جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

کانسپت جدید ب‌ام‌و i Vision Circular، پیش‌نمایشی از محصولات جدید در سال ۲۰۴۰

پدال – اولین ثمره این پروژه در نمایشگاه مونیخ دیده خواهد شد جایی که ب‌ام‌و از کانسپت i Vision Circular رونمایی خواهد کرد. ب‌ام‌و این خودرو را محصولی رؤیایی می‌نامد، خودرویی که برای هماهنگی با اصول تثبیت شده این خودروساز طراحی شده است. واژه‌های Re:think, Re:duce; Re:use, Re:cycle اصول اصلی ایده این کانسپت را تشکیل می‌دهند. خودروی یاد شده تجسمی از محصولات سال ۲۰۴۰ خواهد بود و درعین‌حال هدف این برند در تبدیل شدن به یکی از پایدارترین لوکس سازان دنیا را به رخ خواهد کشید.

البته در تصویر منتشر شده خبری از خود خودرو نیست بلکه برخی متریال استفاده شده به همراه سایه‌ای از تصویر یک خودرو دیده می‌شود. انتظار می‌رود محصول معرفی شده چیزی شبیه یک هاچبک سه درب و کامپکت باشد. این خودرو دارای نمای جلوی نرم و روان با کاپوتی کشیده به سمت شیشه جلو خواهد بود تا آئرودینامیک بهتری داشته باشد. البته انتظار نمی‌رود کانسپت حاضر در مونیخ نسخه M هم داشته باشد. ب‌ام‌و به دنبال کاهش اتکا به متریال جدید بوده، چیزی که باعث تولید آلاینده‌های بیشتر می‌شود.

این خودروساز مشهور اهداف بزرگی برای خود ترسیم کرده است. ب‌ام‌و می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ به هدف کاهش ۵۰ درصدی تولید دی‌اکسید کربن جهانی دست یابد و محصولاتش در طول عمر خود تا ۴۰ درصد آلایندگی کمتری داشته باشند. باواریایی ها همچنین به دنبال فروش ۱۰ میلیون خودروی الکتریکی در ۱۰ سال هستند.

ایده اقتصاد دایره‌ای برای خودرو موضوعی برجسته بوده هرچند پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. فرایندهای بازیافت ناکافی می‌تواند کیفیت متریال را پایین آورده و به حدی برساند که در صنعت خودرو قابل استفاده نباشند. خود خودروهای الکتریکی نیز مشکل آلودگی کبالت، نیکل، آلومینیوم و دیگر عناصر موردنیاز برای تولید باتری را دارند. شاید تبدیل اقتصاد دایره‌ای به واقعیتی محسوس ۲۰ سال طول بکشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار