جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

لانچیا؛ از بحران تا احیا: بازگشت به دنیای خودروهای آینده

 

میگویند لانچیا ( Lancia ) نمرده، اما این وضعیت را هم نمیتوان زندگی دانست. در سال های اخیر تحت این برند تنها یک هاچ بک قدیمی با نام اپسیلون (hatchback Ypsilon) تولید شده و در ایتالیا به فروش رسیده است. گرچه حجم فروش بد نیست و سال گذشته 44 هزار خودرو فروخته است. مدیریت لانچیا نگرانی ندارد چراکه میداند هلدینگ استلانتیس قصد خداحافظی با او را ندارد. یک سال و نیم پیش طرحی اعلام شد که بر اساس آن سه مدل جدید تولید خواهد شد، و اکنون لانچیا طرح و برنامه ی آن را ارائه کرده است.

ماشين هاي آينده تا تولید نشود جز طرح و ماکت آنها چیزی برای نمایش وجود ندارد، در رویداد معرفی طرح جدید لانچیا، مسائل بالاتر از طراحی مورد بحث قرار گرفت مانند: موقعیت یابی، طراحی و فلسفه برند. تا کنون تنها لوگوی جدیدی آماده است اما برای نمایشگاه ها و در موارد تبلیغاتی تا سال ۲۰۲۴ همزمان با ارائه ی مدل اول باید صبر کنیم. طراحان که روی نشان جدید کار می کردند، بر اساس لوگوی سال ۱۹۵۷ با توجه به سلیقه های جدید، گرافیک ساده شده و فونت جدیدی خلق کردند.
در مورد لوگوی جدید، طراح ارشد بخش اروپایی هلدینگ استلانتیس، ژان پیر پلیوت ( Jean-Pierre Plouet ) شخصاً نظارت نمود، که قبلا از سال ۲۰۰۹ ریاست بخش طراحی گروه PSA ( به فرانسویPeugeot Société Anonyme ) را بر عهده داشت. نشان جدید لانچیا که Lancia Pu + Ra Design نامیده شده، برگرفته از دو کلمه Pureبه معنای خالص و Radica به معنای رادیکال است که ارتقاء یافته ی Lancia Pu + Ra Zero است. این نشان حاوی مجموعه ای از فن آوری هایی است که در اتومبیل های آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و برخی از علامت ها از مدل های سال های گذشته قرض گرفته می شوند. به عنوان مثال طراحی قسمت عقب لوگوی جدید، اشاره مستقیمی به خودروی اسپرت لانچیا استراتوس ( Lancia Stratos sports ) دارد.

در مورد فضای داخلی، هنوز تصویر یا تیزر منتشر نشده، اما لانچیا در نظر دارد این مدل را با فضای داخلی الهام گرفته از سبک دکوراسیون شرکت ایتالیایی Cassina طراحی کند و از مواد سازگار با محیط زیست به طور گسترده ای برای دکوراسیون استفاده خواهد شد. چیزی که لانچیا بر آن تاکید دارد اینست که در آینده اتومبیل هایش به یک برند برتر تبدیل شوند. مدیر عامل شرکت لوکاناپولیتانو ( Luca Napolitano ) گفت: لانچیا بار دیگر یک برند برتر، مطلوب، محترم و قابل اعتماد در بازار خودروی اروپا خواهد بود.
آخرین اعلام لانچیا اینست که در سال 2024 نسل جدید لانچیا اپسیلون Lancia Ypsilon عرضه میشود و آن یک هاچ بک با حدود چهار متر طول است، که تنها اصلاحات هیبریدی و الکتریکی برای آن برنامه ریزی شده است. در سال ۲۰۲۶ انتظار می رود که یک شاسی بلند کاملاً الکتریکی به نام لانچیا اورلیا Lancia Aurelia به طول ۴٫۶ متر عرضه شود و برای سال ۲۰۲۸ احیای هاچ بک لانچیا دلتا Lancia Delta با طول ۴٫۴ متر برنامه ریزی شده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار