جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

خداحافظی با کیا استینگر، تولید دو میلیون بی ام دبلیو سری هفت و سایر رویدادهای صنعت

خداحافظی با کیا استینگر، تولید دو میلیون بی ام دبلیو سری هفت و سایر رویدادهای صنعت

تولید لیفت بک های (بین سدان و هاچ‌بک) کیا استینگر (Kia Stinger) در آوریل 2023 متوقف می شود، برای تولید نسل دوم آن برنامه‌ریزی نشده است، بنابراین این شرکت مدل ادای احترام وخداحافظی (Kia Stinger Tribute Edition) را آماده کرده است که 1000 دستگاه از آن تولید می شود. از ویژگی‌های این مدل: رنگ‌های بدنه جدید (سبز و خاکستری مات)، رینگ‌های 19 اینچی مشکی، دکور مشکی گسترده و تزئینات دو رنگ (قهوه‌ای و مشکی) می‌باشد. همه خودروها دارای قوی ترین موتور بی‌توربو V6 3.3 (373 اسب بخار) خواهند بود. بخشی از جایگزینی برای استینگر باید خودروی الکتریکی کیا EV6 GT باشد.

آخرین و دهمین سوپر خودروی بوگاتی مدل چنتودیچی (Centodieci) مونتاژ و به مشتری تحویل داده شد. اولین نمایش این مدل در سال 2019 و به مناسبت 110 سالگی برند بوگاتی برگزار شد، این خودرو بر اساس بوگاتی کوپه مدل شیرون (Chiron) ساخته شد، اما به عنوان یک سوپر خودروی بوگاتی، طراحی آن الهام گرفته شده از EB110سال 1991 می‌باشد. اولین نسخه تجاری در ژوئن سال جاری از کارخانه خارج شد. این کوپه دارای موتور چهار توربو W16 با قدرت 1600 اسب بخار است که قیمت آن 8 میلیون یورو است.
شرکت انگلیسی تولید کننده‌ی مینی (Mini) به مناسبت سی امین سالگرد تولید کانورتیبل (سقف جمع شونده) کارخانه ای، نسخه ویژه ای از مدل باز فعلی را برای ارائه، زمان بندی کرد. این مینی کانورتیبل مدل ساحلی به نام کوپر اس (Cooper S) با رنگ بدنه سفید و آبی ارائه می شود. رنگ سفید آن معمولی است و فقط پلاک ها و آسترهای روی آستانه درها متفاوت است و رنگ آبی دارای برچسب بدنه و چرخ های دو رنگ میباشد. روی داشبورد بصورت نامحسوسی نوشته شده است: “30 سال کانورتیبل”. در انگلستان، این مینی از 34500 پوند استرلینگ قیمت دارد.

دو میلیون‌مین سدان بی ام دبلیو (BMW) سری هفتم از خط مونتاژ خارج شد. این یک بی ام دبلیوی مشکی رنگ الکتریکی مدلi7 xDrive60 با روکش صندلی از چرم مصنوعی رنگ قهوه‌ای روشن بود. مهم است که دو میلیون دستگاه تیراژ کل سری هفت نیست، بلکه تعداد خودروهای تولید شده در کارخانه اصلی در آلمان، شهر دینگوفلینگ (Dingolfing) است، جایی که سدان های سری هفتم ساخته شده است. سال 1977 اولین نسل سری هفت عرضه شد. در همان زمان و بعد از آن مونتاژ سری هفت در آفریقای جنوبی، مصر، هند، تایلند، اندونزی، مالزی و روسیه نیز انجام شد، در تمام این مونتاژها کیت‌ خودروها از آلمان می‌آمدند.

در چین، خط تولید خودروهای برقی با نام “HiPhi Z” راه‌اندازی شد، شرکت سازنده آن را یک خودروی آوانگارد به معنای جلوتر از زمان خود میداند. این سدان پنج متری به دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت 672 اسب بخار مجهز شده است و یک باتری کششی با ظرفیت 120 کیلووات ساعت دارد. خودروها در آستانه ورود به نمایندگی ها برای فروش هستند، شروع فروش برای ژانویه برنامه ریزی شده است. قیمت ها از 610 تا 630 هزار یوان، یعنی 87 تا 90 هزار دلار متغیر است.

با نمایش فضای داخلی شاسی بلند اهرا (Aehra) که اولین نمایشگاه آن در ماه نوامبر برگزار شد، این خودرو از طبقه بندی خارج شد. گفته می شود که کابین می تواند چهار سوار بسیار قد بلند را در خود جای دهد و به یک سینما تبدیل شود. یک صفحه نمایش عریض که در حالت حمل و نقل در قسمت داشبورد فرو رفته است، می تواند به سمت بالا فشار داده شود و به یک تلویزیون بزرگ تبدیل شود. آینه های جانبی و داخلی جای خود را به نمایشگر می دهند و نمایشگر دیگری به جای کنسول میانی تعبیه شده است. تولید چنین شاسی بلندهای الکتریکی باید در سال 2025 آغاز شود.

ماکسیم سوکولوف (Maxim Sokolov)، رئیس آوتوواز (AvtoVAZ) گفت که تولید خودروهای تحت برند لادا در کارخانه سابق نیسان در سن پترزبورگ سازماندهی خواهد شد. ما در مورد مدل های دارای مجوز شرکت های خارجی (به احتمال زیاد چینی) صحبت می کنیم که مذاکرات با آنها در مرحله نهایی است. تاکید شد که لاداهای جدید سنت پترزبورگ با محصولاتی که در حال حاضر در کارخانه خودروسازی ولگا تولید می شوند، رقابت نخواهد کرد. برنامه ریزی شده است تا تولید مدل های مختلف سری C و D از جمله شاسی بلندها و سدان‌ها را به مرحله اجرا بگذارد. شروع تولید برای نیمه دوم سال 2023 برنامه ریزی شده است.

فروشنده موتورهوم (Motorhome) در نظر دارد سال آینده تولید خودروها را در کارخانه سابق مرسدس بنز در منطقه مسکو از سر بگیرد. این شرکت در سال 2019 راه اندازی شد، اما پاییز سال گذشته مرسدس اعلام کرد که از روسیه خارج می شود و تمام دارایی های آن توسط موتورهوم خریداری شد. از سرگیری تولید مرسدس منتفی است، بنابراین مالکان جدید کارخانه در حال مذاکره با شرکای دیگر هستند. مهم است که تولید بلافاصله در حالت مونتاژ (CKD) و فقط با جوشکاری و رنگ آمیزی بدنه ها سازماندهی شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار