جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

تابستان برق نیست، زمستان گاز

کیوان سیدباقری، خبرنگار – قطعات خودرو

شرکت عظیم پارت ایرانیان، یکی از تولیدکنندگان معتبر قطعات خودرو در بازار لوازم یدکی کشور، علی‌رغم چالش‌های موجود به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این شرکت محصولات خود را با برند TEKSIN به بازار عرضه می‌کند. ما در گفت‌وگویی با جعفر عظیمی، مدیرعامل شرکت، به مشکلات و راهکارهای این حوزه پرداختیم.

عظیمی با سابقه ۳۵ ساله در بخش لوازم یدکی، هدف خود را توسعه تولید ملی با بهره‌مندی از توان متخصصان جوان کشور ذکر کرد. وی بیان داشت که این شرکت هم‌اکنون سرسیلندر ۱۵ نوع خودرو از ایران‌خودرو و سایپا را تولید می‌کند و طیف وسیعی از قطعات را، از یاتاقان تا بلوک سیلندر، در سبد محصولات خود دارد.

او یکی از مهم‌ترین چالش‌ها را تأمین مواد اولیه عنوان کرد و گفت: «امیدواریم مواد اولیه به وفور در دسترس باشد تا تولیدکنندگان با تمرکز بیشتری به کار خود ادامه دهند. مواد اولیه ما به جز رزین که از آلمان وارد می‌شود، از داخل تأمین می‌شود، اما ماشین‌آلات کاملاً وارداتی هستند.»

جعفر عظیمی در خصوص عدم حمایت از تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: «شرایط تحریمی فعلی کار تولید را سخت کرده و متأسفانه ما هیچ حمایتی از مسئولین دریافت نمی‌کنیم.» او افزود: «مواجهه با قطعی برق در تابستان و کمبود گاز در زمستان باعث ضرر مالی زیادی به تولیدکنندگان شده است.»

عظیمی همچنین به فرآیند تصمیم‌گیری در تولید قطعات اشاره کرد و گفت: «انتخاب قطعه برای تولید بر اساس نیاز بازار و تجربه ما انجام می‌شود.»

این شرکت در ۳۰ استان کشور نمایندگی دارد و تولیدات خود را صرفاً از طریق این نمایندگی‌ها توزیع می‌کند. او تأکید کرد که تمامی قطعات تولیدی تحت کنترل کیفیت ایران‌خودرو و سایپا قرار دارند و این شرکت هرگز به حذف نیروها اقدام نکرده است. وی در پایان اشاره کرد: «با توجه به رقابت شدید بازار، قیمت‌گذاری ما به صورت رقابتی انجام می‌شود، حتی اگر منجر به ضرر گردد.»

شرکت عظیم پارت ایرانیان به‌رغم چالش‌های متعدد، با اراده‌ای قوی به مسیر خود ادامه می‌دهد و به اهمیت تولید ملی و اشتغال در کشور ایمان دارد.

رکود بازار و مشکلات چک‌های بی‌محل

بازار قبل از درگیری‌های اخیر وضعیت مناسبی داشت، اما این وقایع باعث رکود و کاهش 70 درصدی فروش شده است که ادامه این شرایط کار را برای تولیدکنندگان بسیار دشوار خواهد کرد.

در سال ۱۳۹۶، سامانه صدور چک صیاد به منظور کاهش مشکلات ناشی از صدور آسان چک راه‌اندازی شد. اما علیرغم این تغییرات قانونی و الزام ثبت چک در سامانه از فروردین ۱۴۰۰، مشکلات چک‌های بی‌محل همچنان پابرجا باقی مانده است.

جعفر عظیمی، مدیرعامل شرکت عظیم پارت ایرانیان، تأکید دارد که وضعیت همچنان تغییر نکرده و درگیری با چک‌های بی‌محل ادامه دارد. به نظر می‌رسد که سامانه صیاد هنوز نتوانسته اعتماد تجار را جلب کند و نیاز به راهکارهای جدید برای بازگرداندن اطمینان به بازار احساس می‌شود.


این مطلب از قطعات خودرو شماره 51 گرفته شده است.اگر این مطلب برایتان جالب بود، دیگر مقالات ماهنامه قطعات خودرو را از دست ندهید. شماره های دیگر در انتظار شماست!

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار