جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

دولت به سمت خودروسازان غش کرده است| هیچ کس به مردم جواب نمی دهد

روح الله ایزدخواه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ورود سازمان بازرسی کشور به روند کُند تکمیل خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا و احتمال احتکار خودرو در این بخش، اظهار داشت: دولت باید به سمت سیاست گذاری صنعت خودرو حرکت کند نه اینکه بخواهد از ترازنامه دو بنگاه خودروساز مراقبت کند و این مسئله به طور کل اشتباه است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که وزارت صمت خودش را مسئول ضرر و زیان خودروساز بداند مشکلات در بخش خودروسازی حل نخواهد شد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مسئولین باید یک سیاست جامع و کاملی را در صنعت خودرو پیش روی خود قرار دهند تا پیرو این سیاست پردازی همانطور که ضرر و زیان خودروساز مهم است همان قدر هم عدم دسترسی مردم به خودرو آنهم با قیمت مناسب حائز اهمیت باشد که متاسفانه در حال حاضر شرایط اینطور رقم نمی خورد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: متاسفانه دولت فعلاً به سمت مراقبت از ترازنامه خودروسازان غش کرده است تا خودروسازان در مسیر فعالیت خود ضرر و زیان نبینند و این باعث شده تا به مصرف کنندگان اجحاف شود.

وی با بیان اینکه در این فرآیند موضوع عرضه خودرو چند برابر نرخ جهانی دیگر دیده نمی شود، بیان داشت: با این حال ما با اندکی واردات می توانستیم این بازار را تنظیم کنیم که با این موضوع هم از سوی مسئولین مخالفت می‌شود.

مردم با تحویل های دیر، خودروهای بی کیفیت، آپشن های حذف شده در موقع تحویل خودرو و قیمت های دائما افزاینده و در مورد آخر هم با دپو خودرو در کف خودروسازی‌ها و احتکار آنها مواجه هستند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: ما امروز سیاست صنعت خودرو نداریم اما سیاست حمایت از بنگاه خودرو ساز داریم و مشکلات از این بخش ناشی می شود.

ایزدخواه با بیان اینکه مردم رضایت کافی از فرایند تولید خودرو در کشور ندارند و هیچ کس جواب شان را نمی دهد، بیان داشت : مردم با تحویل های دیر، خودروهای بی کیفیت، آپشن های حذف شده در موقع تحویل خودرو و قیمت های دائما افزاینده و در مورد آخر هم با دپو خودرو در کف خودروسازی‌ها و احتکار آنها مواجه هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته در این شرایط دستگاه های نظارتی هم تاحد زیادی کم کاری داشتند چرا که بنده معتقدم قراردادهای خودروسازان به شدت یک جانبه و یک طرفه است و دستگاه‌های نظارتی آن طور که باید به شکایات و اعتراضات مردم رسیدگی نکردند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار