بوگاتی ای بی 110 عرضه شد. در روز 24 شهریور ماه در سال 1370 خورشیدی برابر با روز 15 سپتامبر در سال 1991 میلادی، صد و دهمین سالگرد تولد اتوره بوگاتی، بنیانگذار بوگاتی، این شرکت ابرخودروی بوگاتی ای بی 110 را عرضه کرد. این خودروی موتور وسط و چهارچرخ متحرک، دارای خطوطی از طراحان لامبورگینی بود. یک موتور دوازده سیلندر (V12) چهار توربوی نسخه اصلی جی تی (GT) را تامین میکرد که به آن 553 اسب بخار قدرت میداد. یک نسخه سوپراسپورت در سال 1371 ش (1992 م) وارد بازار شد که 330 پوند (149.68 کیلوگرم) وزن کمتر و 50 اسب بخار بیشتر قدرت داشت. مدل جی تی و مدل اس اس به ترتیب حداکثر سرعت 212 مایل در ساعت (341.180 کیلومتر بر ساعت) و 220 مایل در ساعت (354.05 کیلومتر بر ساعت) داشتند. تنها 139 نمونه از نخستین ابرخودروی بوگاتی پیش از پایان تولید در سال 1374 ش (1995 م) از کارخانه خارج شد که شامل هر دو مدل جی تی و مدل اس اس میشود.
آغاز بوگاتی ای بی 110
شرکت بوگاتی ابرخودروی بوگاتی ای بی 110 را عرضه کرد
بوگاتی ای بی 110 عرضه شد. در روز 24 شهریور ماه در سال 1370 خورشیدی برابر با روز 15 سپتامبر در سال 1991 میلادی، صد و دهمین سالگرد تولد اتوره بوگاتی (Ettore Bugatti)، بنیانگذار بوگاتی، این شرکت ابرخودروی بوگاتی ای بی 110 (Bugatti EB 110) را عرضه کرد. این خودروی موتور وسط و چهارچرخ متحرک، دارای خطوطی از طراحان لامبورگینی بود. یک موتور دوازده سیلندر (V12) چهار توربوی نسخه اصلی جی تی (GT) را تامین میکرد که به آن 553 اسب بخار قدرت میداد.
نسخه سوپراسپورت
مدل جی تی حداکثر سرعت 212 مایل در ساعت (341.180 کیلومتر بر ساعت) داشت
یک نسخه سوپراسپورت (Super Sport) در سال 1371 ش (1992 م) وارد بازار شد که 330 پوند (149.68 کیلوگرم) وزن کمتر و 50 اسب بخار بیشتر قدرت داشت. مدل جی تی (GT) و مدل اس اس (SS) به ترتیب حداکثر سرعت 212 مایل در ساعت (341.180 کیلومتر بر ساعت) و 220 مایل در ساعت (354.05 کیلومتر بر ساعت) داشتند. تنها 139 نمونه از نخستین ابرخودروی بوگاتی پیش از پایان تولید در سال 1374 ش (1995 م) از کارخانه خارج شد که شامل هر دو مدل جی تی و مدل اس اس میشود.
مترجم : حسین توکلی