قطعات خودرو

زامیاد با کارون آمد + مشخصات و رقبا

پیکاپ کارون

قطعات خودروزامیاد در نمایشگاه خودرو شیراز پیکاپ خود با نام کارون را به نمایش گذاشت و پس از آن در مراسمی رسمی در تهران آن را رونمایی کرد. در مراسم رونمایی که با حضور دکتر منطقی و تیموری مدیرعامل سایپا با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. این پیکاپ بعد از کارا محصول گروه بهمن ارزان‌ترین وانت بازار به شمار خواهد رفت.

 

 

معرفی پیکاپ کارون

پیکاپ کارون از پیشرانه قدیمی نیسان بهره می‌بره و شاسی آن هم با نیسان زامیاد یکسان است، البته این پیشرانه در کارون استاندارد آلایندگی یورو 5 را اخذ کرده و توان تولیدی این پیکاپ 94 اسب‌بخار بوده و گشتاور آن نیز 187 نیوتن‌متر است. مصرف سوخت این پیکاپ به نظر اقتصادی زامیاد از گروه خودروسازی سایپا 11 لیتر در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی است. ظرفیت باک این خودرو 554 لیتر بوده که با توجه به میزان مصرف آن اصلا مناسب نیست و گنجایش کمی دارد.

جعبه دنده استفاده شده برای پیکاپ کارون از نوع 5 سرعته دستی بوده و نوع کلاچ نصب شده روی آن تک صفحه‌ای خشک است. ترمزهای جلو این پیکاپ دیسکی و ترمزهای عقب از نوع کاسه‌ای در نظر گرفته شده است. حداکثر سرعت مجاز این پیکاپ 90 کیلومتر در ساعت است.

 

 

رنگ زرد قناری روی پیکاپ کارون

بدنه این پیکاپ برای اولین بار در چین و از سوی شرکت فودای روی لایونF16 استفاده شده است و از سال 2012 به مرحله تولید رسیده است. معماری این ظاهری این پیکاپ بر اساس سری TF ایسوزو که در فاصله 1988 تا 2002 تولید شده، طراحی و ساخته شده است.

از تجهیزات این پیکاپ گروه خودروسازی سایپا می‌توان به سیستم تهویه مطبوع، چراغ مه شکن عقب و جلو، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، چراغ راهنما روی آینه‌های جانبی، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، ریموت و قفل مرکزی، ایموبلایزر، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در چهار جهت، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلو، سیستم بلوتوث و USB، در بازکن باک از داخل اتومبیل، لاینر اتاق بار، پارک جانبی، گارد اتاق بار و خروجی برقی 10 آمپر اشاره کرد.

 

 

رقبا و قیمت گذاری پیکاپ کارون

هرچند قیمت این پیکاپ از سوی زامیاد اعلام نشده است اما به نظر می‌رسد قیمت آن بین 400 تا 500 میلیون تومان باشد، این در حالی است که قیمت این اتومبیل در چین 8000 دلار بوده است. پیکاپ کارون در شرایطی وارد بازار می‌شود که تعداد زیادی پیکاپ با مشخصات و طراحی کاملا رقابتی در چند وقت اخیر به بازار پیکاپ‌های کشور عرضه شده‌اند و این موضوع کار را برای این پیکاپ محصول زامیاد سخت می‌کند. اولین رقیب و نزدیک‌ترین رقیب این پیکاپ در مبحث قیمت وانت کارا محصول بهمن موتور است. از دیگر رقبای کارون می‌توان به کاپرا2، فوتون تونلند، ریچ6 و همچنین کلوت اشاره کرد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *