جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

گوش شنوایی برای اعتراضها نیست

مدیر بازرگانی شرکت پادما، رسولی، که چندین دوره سابقه حضور در نمایشگاه را دارند، در گفت‌وگو با ماهنامه “قطعات خودرو” گفت: برخی از غرفه‌داران که سال‌های گذشته در نمایشگاه حضور داشته‌اند، از این مسأله ناراضی هستند که مطابق با متراژ و فضایی که در سایت ثبت‌نام می‌کنند، مکان مورد نظر خود را دریافت نمی‌کنند. آیا شما هم این مشکل را دارید؟
این مسأله صحیح است، اما در دستورالعملی که در سایت برای ثبت‌نام نمایشگاه آمده، توضیح داده شده که صددرصد همان فضایی که می‌خواهید، به شما تعلق نمی‌گیرد.
اما متأسفانه هر سال این فضا کوچکتر می‌شود.
به عنوان مثال، ما به عنوان یک شرکت چندبخشی که شامل قطعات سواری، سنگین و راهسازی می‌شویم، امسال به دلیل فضای محدودی که در اختیارمان قرار دادند، مجبور به حذف بخش‌های مربوط به قطعات سنگین و راهسازی شدیم.
این مسأله فعالیت ما را محدود می‌کند. ما فضای 200 متری می‌خواستیم که در نهایت غرفه‌های 100 متری در اختیار ما قرار گرفت.

آیا اعتراض کردید؟
بله. ما اعتراض خود را به طور مستقیم با برگزارکنندگان درمیان گذاشتیم. شخصاً بارها این مسائل را مطرح کردم اما تاثیری نداشت. زیرا تصمیم‌گیری‌ها ماه‌ها پیش از برگزاری گرفته می‌شود.

مشکلات دیگر نمایشگاه از نظر شما چیست؟
از جمله مسائلی که ما به آن معترض هستیم، می‌توان به زمان برگزاری نمایشگاه اشاره کرد. سه بار در سه دوره اخیر، این زمان جابجا شد. ابتدا در آبان، دوره قبل در مرداد و این دوره هم که در خرداد قرار است برگزار شود.

این جابجایی‌ها چه تاثیری روی مخاطبان دارد؟
قطعا این جابجایی‌ها مخاطب را هم درگیر می‌کند. مخاطبی که برای بازدید زمانی را از پیش تعیین می‌کند، با توجه به زمان برگزاری نمایشگاه در دوره‌های قبل، ناگهان امسال زمان متفاوتی را می‌بیند و همین سبب می‌شود که برنامه‌ریزی‌هایش به هم بخورد.

یک مسأله دیگر ساعت برگزاری است. سال گذشته نمایشگاه قطعات خودرو به دلیل فصل گرما افت مخاطب داشت. به دلیل اینکه از 8 صبح تا 3 بعدازظهر است. عملاً از ساعت 12 تا 3 مخاطب اگر بیاید، اذیت می‌شود. اما ما این مسائل را بیان می‌کنیم و اعتراض می‌کنیم، ولی گوش شنوایی نیست.
عملاً از ساعت 1 تا 3 همه درگیر ناهار و استراحت هستند. این در حالی است که می‌شد از ساعت‌های خنکی 4 به بعد هم استفاده کرد. آن وقت مخاطبان هم راضی‌تر بودند.

بازدیدکنندگان خارجی حضورشان به چه صورت بود؟
آنچه من در سال‌های گذشته دیدم، اغلب از چین بودند. حتی غرفه‌های زیادی هم در نمایشگاه به آنها اختصاص داده شده بود.

با این وجود در نمایشگاه‌های آینده هم شرکت خواهید کرد؟
ما به همه این مسائل معترض هستیم. اما مجبور شدیم که امسال شرکت کنیم. هرچند برای بازخورد بهتر مخاطب و ارائه خدماتی با کیفیت بهتر، بهتر است که این اعتراض‌ها شنیده شود و راهکارهایی در نظر گرفته شود. در غیر این صورت، اگر دوباره فضا را محدودتر کنند، قطعاً ما هم شرکت نخواهیم کرد.

امسال همزمان با نمایشگاه قطعات خودرو، نمایشگاه تقویت، تزئین خودرو و خدمات وابسته هم برگزار می‌شود. به نظر شما برگزاری همزمان این دو نمایشگاه ضرورت دارد؟
به نظرم مخاطبان این دو نمایشگاه متفاوت است و این کار باعث می‌شود از فضای تخصصی فاصله بگیریم. در نهایت کمکی به اهداف هیچکدام از نمایشگاه‌ها نخواهد کرد.


این مطلب از قطعات خودرو شماره 48 گرفته شده است.اگر این مطلب برایتان جالب بود، دیگر مقالات ماهنامه قطعات خودرو را از دست ندهید. شماره های دیگر در انتظار شماست!

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار