قطعات خودرو

سیداحمد حسینی: برای حل مشکلات منتظر اتاق اصناف نمی‌مانیم

سید احمدحسینی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران در جلسه کمیسیون مالیاتی اتحادیه با نمایندگان سازمان امور مالیاتی گفت: اصناف در اشتغالزایی، دوران تحریم و مشکلات کرونایی در کنار دولت بودند اما دولت چه رفتاری در قبال اصناف دارد؟

 

 

به گزارش قطعات خودرو، وی با طرح این پرسش ادامه داد: ما از قانون تمکین می‌کنیم اما واقعا قانون به صورت اجرایی نوشته می‌شود؟ آیا افزایش بودجه باید به دوش اصناف گذاشته شود؟ متاسفانه صدا و سیما بدون آگاهی طوری وانمود می‌کند که اصناف مالیات پرداخت نمی‌کنند و صرفا کارمند دولت چون مالیات حقوق را مستقیم پرداخت می‌کند بار مالیاتی را به دوش می‌کشد حال آنکه چنین نیست و این از عدم شفافیت و آگاهی می‌آید.

 

 

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران، با انتقاد از صدا و سیما و رویکرد رسانه ملی با اشاره به موضوع شناسه کالا و سامانه‌های مختلف گفت: انتقاد ما به نوع اجرای طرح‌ها است که با نگاه عملیاتی و کاربردی نوشته نمی‌شود و زحمت  کسبه را افزایش می‌دهد و از کارشناسان خبره صنفی برای تدوین قانون بهره کافی گرفته نمی‌شود و متاسفانه قوانین در فضای کتابخانه‌ای تدوین می‌شود.

 

 

سید احمد حسینی با تصریح این موضوع که به قانون احترام می‌گذاریم و از آن تمکین می‌کنیم گفت: قوانین غیرکاربردی و زمانبر قطعا به شکست خواهد انجامید و صرفا هزینه‌های دولت را بالا خواهد برد حال آنکه می‌توان یا یک سامانه یکپارچه به سمت آسان‌سازی روندها پیش‌رفت.

 

بیشتر بخوانید: سامانه پایانه‌های فروشگاهی و مودیان به مرحله اجرا رسید

 

این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به رویکرد اتحادیه گفت: ما با توجه به فضای پیش آمده علاوه بر رایزنی با ارگان‌ها برای تاثیرگذاری بر قانون و آئین نامه نویسی، آموزش اعضا را در اولویت قرار داده‌ایم و قصد داریم با استفاده از رسانه‌ها، افکار عمومی اصناف را نیز در موارد مختلف از جمله مالیات آگاه کنیم.

 

 

رئیس هیات مدیره اتحادیه با تاکید بر دعوت به حضور دوباره اعضای کمیسیون مالیاتی در دوره جدید و ابقای آن‌ها از سوی اتحادیه گفت: هدف ما ارتقا دانش در اتحادیه است و بر این تاکید دارم که با جلسات متعدد با سازمان امور مالیاتی و همچنین کمیسیون مالیاتی اتحادیه، صنف را آگاه کرده و راهبری کنیم و من از زحمات تک تک اعضای این کمیسیون تقدیر می‌کنم.

 

بیشتر بخوانید: علی اکبربخشی: تجربه صندوق فروشگاهی در صنف ما تلخ است

 

وی در پایان گفت: برای حل امور صنفی و مالیاتی اعضای اتحادیه منتظر اتاق اصناف تهران و ایران نخواهیم ماند و از سرمایه‌های صنفی خودمان همچون اعضای این کمیسیون استفاده خواهیم کرد و در راستای اهداف تعیین شده همه توان خود را به کار بسته و تدبیر و تفاهم کرده تا کسی خدای نکرده در این شرایط با مشکل اساسی روبه رو نشود.

 

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است