قطعات خودرو

اسکانیا از نقشه راه برقی کردن کامیون‌های خود رونمایی کرد

استراتژی جدید اسکانیا

با سخت‌تر شدن الزامات زیست محیطی فعلی و آینده، تولیدکنندگان خودروهای باری در اروپا به طور جدی در فرآیند برقی کردن انواع خودروها از جمله خودرو سنگین فعال شده‌اند. در همین راستا چندی پیش ولوو تعدادی کامیون‌های برقی در کلاس‌های مختلف را ارائه کرده‌ که در سال‌های آینده به بازار عرضه خواهد شد. حالا در همین راستا اسکانیا نیز چشم‌انداز برقی کردن کامیون‌های خود را ترسیم کرده است.
در حال حاضر محدوده پیمایش کامیون‌ها و اتوبوس‌های تمام برقی اسکانیا حداکثر به 250 کیلومتر و هیبریدی‌های قابل شارژ با برد کاملا الکتریکی 60 کیلومتر ساخته و عرضه شده‌اند. در آینده ظاهر مهندسی برقی جدی‌تری نیز مورد انتظار است و توان پیمایش 500 کیلومتر را باید داشته باشد.
جدیدترین کامیون پلاگین هیبرید اسکانیا که قرار است در سال 2022 به بازار عرضه شود از همان باتری‌هایی استفاده می‌کند که قدرت پیمایش 60 کیلومتر را دارند اما به تجهیزات شارژ سریع مجهز شده که می‌تواند باتری را در نیم ساعت به شارژ کامل برساند.
طبق برنامه‌ریزی اسکانیا تا سال 2023 برای حمل و نقل منطقه‌ای، کامیون‌های 40 تنی قادر خواهند بود تا 4 ساعت بدون توقف و کامیون‌های 60 تن تا سه ساعت بدون توقف به مسیر خود ادامه دهند. این در حالی است که طبق برنامه اسکانیا تا سال 2024 کامیون‌های برقی قرار است در 45 دقیقه به طور کامل شارژ شده و طبق برنامه رانندگان استراحت کنند همچنین 4 ساعت کار برای کامیون‌های 60 تنی و 4.5 ساعت کار برای کامیون‌های 40 تنی در نظر گرفته شده است.
اسکانیا وعده داده تا سال 2025 در همه اندازه‌ها کامیون‌های برقی در دسترس بوده و به بازار عرضه کند و طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2025، 10درصد از کل فروش این شرکت از کامیون‌های برقی باشد.
این شرکت سوئدی اسکانیا اعلام کرده تا سال 2030، 50 درصد از فروش خود را به خودروهای تجاری برقی اختصاص داده و همچنین تا این زمان، انتظار می‌رود شبکه گسترده‌ای از زیرساخت‌های اسکانیا در اکثر بازارهای دنیا ایجاد شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است