دیرکل حملونقل عمومی و ترافیک سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اعلام کرد که وزارت کشور تا به حال تمام هزینههای اصلی و جانبی واگنهای متروی چینی برای تهران را پوشش داده است و همواره سیاست سکوت را در پیش گرفته تا این پروژهها مسیر قانونی خود را طی کنند. وی توضیح داد که چنین پروژههایی که قراردادهای فاینانس دارند، دارای محرمانگی هستند و تلاش کردهایم که به طور منطقی و به قاعده کار رسانهای انجام دهیم تا آسیبی به اصل پروژه که قرار است منفعتی برای مردم داشته باشد وارد نشود.
باباییزاده در گفتوگو با «ایسنا» در پاسخ به سوالی درباره قطار متروی چینی، با ابراز تاسف از اینکه برخی از مدیران شهری پروژهها را قبل از رسیدن به نتیجه نهایی رسانهای میکنند، افزود: حواشی ایجاد شده برای پروژههایی همچون واگنهای متروی چینی جز ضرر برای مردم نتیجهای ندارد. وی تاکید کرد: از مجموع ۹۵۰ کیلومتر خط متروی مصوب در کشور، ۴۲۴ کیلومتر آن به بهرهبرداری رسیده و نیاز اصلی این خطوط، تأمین واگنهای مترو است. بدون وجود واگنها، سرمایه کشور و دولت در زیر زمین بدون هیچ خروجی برای مردم باقی میماند.