وزارت صمت، از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس، ملزم به بازنگری در آییننامهها، سقف و مدل قیمتگذاری خودروها و همچنین ارائه برنامه ارتقای ایمنی خودروهای تولیدی بر اساس پلتفرمهای جدید و زمانبندی کاهش ارزبری خودروهای مونتاژی شد.
نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در نشستی با وزیر صمت با اشاره به حجم بالای خودروهای فرسوده در کشور گفت: با توجه به حجم بالای خودروهای فرسوده در کشور، باید برای اسقاط و نوسازی این خودروها برنامه دقیقی ارائه شود. در همین راستا، ظرف یک ماه آینده وزارت صمت باید برنامههای خود را در رابطه با اسقاط خودروهای فرسوده و ارتقای ایمنی خودروهای تولیدی بر اساس پلتفرمهای جدید به این کمیسیون ارائه کند. برآوردها نشان میدهند که تعداد صدور گواهی اسقاط باید سال گذشته به حدود 200 هزار گواهی میرسید، اما وزارت صمت سال گذشته 72 هزار خودرو اسقاط کرده است!
همچنین رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: طبق مصوبه دولت، باید 20 درصد خودروهای تولیدی، جایگزین خودروهای فرسوده شوند.
پژمانفر در ادامه بر لزوم کاهش ارزبری و روش دقیق محاسبه داخلیسازی خودروها پرداخت و با توجه به ارزبری 3 میلیارد دلاری خودروهای مونتاژی، بر لزوم کاهش ارزبری خودروهای مونتاژی و حمایت از ناوگان حمل و نقل داخلی تاکید کرد.
این مطلب از قطعات خودرو شماره 45 گرفته شده است.اگر این مطلب برایتان جالب بود، دیگر مقالات ماهنامه قطعات خودرو را از دست ندهید. شماره های دیگر در انتظار شماست!