصرار بر حفظ و راه اندازی کارخانه داشت. مهندسین ایرانی با آنچه از دانش فنی شرکت آلمانی در اختیار داشتند شروع به سعی و خطا کردند.

آن‌قدر تست و نمونه سازی کردیم تا بالاخره به آنچه می خواستیم رسیدیم

جواد امینی می‌گوید هرچه داشتم به میدان آوردم، چندین ملک با ارزش را قربانی کردم. در طرح تجاری اولیه قرار بود سرمایه من طی 17 ماه برگردد اما تا چند سال بعد بیش از سرمایه اولیه هزینه کردم تا امروز به نتیجه رسیده‌ام.

3500 تن ظرفیت اسمی برای تولید لنت کفشکی و دیسکی،
900 هزار دست لنت کلاچ

دکتر حمیدرضا امیری مقدم که طی چند ماه اخیر به مجموعه آسا پارت پیوسته است و حضورش در صنعت خودرو به سال 1374 برمی‌گردد به نکات جالبی اشاره می کند:

این کارخانه که دستگاه های آن با  طراحی یک شرکت آلمانی تهیه شده است. همبندی بی نظیری در کل کشور دارد. بدین معنا که کارخانه کاملا یکپارچه و منظم است. دستگاه ها مربوط به سال 1992 میلادی است. اما همزمانی خرید آن ها مهمترین ویژگی کارخانه است. استراتژی ما در آساپارت بر دو اصل استوار است. پیش از آن عرض کنم بزودی لنت های متنوع خود را با برند خودرولنت ایران و 2 برند دیگر ارائه خواهیم کرد.

اول: پذیرش مسئولیت کیفیت

دوم: مناسب سازی قیمت

امیری مقدم که می توان او را متخصص باز طراحی سیستم های تولید و فروش نامید می گوید: ما برای این که بتوانیم محصول کیفی تولید کنیم در همه مقاطع باید حساس باشیم از تهیه مواد اولیه، فرمولاسیون، فرآیند تولید و قالب سازی تا بسته بندی، حمل و نقل و تحویل به مصرف کننده نهایی.

شایستگی ما در تولید و نظارت بر آن است اما بدون ارتباط با مصرف کننده نهایی و شنیدن صدای او نمی توانیم موفق باشیم بنابراین ما رانندگان و صاحبان خودرو را ولی نعمت و مهمترین آیتم کارمان می دانیم. متاسفانه در زنجیره تامین قطعات خودرو صرفاً کالا حرکت می کند و اطلاعات تبادل نمی شود که این مسئله ریشه فرهنگی و اقتصادی دارد. شبکه توزیع مایل نیست شفاف باشد شاید دلیل ساده اش مالیات باشد اما لایه‌های عمیق تری نیز دارد که باید در جای خودش درباره آن بحث کرد بهرحال ما از طرق مختلف از جمله سایت فروش مستقیم به دنبال شنیدن نظر مصرف کننده هستیم چون بهترین داور اوست.

اما مسئله قیمت که بخش دوم کارماست. در اینجا ما 3راه‌حل یافته ایم

گام نخست: استفاده از مواد معدنی و پتروشیمی داخلی است، این کار با داشتن دانش خاص فرمولاسیون، ابتکارات و تحقیقات گسترده میسر شد و من امروز با افتخار اعلام می کنم ما بیش از 75 درصد مواد اولیه محصولاتمان را در داخل کشور تهیه می کنیم و به قیمت مناسب تری رسیده‌ایم.

گام دوم: حذف ضایعات است. تقریباً تمامی تولید کنندگان داخلی و خارجی غیر چند کشور از 10 تا 22 درصد ضایعات تولید دارند که به قیمت محصولاتشان بار می شود اما ما هیچ ضایعاتی که از کارخانه خارج شود نداریم. این مسئله هم در استفاده از مواد و هم در امحاء و دفن آن صرفه اقتصادی دارد و از این ها مهم‌تر موضوع حفظ محیط زیست است که به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به آن پایبند هستیم.

گام سوم: حذف کوره پخت از فرآیند تولید است. بخش سایشی لنت پس از تولید حدود 14 ساعت در کوره پخت قرار می گیرد این روش برای اولین بار در ایران کنار گذاشته شده است ما در واقع در مرحله پرس کار پخت را انجام می‌دهیم و ادامه آن در کاسه چرخ خودرو انجام می شود که نتیجه آن بازهم کاهش قیمت و افزایش عمر لنت و امکان ترمزگیری های متعدد و متناوب است. 

عمر طولانی، ترمزگیری بالا

جواد امینی مالک شرکت آسا پارت (خودرولنت ایران) می‌گوید: من امروز مزد هزینه و عمری که گذاشته‌ام را می‌گیرم. ما در شرایطی هستیم که می توانیم 40 درصد زیر قیمت همه تولید کنندگان جنس تولید و عرضه کنیم. در کیفیت هم مدعی و مطمئن هستیم. برای ما امکان صادرات در بازارهای منطقه که چینی‌ها حضور پررنگ دارند؛ فراهم است. حتی اگر قیمت دلار کاهش یابد بازهم ما قادر به رقابت و صادرات هستیم.

Print 🖨
  • آسا پارت, تولید لنت کفشکی, جواد امینی, دکتر حمیدرضا امیری, شبکه توزیع, فن آوری, مصرف کننده
[ctp_print]
قبلیقبلنتیجه انتخابات آمریکا تا یک سال دیگر تاثیری مهمی برای ما ندارد
بعدیزمان برگزاری انتخابات اتحادیه اعلام شدبعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

فروشگاه دیزل بوش
حسام مهجور 08 بهمن 1401
ورود خودرو به بورس کالا، اتفاقی خوب یا بد؟
محمدامین الهی 08 بهمن 1401
فروشگاه البرزی
حسام مهجور 08 بهمن 1401
ایران کامینز
حسام مهجور 08 بهمن 1401

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

تاریخ خودرو

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

حسین توکلی 28 دی 1401

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

حسین توکلی 27 دی 1401

تاریخ خودرو : آخرین خودروی دیسوتو

حسین توکلی 26 دی 1401

تاریخ خودرو : شرکت خودروسازی لانچیا تاسیس شد

حسین توکلی 25 دی 1401

بانک خودرو

معرفی چری تیپ 2 بنزینی Viana

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 5 برقی

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6 پرو

محمدمهدی بشارت‌نیا

آموزشی

خودرو اتاق تعویض چیست؟

علی محمد اخوان 04 بهمن 1401

چگونه خط و خش روی ماشین را از بین ببریم؟

علی محمد اخوان 30 دی 1401

ماشین دنده ای بخریم یا اتوماتیک؟

عبدالحسین آزاد 22 دی 1401

عوارض یخ زدن آب رادیاتور ماشین

مرتضی مهدوی 16 دی 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمقاله

زندگی در شرایط کنونی / جُستار کوتاه بر وضعیت زندگی پس از انقلاب

اگر می‌توانستم پرتکرارترین کلمات در کلام مسئولان نظام و سیاسیون را احصا کنم شاید همین ترتیب فوق الذکر بدست می‌آمد. انقلاب سال ۱۳۵۷ که امروز

03 دی 1401

چشم اسفندیار
گل نزنی، گل می‌خوری

حسن بشارت‌نیا -مدیر مسئول Print 🖨

25 آبان 1401

مقصد انبیا آبادی دنیا نیست
مقصد حکومت نیست

حسن بشارت‌نیا مدیر مسئول ماهنامه قطعات خودرو Print 🖨

مرصاد رنگرز 19 آبان 1401

مطالب توصیه شده

پیش‌بینی فروش جهانی خودرو در ۲۰۲۳

معرفی آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت، تولید محدود با قیمت ۴۰۰ هزار دلار

احتمال تولید نسخه آفرود دو در شورولت بلیزر در آینده نزدیک

معرفی شورلت کوروت E-Ray هیبریدی با ۶۵۵ اسب بخار قدرت و شتاب ۲.۵ ثانیه

جیپ اونجر به عنوان بهترین خودرو سال 2023 اروپا انتخاب شد

خودرویی که با قیمت پایه هم خریدار نداشت

ادامه رانت‌های «مادرانه» و «فرسوده» در بازار خودرو

قیمت خودرو در 5 بهمن 1401 + تیبا2، 308میلیون

امتیاز عجیب خودروسازان به مادران/ ماجرای خرید خودرو بدون واریز پول چیست؟

تحلیل

«اکونومیست» خرابی‌های توفان رکود ملکی را بررسی کرد
هالووین بازار جهانی مسکن

«اکونومیست» رکود ناشی از افت قیمت مسکن در حداقل ۹ کشور ثروتمند را به مثابه توفان وحشت، واقعیتی گریزناپذیر عنوان کرده که ۶ عارضه اقتصادی و اجتماعی از جمله برای بازار کار، معیشت خانوارها و

30 مهر 1401

داده‌های پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال از رکود کسب‌وکارهای مجازی منتشر شد
ویترین خالی بازار آنلاین

آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین

30 مهر 1401

گزارش میدانی

بسته، باز، نیمه بسته -گزارش میدانی از روزهای 25، 26 و27 آبان 1401
همه ناراضی، بلاتکلیف و عصبانی

28 آبان 1401

در صورت تغییر قیمت چه اتفاقی برای کد شناسه نصب شده می‌افتد؟
عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

24 شهریور 1401

گزارش تصویری

طلسم خصوصی‌سازی ۲ شرکت خودروساز شکسته شد

30 آذر 1401

گزارش ویدیویی

گزیده نشست خبری رئیس اتحادیه
تماشا کنید: سیداحمد حسینی:ما با بیان مشکلات به دنبال درمان هستیم

18 مهر 1401

سرانجام راه‌بندهای کوچه آذرطوس چه شد؟
تماشا کنید: چرا پیگیری کسبه به جایی نمی‌رسد؟

30 شهریور 1401

رویدادها و نمایشگاه‌ها

نگاهی به غرفه فرداموتورز در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان ۱۴۰۱

03 بهمن 1401

به بهانه یازدهمین نمایشگاه خودرو کرمان؛ ام وی ام همچنان از چهره جدیدش می‌گوید

02 بهمن 1401

محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو:
تولیدی‌های صنفی ساماندهی شده‌اند و تاکنون 303 میلیون کدرهگیری صادر شده است

محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» گفت: برای اصلاح نظام بازار لوازم یدکی اقدامات بسیاری

مرصاد رنگرز 09 آبان 1401

آرشیو ماهنامه

قطعات خودرو شماره 27

09 شهریور 1401

ماشین آلات راهسازی و کشاورزی

معرفی ام وی ام X22

01 بهمن 1401

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

22 آبان 1400
بستن