دنیای اقتصاد – داریوش امانی درباره ترخیص کامیونهای وارداتی از گمرک اظهار کرد: بر اساس بند ث ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامههای توسعه، امکان واردات کامیونهای دست دوم اروپایی با عمر زیر ۳ سال وجود دارد و در حال حاضر، این روند در دست اجراست. وی افزود: تا کنون برای واردات نزدیک به ۷ هزار دستگاه کامیون ثبت سفارش انجام که از این تعداد نزدیک به ۳۳۰۰ دستگاه تا کنون از گمرک ترخیص و ۱۴۰۰ دستگاه کامیون هم شماره (پلاک)گذاری شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بعد از اینکه دستگاه قضایی به موضوع ورود کرد، با فرآیندهایی که ترخیص را کُند کرده بود، مقابله و اصلاح شد؛ شرایط شمارهگذاری در حال حاضر بسیار مناسب است و دنبال آن هستیم تا از این هم بهتر شود. وی یادآور شد: اینکه برخی کامیونها در گمرک دپو شدهاند به دلیل مسائلی است که خود واردکننده با آنها مواجه است و ضوابطی همچون «گرفتن گواهی استاندارد»، «گواهیهای محیط زیست»، «ارائه اسناد منشأ ارز که خارجی باشد نه داخلی»، «مجوزهای مربوط به خدمات پس از فروش» که مدنظر قانون بوده و هر یک فرآیندهای خاص خود را دارد، نتوانسته ارائه دهد و مشکلات خود را حل کند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا ثبت سفارش واردات کامیونهای زیر ۳ سال ساخت اروپایی، همچنان باز است یا نه، گفت: سامانه ثبت سفارش باز بوده و روند واردات ادامه خواهد داشت؛ کامیونهای موجود در گمرکات به تدریج در حال ترخیص هستند و ما اقدامات مربوطه را انجام میدهیم؛ اگر اعلام کنیم که ثبت سفارش مسدود است، شوک قیمتی در بازار ایجاد خواهد شد و قیمت کامیون ناگهان افزایش مییابد.
ترخیص کامیونهای وارداتی به نیمه رسید
- تاریخ انتشار :
- نظرات : بدون نظر
- دسته بندی : اخبار
- شماره خبر : 31119
- برچسب ها : استاندارد, قطعات خودرو, قیمت, کامیون, گمرک, واردات
فهرست مطالب