قطعات خودرو

نباید اجازه دهیم سودجویان به تولیدکنندگان اصیل لطمه بزنند

دکتر علی توسطی رئیس اتاق اصناف تهران در حاشیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» در خصوص نقش نمایشگاه‌ها گفت: در همه دنیا تولید کالا به تنهایی کاربرد ندارد و امروزه در دنیا اساس بر خلاقیت و نوآوری است و این دانش فنی است که تعیین کننده قیمت است، نمایشگاه محل تجلی این خلاقیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید و تاثیرگذار است که نمایشگاه قطعات خودرو دستاوردهای یک سال اخیر در صنعت حمل و نقل را به نمایش گذاشته و محفلی برای تبادل نظر و دانش‌افزایی است.

 

 

بالاترین مقام صنفی تهران در پاسخ به خبرنگار قطعات خودرو در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها از سوی اتحادیه‌ها گفت: از روزی که اتاق اصناف تهران را تحویل گرفتیم به عنوان رئیس این مجموعه اعلام می‌کنم هیچ نمایشگاهی نباید برگزار شود و اتحادیه مربوطه آن از اجرای آن نمایشگاه بی‌خبر باشد و باید نمایشگاه‌ها و رویدادها با هماهنگی کامل با اتحادیه‌ها برگزار شود.

 

 

علی توسطی با اشاره به تامین کالا در سایه تحریم افزود: امروز با توجه به اهمیت این صنعت و صنف قطعات خودرو دغدغه‌های این صنف به دغدغه‌های ملی تبدیل شده است، در ارتباط با اصالت کالا نیر در خصوص مالکیت معنوی و صیانت و حقوق مصرف‌کننده شورای رقابت می‌تواند از کسانی که کالای با اصالت تولید می‌کنند را حمایت کند.

 

 

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به موضوع کالای بی‌هویت گفت: نباید اجازه دهیم افرادی که برای منفعت جویی شخصی وارد شده و کالای بی‌هویت تولید می‌کنند لطمه به تولیدکنندگان اصیل بزنند و با جان و مال مردم برای سود مادی بازی کنند و ما در این راستا در کنار هیات مدیره اتحادیه هستیم و در این مدت کوتاه نیز با تفکر بسیجی و جهادی ورود کردیم و برای هیات رئیسه اتاق اصناف تهران ساعت و وقت اداری مطرح نیست.

 

 

وی با اشاره به تفکر واردات افزود: اگر امروز کرونا و تحریم نتوانسته کشور ما را فلج کند مدیون تفکر تولید در دهه چهل و افرادی همچون آقایان قندچی و خیامی هستیم اما متاسفانه در دهه پنجاه با سرازیر شدن درآمد نفتی به کشور واردات رونق گرفت و تفکر تولید در درجه دوم شد و متاسفانه این روند تا به امروز نیز ادامه دارد.

 

 

علی توسطی با اشاره به تفکر تولید در کشور گفت: هر کسی که قدمی در بخش تولید بردارد و سرمایه‌گذاری انجام دهد که موثر در بالا رفتن همه شاخص‌ها خواهد بود و منجر به رونق اقتصادی شود ما در کنار او هستیم و از آن حمایت می‌کنیم. نباید نگاه تولید به بازار داخلی باشد زیرا اشباع خواهد شد و زمانی تولیدی اتفاق می‌افتد باید به صادرات فکر کند و با توجه به کشورهای همسایه ما، این کشورها گنجینه‌ای برای رونق تولید ما خواهند بود.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *