جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

افزایش قیمت خودروها و راهبردهای سودآوری خودروسازان

در پی افزایش ۳۲ درصدی قیمت ۱۶ مدل خودرو در آذرماه، این بار ۶ مدل دیگر در یکی از خودروسازان کشور به دلیل استفاده از رینگ فولادی با افزایش قیمت روبرو شدند. این افزایش قیمت‌ها طبق نامه مدیرعامل شرکت به اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس اعلام شده است. در این نامه، به برنامه‌های شرکت برای خروج از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت اشاره شده و علاوه بر تجدید ارزیابی دارایی‌ها، راهبردهایی برای سودآوری نیز مطرح شده است که شامل به‌روزرسانی قیمت‌ها و بهینه‌سازی ترکیب تولید می‌شود.

این خودروساز از سال گذشته در سه مرحله نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کرده و به نظر می‌رسد که تا پایان سال یک مرحله دیگر از افزایش قیمت محصولات انجام خواهد شد. همچنین، ورود خودروهای جدید به سبد محصولات شرکت و ارتقا برخی از مدل‌ها، به عنوان بخشی از استراتژی‌های سودآوری شرکت مطرح شده است.

در حالی که حذف ارز نیمایی و جایگزینی آن با ارز توافقی موجب افزایش هزینه‌های تولید شده، این شرکت اعلام کرد که افزایش قیمت جدیدی در راه نیست. با این حال، مسیرهای دیگری همچون ارتقای محصولات و نصب آپشن‌های جدید برای افزایش قیمت خودروها وجود دارد.

دلایل اصلی افزایش قیمت‌ها شامل تورم عمومی، افزایش هزینه مواد اولیه و دستمزدها و نوسانات ارزی است. همچنین، محدودیت‌های واردات و کاهش رقابت در بازار خودرو به شرکت‌های داخلی این فرصت را می‌دهد که قیمت‌ها را افزایش دهند. طبق آمار، از ابتدای شهریورماه تا ۱۵ دی‌ماه، واردات بیش از ۲۳ هزار دستگاه خودرو به کشور ثبت شده است.

در نهایت، در بازار خودروهای داخلی شاهد افزایش قیمت برخی مدل‌ها و کاهش قیمت برخی دیگر بوده‌ایم. به‌طور مثال، قیمت شاهین (بدون سانروف) ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و به ۷۴۶ میلیون تومان رسیده، در حالی که قیمت مدل ری‌را با ۴۰ میلیون تومان کاهش به ۱.۶۲ میلیارد تومان رسید. در میان خودروهای مونتاژی و وارداتی نیز نوسانات مشابهی در قیمت‌ها مشاهده شده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار