جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

بهتام‌روانکار: آغاز بیست‌ودومین سال فعالیت با رکوردی جدید در فروش

بهتام‌روانکار: آغاز بیست‌ودومین سال فعالیت با رکوردی جدید در فروش

شرکت بهتام‌روانکار که فعالیت خود را در بازار ایران با همکاری توتال فرانسه آغاز کرده بود، پس از خروج این شرکت از ایران نام خود را به بهتام‌روانکار تغییر داد و اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده روانکار غیرپالایشگاهی کشور به شمار می‌رود. این شرکت به تازگی وارد بیست‌ودومین سال فعالیت خود شده است.

در سال ۲۰۱۸، هم‌زمان با خروج توتال از ایران، فروش بهتام به شدت کاهش یافت. اما با تلاش‌های متخصصان داخلی، روند نزولی به پایان رسید و با گذشت زمان، بهتام توانست دوباره به مسیر رشد بازگردد. اکنون، در سالگرد ۲۲ سالگی این شرکت، بهتام رکورد فروش خود در بازار ایران را شکسته است.

رشد و توسعه در سخت‌ترین شرایط

به گزارش «دنیای‌خودرو»، مدیرعامل بهتام‌روانکار در گردهمایی بیش از ۱۰۰ عامل فروش این مجموعه که به مناسبت بیست‌ودومین سالگرد تأسیس برگزار شد، از روند رو به رشد تولید و فروش بهتام خبر داد. وی با اشاره به مشکلات فراوان در تأمین مواد اولیه و تولید در سال گذشته، افزود: “با وجود تمام این چالش‌ها، محصولات «بی‌تی» در بازار روانکار ایران در تمامی بخش‌های خودرویی و صنعتی جایگاه ویژه‌ای پیدا کردند و توانستیم رکورد تولید و فروش خود را بشکنیم.”

توسعه محصولات و افزایش ظرفیت تولید

مصطفی فریدون‌نژاد، مدیرعامل بهتام، توسعه محصولات را یکی از اولویت‌های اصلی این مجموعه دانست و اظهار کرد: “اضافه شدن محصول ۰W20 با گرید SN و توسعه روانکارهای گیربکس از دستاوردهای سال گذشته است که با تلاش همکاران این روند ادامه خواهد داشت.” همچنین وی تولید ضدیخ در ظروف یک‌لیتری را عامل افزایش ۶۶ درصدی فروش این محصول عنوان کرد.

وی افزود: “در سال گذشته میزان تولید بهتام‌روانکار ۱۰ درصد رشد داشته و میزان فروش نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹ درصد افزایش پیدا کرده است.” در ادامه، فریدون‌نژاد ظرفیت تولید سالانه بهتام را ۳۰ هزار تن اعلام کرده و افزود: “در حال حاضر میزان تولید سالیانه بهتام ۲۷ هزار و ۴۰۰ تن است و امیدواریم این رقم در سال آینده به ۳۰ هزار تن برسد.”

افزایش سرمایه و چشم‌انداز آینده

در این مراسم که با تقدیر از عوامل فروش برتر همراه بود، مدیرعامل بهتام از افزایش سرمایه این شرکت از ۲۹ میلیارد تومان به ۱۷۱ میلیارد تومان خبر داد و توضیح داد که این تغییر می‌تواند فشار کمتری به عوامل فروش وارد کند.

جایگاه بهتام در بازار ایران

طبق گزارش «دنیای‌خودرو»، در حال حاضر پس از شرکت‌های نفت بهران، نفت ایرانول، نفت پارس و نفت سپاهان، بهتام‌روانکار جایگاه پنجم در تولید و فروش روانکار در ایران را به خود اختصاص داده است و به‌عنوان محبوب‌ترین برند غیرپالایشگاهی در بین مصرف‌کنندگان روانکار، اتوسرویس‌ها و شرکت‌های صنعتی شناخته می‌شود.

در این مراسم، کاظمی، مدیرعامل جدید بهران، همچنین عوامل فروش برتر و نمایندگان از مجموعه‌های بالادستی شرکت نفت بهران و بهتام‌روانکار حضور داشتند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار