رئیس انجمن لنت ترمز و کلاچ: 10 میلیون یورو با تولید لنت کلاچ درکشور صرفه جویی شد

یکی از قطعاتی که در سال‌های گذشته به‌صورت کامل از خارج وارد می‌شده اما با شروع تحریم‌ها و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در داخلی طراحی و ساخته شده دیسک و صفحه خودرو است و هر چند همچنان بخش بزرگی از لنت کلاچ از خارج وارد می‌شود، اما تولیدکنندگان داخلی آمادگی تولید این محصول را نیز دارند.

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای خودرو: داخلی‌سازی قطعات یکی از مهم‌ترین دستاوردهای صنایع خودرو و قطعه طی دو سه سال گذشته بوده است و به‌گفته قطعه‌ سازان و البتـــــــــه خودروسازان بخش بزرگی از قطعاتی که در گذشته به‌صورت کامل از خـــــــارج وارد می‌شده با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده توسط داخلی‌ها تولید می‌شود و با برنامه‌ریزی انجام‌شده سهم بخش داخــــلی از تولید بسیاری از قطعات طی سال‌های آینده بیش‌تر هم خواهد شد.
یکی از قطعاتی که در سال‌های گذشته به‌صورت کامل از خارج وارد می‌شده اما با شروع تحریم‌ها و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در داخلی طراحی و ساخته شده دیسک و صفحه خودرو است و هرچند همچنان بخش بزرگی از لنت کلاچ از خارج وارد می‌شود، اما تولیدکنندگان داخلی آمادگی تولید این محصول را نیز دارند.
بر این اساس سیدحسین لاجوردی، رئیس انجمن لنت‌ ترمز و کلاچ کشور از توافق این انجمن و تولیدکنندگان کیت‌ کلاچ با خودروسازان برای داخلی‌سازی لنت کلاچ خبر داد. به‌گفته لاجوردی این توافق سبب صرفه‌جویی ارزی تا 10 میلیون‌ یورو درسال خواهد شد. وی در این خصوص اظهار کرده لنت کلاچ از جمله قطعاتی است که تاکنون عمده آن از خارج کشور وارد و بخش بسیار کوچکی از آن توسط برخی شرکت‌های داخلی تولید می‌شد.
یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان کیت‌کلاچ با آن مواجه‌اند، بحث کیفیت لنت‌ کلاچ است و رئیس انجمن لنت‌ترمز و کلاچ دراین خصوص به‌جلسات مکرر با خودروسازان و مجموعه‌سازان اشاره و تاکید کرد: «در این جلسات نتایج خوبی حاصل و مقرر شد با تشکیل تیم‌هایی از سوی خودروسازان و مجموعه‌سازان، مسائل فنی و کیفی مربوطه درتولید لنت کلاچ بررسی و پس از تایید نهایی آن‌ها داخلی‌سازی کامل این محصول اجرایی شود.»
سید حسین لاجوردی تصریح کرد: «عمده لنت کلاچ مورد نیاز کشور از چین، ترکیه، مراکـــــــــش و اسپانیا وارد می‌شــــــــود و داخلی‌سازی آن از سوی شرکت‌های ایرانی، صرفه‌جویی ارزی سالانه دست‌کم ۱۰ میلیون‌یورویــــی را به‌دنبال خواهد داشت.»
با تولید لنت کلاچ در داخل بر میزان داخلی‌سازی قطعات خودروهای داخلی نیز افزوده می‌شود. همچنین تولیدکنندگان داخلی درصورتی که بتوانند این بخش را از داخل تامین کنند، نیاز ارزی کمتری خواهند داشت و کمتر درگیر واردات و مسائل گمرکی که هزینه‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد، می‌شوند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *