وانپک یک باتری با طراحی خلاقانه است که سایک موتورز برای امجی4 برقی به کار گرفته است. این باتری با آرایش سلولی خوابیده باعث شده حداکثر ارتفاع باتری به 110 میلیمتر برسد و در نهایت باعث شود به طرز قابل توجهی فضای موثر در اتومبیل بیشتر شود.
سایک موتورز در این باتری جدید خود سیستم خنک کننده آن را نیز باز طراحی کرده و سیستم وانپک را ایجاد کرده است، این سیستم خنک کننده یکپارچگی فوق العاده بالا، عمر بسیار طولانی و حفاظت ایمنی از باتری را بالا میبرد.
ژو جون معاون بخش مهندسی سایک موتورز در خصوص این باتری میگوید: «در سیستم باتری وانپک فضای استفاده از باتریها روی پلتفرم ماژولار MSP یک نقطه طرح ریزی شده و از نظر تئوری باتریهایی از 40 تا 150 کیلووات ساعت را میتوان در آن قرار داد. این باتری میتواندنیازهای انرژی مدلهای سگمنت A تا D را برآورده کرده و انتخابهای متنوع و انعطاف پذیری را در اختیار مشتریان قرار دهد، این باعث خواهد شد تا خودروها در مدلهای مختلف با توانهای متفاوتی عرضه و تولید شود.»
بیشتر بخوانید: با MG4 EV اولین خودرو برقی سایک برای بازار اروپا آشنا شوید
معماری پلتفرم MSP و اجرای مربوط به آن برای استفاده در فناوریهای پیشرفته آماده است. به عنوان مثال واحد ولتاژ رانندگی الگترونیکی بسیار کارآمد است که شامل خنک کننده دروغن ویژه است و میتواند به 400 تا 800 ولت ارتقا یابد تا باتری در آینده حتی سریعتر شارژ شود.
علاوه بر این موارد، پیشرانه الکتریکی امجی4 الکتریکی از سیستم تعویض باتری در آینده که BaaS شناخته میشود نیز پشتیبانی کرده و همچنین از سرویسهای SOA و OTA در طول عمر باتری میتواند استفاده کند و عملا بهروزرسانی شود که عملا مشکل اصلی پشتیبانی خدمات را نیز بر طرف خواهد کرد. از نکات مهم استفاده از این پلتفرم میتوان به نقشهبرداری محیطی اشاره کرد که تکنولوژی PP CEM نام دارد و آغازی بر استفاده این پلتفرم برای اتومبیلهای خودران در آینده است.