امید رضایی گفت: با توجه به ماههای پایانی دولت که بار تعهدی بر دوش او نیست، به نظر میرسد برنامهها آنطور که باید رصد نخواهد شد.
وی ادامه داد: در همگام انتقال دولت و مدت زمان لازم برای تشکیل کابینه و رای آوردن آن، شرایط خیلی قابل رصد کردن و پیگیری نیست.
وی درباره وضعیت صنعت خودرو تا استقرار دولت بعد گفت: مدیرانی که اکنون بر سر کار هستند، نمیدانند آیا به کار ادامه خواهند داد یا خیر. اگر انتظارها به سمت تثبیت مدیریت فعلی پیش برود، شرایط با روند گذشته پیش میرود.
رضایی عنوان کرد: اگر تغییرات مدیریتی مطابق با شایعات صورت بگیرد، بر روند کار بیتاثیر نخواهد بود و بنابراین مدیری که باید تصمیم بگیرد، نسبت به تصمیم خود محتاطتر خواهد بود، چراکه باید کار را به مدیر بعد تحویل بدهد.
وی افزود: در صورتی که جریان مدیریتی فعلی باقی بماند احتمال دارد برنامه تعیین شده برای تولید قطعه و خودرو در سال جدید محقق شود.
چالشی بودن وضعیت خودرو در ماههای آینده
این فعال صنعت قطعهسازی گفت: اگر بخواهیم به سمت تغییرات مدیریتی پیش برویم، در مدتی که زمان میبرد تا تصمیمها نهایی شود، وضعیت همراه با چالشی را طی خواهیم کرد.
رضایی بیان کرد: صنعت در این مدت دستخوش مقداری نابسامانی خواهد شد. معمولا در هنگام تغییر دولتها چند ماه چنین وضعیتی وجود دارد تا تکلیف وزارتخانهها مشخص شود.
امسال، سال راحتی برای تولید نخواهد بود، البته در میانه سال دولت به نتایجی خواهد رسید و تکلیف مشخص خواهد شد.
وی افزود: امسال، سال راحتی برای تولید نخواهد بود، البته در میانه سال دولت به نتایجی خواهد رسید و تکلیف مشخص خواهد شد.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال هم مشخص بود که امسال وضع تولید غیرقابل پیشبینی خواهد بود، چراکه علاوه بر اینکه انتخابات، مذاکرات برجام نیز در جریان بود.
وی درباره قابلیت تحقق وعده رییس جمهور بعدی مبنی بر آزادسازی قیمت خودرو گفت: این موضوع مطالبهای است که خودروساز باید مطرح کند، گرچه قطعهسازان نیز گاهی به آن نهیب میزنند و از آن تاثیرپذیرند.
وضعیت صنعت خودرو از وعده و وعید گذشته
وی اضافه کرد: کار صنعت خودرو از وعده گذشته است و اگر بخواهیم صنعت خودروی پویایی داشته باشیم باید از وعده خارج شویم.
وی گفت: اگر تیم اقتصادی دولت جدید فکر کند که فرمول قبلی جواب میدهد همان راه را ادامه میدهد، این موضوع باعث میشود که تبعات آن را ببینیم.
کار صنعت خودرو از وعده گذشته است و اگر بخواهیم صنعت خودروی پویایی داشته باشیم باید از وعده خارج شویم.
رضایی تاکید کرد: دولت بعد باید تحقیق کند که کدام روش صنعت خودرو و قطعه را نجات خواهد داد و همان را در پیش بگیرد.
وی گفت: اکنون هر کس از زاویه دید خود به موضوع نگاه میکند، یعنی خودروساز، قطعهساز و مصرفکننده هرکدام از یک منظر ماجرا را بررسی میکنند، کار دولت این است که باید بررسی کند که کدام راه جواب میدهد.
منبع: قطعه نیوز