قطعات خودرو

نمایشگاه اتومکانیکا دبی 2024

نمایشگاه اتومکانیکا دبی
نمایشگاه اتومکانیکا دبی

از سه شنبه 10 تا پنجشنبه 12 دسامبر 2024 (20 تا 22 آذر)، نمایشگاه سالیانه خودرو و قطعات وابسته، در بندر دبی در پادشاهی امارات متحده عربی، برگزار می شود. محل این نمایشگاه، دوبای ورلد سنتر است.

گفته می شود این بزرگ ترین نمایش تجاری بین المللی برای صنعت پس از فروش خودرو در غرب آسیا و قاره آفریقا است.

بازار پس از فروش خودرو، بازار قطعات ثانویه صنعت خودرو است که به ساخت، تولید مجدد، توزیع، خرده فروشی و نصب کلیه قطعات خودرو، مواد شیمیایی، تجهیزات و لوازم جانبی خودرو، پس از فروش خودرو توسط سازنده اصلی تجهیزات مربوط می شود. OEM به مصرف کننده قطعات، لوازم جانبی و غیره برای فروش ممکن است توسط OEM ساخته شده باشند یا نباشند.

بازار پس از فروش شامل قطعاتی برای تعویض، برخورد، ظاهر و عملکرد است. طیف گسترده ای از قطعات با کیفیت ها و قیمت های متفاوت را برای تقریبا همه مدل ها و مدل های خودرو فراهم می کند.

مصرف کنندگان، وسایل نقلیه خود را تعمیر می کنند (بخش “خودت انجام بده”) یا می توانند وسیله نقلیه را به یک مرکز تعمیر حرفه ای ببرند (بخش “برای من انجام بده” یا “DIFM”) . بازار پس از فروش به نگه داشتن وسایل نقلیه در جاده ها کمک می کند و به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا جایی که می خواهند وسایل نقلیه خود را سرویس، نگهداری یا سفارشی سازی و انتخاب کنند.

در وبسایت این نمایشگاه نوشته شده:

بیستمین سالگرد ما که از 2 تا 4 اکتبر 2023 برگزار شد، با ویژگی‌های جدید، و 14 سالن با بیش از 1900 غرفه‌دار از 60+ کشور و 20 غرفه بین‌المللی، بزرگ‌تر، بهتر و باشکوه‌تر از همیشه بود. این رویداد میزبان 52469 بازدیدکننده از 161 کشور بود که رکوردشکنی در واقع رخ داد.

به همتایان خود در گردهمایی سالانه صنعت خدمات خودرو در منطقه در بیست و یکمین نسخه اتومکانیکا دبی از 10 تا 12 دسامبر 2024 در مرکز تجارت جهانی دبی بپیوندید.

از طریق ایستگاه مترو World Trade Centre یا محطة قطار انفاق المرکز التجاری العالمی از خط قرمز مترو دبی، در نزدیکی برج العلی می توان به محل نمایشگاه یاد شده دسترسی داشت. این محل در کنار بزرگراه شیخ زاید آل نهیان است (اشاره دارد به الشیخ زاید بن سلطان بن زاید بن خلیفة بن شخبوط بن ذیاب بن عیسی بن نهیان آل نهیان).

انتظار می رود این نمایشگاه دارای قسمت های زیر باشد:

قطعات و اجزای خودرو: قطعاتی که یک وسیله نقلیه را تشکیل می دهند، مانند موتورها، گیربکس ها، ترمزها، اجزای فرمان و قطعات تعلیق. برای عملکرد صحیح خودرو ضروری هستند و ممکن است به مرور زمان نیاز به تعویض یا ارتقا پیدا کنند.

لوازم جانبی خودرو: ویژگی ها یا پیشرفت های اضافی که به وسیله نقلیه برای بهبود ظاهر یا عملکرد آن اضافه شوند. نمونه هایی از لوازم جانبی خودرو عبارتند از: کفپوش، روکش صندلی، روکش فرمان و قفسه سقف.

ابزار و تجهیزات خودرو: ابزار و تجهیزات تخصصی نگهداری و تعمیر وسایل نقلیه: آچار، مجموعه سوکت ها، تجهیزات تشخیصی، جک ها و بالابرها.

الکترونیک و فناوری خودرو: فناوری های پیشرفته که برای افزایش عملکرد، ایمنی و راحتی در وسایل نقلیه ادغام شده. سیستم های ناوبری GPS، دوربین های پشتیبان، سیستم های هشدار برخورد و سیستم های سرگرمی پیشرفته.

روان کننده ها و مواد شیمیایی خودرو: محصولات ضروری برای عملکرد روان و کارآمد خودرو. روغن موتور، مایع گیربکس، روغن ترمز، خنک کننده و مواد شیمیایی پاک کننده.

خدمات و راه حل های خودرو: خدمات حرفه ای که به صاحبان وسایل نقلیه ارائه می شوند، مانند نگهداری، تعمیر، جزئیات و سفارشی سازی. سیستم‌های ردیابی خودرو، خدمات مدیریت ناوگان و راه‌حل‌های تله‌ماتیک.

محصولات نگهداری و تعمیرات خودرو: برای کمک به دارندگان وسایل نقلیه در نگهداری و تعمیر وسایل نقلیه خود به تنهایی طراحی شده اند. فیلترها، تسمه ها، شمع ها، لنت ترمزها و مایعات.

محصولات سفارشی سازی و تیونینگ خودرو: به دارندگان وسایل نقلیه امکان شخصی سازی و تغییر وسایل نقلیه خود را برای مطابقت با ترجیحات فردی خود می دهند. ارتقاء عملکرد، کیت بدنه، ارتقاء سیستم تعلیق و چرخ های پس از فروش.

نمایشگاه اتومکانیکا دبی
نمایشگاه اتومکانیکا دبی
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *