قطعات خودرو

از ظرفیت بزرگان صنف استفاده شود / به مسائل رفاهی صنف توجه شود + صوت

بعد از حمد و ثنای پروردگار حجت الاسلام و المسلمین مرسلی در جلسه پاسداشت و تقدیر اعضای هیات مدیره گذشته اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران با اشاره به ایام ربیع الاول گفت: در ابتدا خدا را سپاسگزاریم می‌کنیم که صنفی دارید اتفاق و اتحاد در آن هست، همدلی و محبت هست و باید تلاش کنید این اتفاق و همدلی بیش از پیش باشد و نزدیک بهم باشید.

 

 

ایشان در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم بیان کردئد: ارواح مانند لشگر بهم پیوسته هستند و اگر با یکدیگر آشنا شوند یکی می‌شوند وقتی از حق بیگانه شوند اختلاف در میان آنها رخ می‌دهد، خدا را شاکریم در طول این چهل سال اتحاد و اتفاق میراث این صنف است کمتر کانون صنفی باشد که در نیم قرن، کوچکترین اختلافی وجود نداشته است.

 

تماشا کنید: پاسداشت هیات مدیره گذشته اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران

 

حجت الاسلام و المسلمین مرسلی ادامه داد: مجددا خسته نباشید می‌گویم به هیات مدیره سابق و یادشان را گرامی می‌داریم، این عناوین اعتباری است، امروز هست و فردا نیست؛ چیزی که باقی است اصل صنف است.

 

 

وی با اشاره به توقع خود از اتحادیه گفت: توقع بر این است، ساختمان جدید اتحادیه در زمینی که خریداری شده،ساخته شود و فضای بهتری که در شان صنف ساخته شود که برخی از جلسات بزرگ صنفی را در آنجا برگزار شود.

 

 

ایشان به تقش بزرگان صنف تصریح کردند: بزرگان صنف اصحاب تجربه هستند و باید در اتحادیه حضور داشته باشند و از حضور و تجربیات ایشان استفاده کنیم، از هیات مدیره جدید تشکر می‌کنیم، و در جلسات اینچنینی که آقایان وقت می‌گذارند از فرصت حضور آقایان بهره کافی را ببرید، آنهایی که واقعا ایده‌هایی دارند مطرح کنند و برای حرکت اتحادیه چراغ راه باشند.

 

 

امام جماعت مسجد اکباتان و عضو هیات امنای مسجد ادامه داد: اینکه بگوییم مشکلی نداریم غلط است، در مسائل صنفی و مقررات مشکلاتی هست مانند طرح شناسه کالا اما توصیه من این است صحبت‌ها باید بی سر و صدا باشد، حتی به مصاحبه‌ها کشیده نشود. با جلسات چایی‌خوری بهتر می‌توان مسائل را  حل کرد، شنیدم جلسه‌ای که آخر برگزار شده احترام برقرار بوده تصمیمات خوبی گرفته شده است.

 

 

ایشان ادامه دادند: مراقبت کنیم ما را بی جهت به دردسر نیاندازند، صنف ما 20 تا 30 درصد کاسب هستند و 70 درصد عوامل کسبی هستند، عوامل صنفی که هستند اگر مقداری بی دقتی کنیم شاید مشکل ساز شود، کاری بکنید مشکلات اعضای ضعیف صنف هم برطرف شود، اتحادیه امیدی برای آنها ایجاد کند.

 

 

ایشان بار دیگر به موضوع زمین اتحادیه و ساخت ساختمان جدید صنف اشاره کردند و گفتند: اینکه در جامعه همه صالح باشند بدون آنکه کاری انجام دهیم کار اشتباهی است، در ساختمان جدید اتحادیه باید به موضوع تفریحی و رفاهی دقت شود به طور مثال استخری ساخته و سالن جلساتی برای مراسمات در نظر گرفته شود که با تخفیف به اعضای صنف اختصاص یابد.

 

 

ایشان بار دیگر با تاکید بر مشورت با بزرگان صنف تاکید کردند: اتحادیه ضمن اینکه در مشورت کامل با بزرگان صنف باید باشد و برای توسعه و جایگاه صنف باید فعالیت کند و به زدودن برخی ذهنیت‌های منفی که در باب صنف هست و می‌دانیم مسائلی هم متاسفانه هست اهتمام ویژه داشته باشد.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *