جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

رونمایی از اولین ابرخودروی برقی پینانفارینا

به گزارش سایپانیوز، اکنون دو سال از زمانی که خبر آن منتشر شده بود می گذرد اما سرانجام این ابرخودرو که قوای محرکه آن از باتری تغذیه می کند،‌ رنگ آفتاب را دید و برای حضور در خیابان ها و جاده ها آماده شد. با عرضه ی این ابرخودرو، پینانفارینایی که مربی ساز بود اکنون خودروساز شده است. از همه مهمتر، تحقق وعده و قولی است که در وحله اول غیرممکن به نظر می رسید.

حالا که این خودرو در پینانفارینا جوانه زده، به عنوان بخشی از معرفی این خودرو، پینانفارینا،‌ تعداد زیادی عکس از مشخصات فنی و امکانات این خودرو منتشر کرده است و بخشی از این عکس ها مربوط به تست های این خودرو در جاده های کالیفرنیا است.

خوشبختانه خودرویی که از خط تولید بیرون آمده شباهت قابل توجهی با همان نمونه اولیه در حد طراحی دارد که در نمایشگاه بین المللی ژنو در سال 2019 به نمایش در آمد. خطوط بدنه فیبرکربنی آن از جلوی تیز این خودرو تا بخش پرقدرت عقب خودرو کشیده شده است. باتیستا، علی رقم چهره باشکوه و جلال و باوقار، عملکردی [شتاب و سرعت] بسیار چابک هم دارد.

در مشخصات فنی باتیستا هم تغییری ایجاد نشده و همان طور که در نمایشگاه بین المللی ژنو وعده داده شده،‌ این هیولا مجهز به باتری 120 کیلووات است که به چهار موتور برقی را تغذیه می کند و می توان 1900 اسب بخار توان و 1,696 فوت پوند گشتاور ایجاد کند در بازار ایتالیا عنوان قوی ترین ابرخودروی برقی را به خود اختصاص دهد.

صفر تا صد این هیولا 2 ثانیه عنوان شده که رقیب سرسختی برای مدل اس پلاید تسلا S Plaid به حساب می آید. در اخبار منتشر شده از رونمایی این خودرو، اشاره ای به حداکثر سرعت نشده است اما در زمان رونمایی آن در نمایشگاه بین المللی ژنو رقم 217 مایل [348 کیلومتر] در ساعت عنوان شده بود.

به ازای هر بار شارژ این خودرو 310 مایل [500 کیلومتر] می پیماید. البته این رقم بر اساس استاندارد تست اروپایی WLPT‌ اندازه گیری شده است. در عمل به احتمال زیاد با توجه به شرایط جوی و جاده ای به ازای هر بار شارژ می توان روی 280 مایل حساب کرد.

پینانفارینا هنگام معرفی این هیولا، از صدای مصنوعی موتور باتیستا هم رونمایی کرد. این صدا طوری طراحی شده است که به نوعی برای گوش ها موسیقی است و قابل تشبیه به موسیقی کلاسیک است. دلیل خوش صدا بودن آن هم این است که فرکانس آن 54 هرتز در نظر گرفته شده است. گیسب وردی Giuseppe Verdi موسیقی دان ایتالیایی این فرکانس را «صدای خالص» توصیف کرده است. صدای داخل کابین هم مضربی از 54 هرتز است و به تدریج افزایش می یابد و به 432 هرتز می رسد.

قیمت این ابرخودروی برقی 2.4 میلیون دلار است و در هفته جاری در مانتری کار ویک Monterey Car Week به نمایش در آمده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار