قطعات خودرو

تامین مواد اولیه مهم ترین چالش تولید قطعات در کشور

ابراهیم درستی عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران در بازدید از نخستین نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات تولید کنندگان قطعات خودرو کمبود مواد اولیه است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نمایشگاه « اتومکانیک سپاس» نخستین دوره این نمایشگاه با حمایت 19 اتحادیه و انجمن خودرویی در سالن نمایشگاهی هتل المپیک تهران افتتاح شد. هدف از برگزاری این نمایشگاه تاکید بر توجه به استفاده از قطعات با کیفیت داخلی و کالاهای دارای اصالت و شناسنامه دار است. اتحادیه ها و انجمن های حامی و برگزار کننده نمایشگاه حمایت از سرمایه های ملی را مسئولیت ذینفعان زنجیره ارزش در صنعت خودرو می دانند.

 

ابراهیم درستی عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران در اظهاراتی عنوان داشت در کنار همه مسائل و مشکلاتی که تولید کنندگان قطعات خودرو با آن درگیر هستند، کمبود مواد اولیه با منشا داخلی غیر قابل قبول است. تولید کننده نباید حتی برای یک ساعت بدون مواد اولیه بماند. از طرفی تغییر قیمت در مواد اولیه حتما باید با اعلام قبلی و ساز وکار حساب شده انجام شود که شاهد تغییر قیمت و کمبود ناگهانی مواد اولیه نباشیم. این ها مواردی است که حتما اگر اراده لازم وجود داشته باشد قابل برنامه ریزی و مدیریت است.

 

درستی در بازدید از نمایشگاه « اتومکانیک سپاس» گفت: ما به چشم می بینیم سرمایه ایرانی، دانش و تلاش صنتعگران و فن آوران ایرانی گره گشای تحریم های کشور و امید به آینده است اما بی تدبیری و ناهماهنگی دستگاه به هیچ وجه نمی تواند مورد پذیرش اصناف باشد.

 

علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو نیز در آئین افتتاحیه نمایشگاه اتومکانیک سپاس علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو،درخصوص برپایی نمایشگاه اتومکانیک سپاس گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه این است که زنجیره تولید ، توزیع و مصرف کننده سر یک میز بنشینند و با اجماع نظر، مشکلات پیش رو را حل کنند.

 

 

بیشتر بخوانید: خدمات پس از فروش خودرو یک کسب و کار مهم و گسترده که از آن غفلت شده است

 

وی با گلایه از عدم حضور برخی از شرکت ها که پیش از برپایی نمایشگاه اعلام حضور کرده بودند، گفت : زمانی که موضوع برپایی نمایشگاه مطرح شد ، تعدادی از قطعه سازان استقبال کردند و قول حضور دادند اما امروز و در مراسم افتتاحیه شاهد عدم حضور آن ها بودیم .

 

نیک آئین  با بیان اینکه نمایشگاه های این چنینی در بسیاری از کشورها دنیا با حضور پر قدرت شرکت ها برگزار می شود ، افزود :  دلیل  حضور پر رنگ شرکت ها این است که افراد حاضر با هدف اصلی نمایشگاه که برگزاری کلاس های آموزشی و تبادل نظرات برای ارتقای کیفیت محصولات است ، آشنا هستند .

 

وی ادامه داد : این عدم حضور در کشور ما  شاید نشان آن باشد که شرکت ها با هدف اصلی برگزاری این گونه نمایشگاه ها آشنا نیستند . البته ما قدردان  شرکت های حاضر و البته شرکت هایی که حضور نیافتند هستیم و امیدواریم که در نمایشگاه سال آینده «اتومکانیک» حضور پیدا کنند .

 

نیک آئین اظهار داشت : با حضور شرکت ها در این گونه نمایشگاه ها بسیاری از مشکلات دانش فنی در صنف مکانیک حل خواهد شد  ، چون مصرف کننده نهایی که مکانیک هستند با تولید کننده سر میز مذاکره می نشیند ، به این ترتیب بسیاری از تست های میدانی و مشکلات مربوطه به آن ها  در گفت و گوهای کاری نمایشگاه حل خواهد شد که این موضوع دستاورد بزرگی دارد .

 

وی با اشاره به اینکه اتحادیه تعمیرکاران خودرو از حضور شرکت های دانش بنیان برای همکاری استقبال می کند ،افزود : درهای اتحادیه بر روی شرکت های دانش‌بنیان باز است و ما آماده هستیم از دانش و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای اطلاع رسانی ، خدمات و تولید استفاده کنیم.

 

 

 

 

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تصریح کرد : ما با برگزاری این نمایشگاه امیدواریم  بتوانیم  کالای با اصالت و با کیفیت را به صاحبان خودرو، شبکه توزیع و تعمیرکاران خودرو معرفی کرده و گامی بزرگ در به انزوا کشیدن کالای تقلبی برداریم .

وی تاکید کرد : در واقع این نمایشگاه قرار است ارتباط مستمری میان تعمیر کار به عنوان مصرف کننده تخصصی و تولید، بازرگان و توزیع کننده برقرار کند. ما امیدواریم با همیاری و همفکری به نتایجی بزرگی در این خصوص دست پیدا کنیم.

حسن بشارت نیا رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» تاکید کرد بازار لوازم یدکی آمادگی دارد با تولید کننده ایرانی نهایت همکاری را داشته باشد اما وقتی بعضی خودروها تیراژ های کمتر از یکصد هزار دستگاه دارند؛ تولید قطعات یدکی صرفه اقتصادی ندارد. اگر دولت می خواهد واردات خودرو را آزاد کند حتما باید کف واردات هر نوع خودرو را یک صد هزار دستگاه قرار دهد. خودرو سازان ایرانی نیز می توانند با تعریف برنامه مشارکت در تولید خودرو برای هر نوع خودرو حداقل شمارگان یعنی یک صدهزار دستگاه را رعایت کنند. در این صورت تولیدکننده می تواند قالب سازی کند و به تامین بازار قطعات خودرو مبادرت کند.

گفتنی است اولین نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»  ساعت 3 بعداز ظهر روز چهارشنبه 8 تیرماه افتتاح خواهد شد و تا روز 11 تیرماه هر روز از ساعت 15 تا 22 برای بازدید عمومی دایر خواهد بود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است