قطعات خودرو

از کادیلاک چینی تا خودروی ساحلی ضد رطوبت

پایگاه خبری اختصاصی «قطعات خودرو» مجله الکترونیکی روز خود را به خلاصه اخبار از صنعت جهان اختصاص داده که در ادامه پیگیری کنید:

 

1.صندلی اداری چرخ‌دار فولکس‌واگن

بخش نروژی فولکس‌واگن صندلی اداری جدیدی را معرفی کرده است که دارای پنج چرخ است که دو چرخ بزرگ‌تر توسط یک پیشرانه کششی به حرکت درمی‌آید. این صندلی می‌تواند تا 20 کیلومتر در ساعت سرعت داشته و با شارژ کامل این صندلی تا 12 کلیومتر را می‌تواند طی کند. از تجهیزات این صندلی مدرن می‌توان به کمربند ایمنی سه نقطه‌ای، چراغ‌های جلو و عقب، سیستم صوتی استریو، سنسورهای پارک و حتی دوربین دید عقب اشاره کرد. صفحه نمایش در دسته چپ این صندلی نصب شده است و تاکنون تنها یک نسخه از آن تولید شده است.

 

2.خودروی برقی ساحلی هلندی

Savage Rivale اولین خودروی الکتریکی است که کارخانه هلندی Coastrunner آن را معرفی کرده است. این اتومبیل یک خودروی ساحلی بدون در است که دارای یک سایبان ساده بوده و فاصله آن از زمین تنها 215 میلی‌متر است و دارای فضای داخلی چهار نفره است که از مواد مقاوم در برابر رطوبت ساخته شده است.

پیشرانه الکتریکی Savage Rivale 68 اسب‌بخار قدرت داشته و گشتاور آن 200 نیوتن‌متر بوده و در محور عقب نصب شده و در زیر صندلی‌ها بلوک‌های باتری کششی با ظرفیت کل 20 کیلووات ساعت قرار داده شده است. با شارژ کامل این اتومبیل الکتریکی 800 کیلوگرمی می‌تواند 200 کیلومتر را طی کند. قیمت تخمینی این اتومبیل برقی خاص 35 هزار یورو است.

 

3.اولین مدل خودران نیسان

هفته گذشته اولین تصاویر جدیدترین مینی‌ون نیسان «سرنا» منتشر شد و حالا این خودروساز ژاپنی تیزر رسمی این اتومبیل را منتشر کرده است. این شرکت قول داده که سرنا یک مدل کاملا جدید باشد. سیستم پیشرانه مینی‌ون سرنا e-Power هیبریدی بوده و از سیستم ارتقا یافته رانندگی ProPiolt 2.0 بهره می‌برد. مینی‌ون تولیدی نیسان از سال 2016 وارد بازار شده و حالا به زودی سرنا جای آن را گرفته و اولین مدل خودران نیسان است.

 

4.تویوتا پریوس جدید رونمایی می‌شود

تویوتا تایید کرده است که از نسل پنجم تویوتا پریوس هیبریدی جدید در نمایشگاه لس‌آنجلس ایالات متحده رونمایی خواهد کرد. تصاویر جدید منتشر شده برخی از ویژگی‌های این خودرو را نشان می‌دهد. پریوس همچنان لیفت‌بک باقی خواهد ماند و طراحی آن با الهام از تویوتا EV بوده و اطلاع دیگری از آن در دسترس نیست. پریوس فعلی در سال 2015 عرضه شده و بنابراین درست وقت آن رسیده تا مدل جدیدی از این اتومبیل وارد بازار شود.

 

 

5.کادیلاک CT4 با پیشرانه 1.5 لیتری توربو

کادیلاک CT4 سدان بر اساس نسخه جدیدی از کوچک‌ترین پیشرانه این شرکت تولید شده است. در چین تولید این نسخه از کادیلاک با پیشرانه 1.5 لیتری توربو اکوتک با قدرت 204 اسب‌بخار آغاز شده است که از اواخر نوامبر وارد بازار این کشور می‌شود. تاکنون سدان‌های کادیلاک CT4 حداقل به پیشرانه‌های دولیتری مجهز بوده‌اند و مربوط به بازار آمریکا بوده است. با این حال، کوچک‌ترین پیشرانه کادیلاک  همچنان کادیلاک ELR هیبریدی است که دارای پیشرانه 1.4 لیتری بود.

 

6.تریم جدید داخلی خودروهای آینده

یانفنگ یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان قطعات داخلی خودرو در چین است که خودروی مفهومی XiM23 رونمایی کرده است که البته ویژگی اصلی آن فضای داخلی خودرو است. این اتومبیل دارای چهار صندلی مجزا با طیف وسیعی از تنظیمات، نور تطبیقی و پانل جلویی قابل تغییر است. صفحه نمایش منحنی در کل عرض کابین کشیده شده است و  ارتفاع آن در حالت‌های مختلف رانندگی متغیر است. همچنین صفحه نمایش دیگری به عنوان کنسول مرکزی روی داشبورد نصب شده و قابلیت جدا سازی از روی داشبورد را دارد.

 

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *