معاون کیفیت ایرانخودرو با اشاره به دستاوردهای حاصل از اجرای مرحله دوم طرح جهش کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو در سال ۱۴۰۲، گفت: بهبود ۴۷درصدی سلامت خودرو در زمان تحویل به مشتری نسبتبه ابتدای سال ۱۴۰۱، برتری ۲۴ امتیازی نسبت به متوسط صنعت در شاخص رضایت مشتریان از خدمات فروش و تثبیت جایگاه و رتبه اول بین خودروسازان ارائهکننده خدمات پس از فروش با کسب امتیاز ۸۰۲ در شاخص رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش، ازجمله اهم دستاوردها بهشمار میرود.
سهراب برفروشان ضمن تبریک روز ملی کیفیت، با بیان اینکه تحقق انتظارات مشتریان، حاصل نهادینهسازی فرهنگ کیفی و مشارکت همگانی در طول زنجیره ارزش تولید خودرو است، عنوان کرد: در این راستا، بر آن شدیم تا طرحریزی بهبودهای کیفی در تعامل با تمامی اجزای زنجیره ارزش، جهت دستیابی به کیفیت ماندگار در محصولات و خدمات صورت پذیرد.
برفروشان اظهار کرد: بر همین اساس، گروه صنعتی ایرانخودرو ضمن تدوین نقشه راه سهساله طرح جهش کیفیت، در سال ۱۴۰۱ تثبیت و ارتقای همهجانبه شاخصهای کیفیت محصولات و خدمات، احیا و فعالسازی نظامهای سختگیرانه کیفی در زنجیره ارزش، حذف خودروهای قدیمی از فرآیند تولید را به سرانجام رسانده و درسال ۱۴۰۲نیز با هدف ایجاد هویت ممتاز کیفی نزد مشتریان با تمرکز بر صیانت از اصالت و کیفیت قطعات و ارتقای سطح تحویل خودرو به مشتری، موفق شده است گامهای موثری در راستای تجلی ارتقای کیفیت محصولات و خدمات در جامعه بردارد.
بهگفته وی، طرح جهش کیفیت در ۲۲ حوزه عملیاتی گروه صنعتی ایرانخودرو از حوزه طراحی، تامین، تولید تا فروش، خدمات پسازفروش و حوزههای پشتیبان، با تبیین بیش از ۱۹۰ پروژه بهبود محصول و زیرساخت عملیاتی، در دست اجراست.
بنابر اظهار معاون کیفیت ایرانخودرو، تمرکز بر ارتقای کیفیت قطعات ورودی بهعنوان یکی از مهمترین مولفههای لازم برای پیشرفت و توسعه کمیوکیفی محصول و کسب رضایتمندی مشتریان از خودروسازان را از الزامات اجرای گام دوم جهش کیفی برشمرد و گفت: بر همین اساس، اقدام به استقرار و اجرای سیستمهای تولید و کیفیت در سازندگان گروه و تعریف پروژهها و برنامههای بهبود کیفیت قطعات درخصوص ۳۴ قطعه و ۵۰ سازنده در سال ۱۴۰۲ کردهایم.
وی با بیان اینکه ایرانخودرو در راستای تحقق الزامات ابلاغی سازمان ملی استاندارد تولید تمامی محصولات با رعایت کامل استاندارهای ۸۵گانه را اجرایی کرده است، بیان کرد: بهمنظور اطمینان از اجرای دقیق این استانداردها در تولید انبوه، الزامات تطابق تولید (COP) ازجمله آزمونهای تصادف در مراکز معتبر اروپایی، تست استحکام سازه خودرو، عملکرد کمربندها، استحکام صندلیها، بررسی ضربات وارده به راننده و سرنشین در تصادفات از جلو و جانب، عملیاتی شده است.
برفروشان اظهار کرد: همچنین اجرایشدن پروژههای بهبود کیفیت محصول منتج به کاهش مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پسازفروش در بازه سهماهه پس از تحویل به میزان ۳۰ درصد در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ شده است. درخصوص شاخصهای رضایت مشتریان از کیفیت محصول نیز با توجه به مجموعه اقدامات انجامشده شاهد بهبودهای قابل توجه در مشخصههای کیفی نحوه باز و بسته شدن درها، سکوت نسبی و آرامش داخل اتاق، عملکرد فرمان، سیستم تعلیق، کیفیت صندلیها و… هستیم.
معاون کیفیت ایرانخودرو با اشاره به دستاوردهای حوزه کیفیت فروش از اجرای فاز دوم طرح جهش کیفیت در سال ۱۴۰۲، گفت: ضمن بهبود قابل توجه در میزان رضایت از کیفیت تحویل محصولات، درخصوص ضرورت افزایش سطح اطلاعرسانی به مشتریان از وضعیت خودرو خریداریشده، برنامه ارتقای وبسایت میز خدمت مشتریان با ارائه تمامی اطلاعات و خدمات مربوط به خرید خودرو بر اساس اصل سهولت کاربری و هوشمند بودن در ارایه اطلاعات بهنگام و مورد مطالبه مشتری تعریف و اجرایی شده است.
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی همکاران گروه صنعتی ایرانخودرو که در سایه همدلی و اجرای سیاستهای کیفی مدیرعامل گروه زمینهساز کسب دستاوردهای مذکور شدهاند، ابراز امیدواری کرد؛ با تلاش مضاعف و مشارکت همگانی، این روند بهبود با شتاب بیشتر و عمیقتر ادامه یابد.