✅ کشاورز (نماینده بخش خصوصی): سیستمهای مدیریتی دولتی عامل ورشکستگی بسیاری از شرکتها شدند.
🟢 ایرانخودرو توانایی تأمین نیاز ۹۰ درصد مردم را دارد / مسائل با قدرت و سرعت قابل حل هستند.
🟢 حمید کشاورز با اشاره به تجربیات خود در صنعت قطعهسازی گفت: “در ۴۳ سال گذشته تلاشهای زیادی انجام دادهایم. از دهه ۶۰ در این صنعت فعال بودهایم. آنچه ما را به سهامداری ایرانخودرو ترغیب کرد، این بود که در دهه ۶۰ قطعات لوازم خانگی میفروختیم، اما سیستم مدیریت دولتی باعث ورشکستگی بسیاری از شرکتها شد.”
او افزود: “۱۳ سال است که عضو هیات مدیره ایرانخودرو هستیم و ۱۶ سال است که سهامدار این شرکتیم. به طور کامل به وضعیت فعلی شرکت آگاه هستیم. این شرکت ۲۷۰ همت بدهی و نزدیک به ۱۵۰ همت زیان انباشته دارد، اما از این شرایط هیچ هراسی نداریم. همه مسائل با قدرت و سرعت قابل حل هستند.”
وی ساختار پیچیده و بوروکراسی ایرانخودرو را از موانع اصلی دانسته و وعده داد که بدون کاهش نیروی انسانی، مشکلات را حل کرده و متخصصان بیشتری جذب خواهند کرد.
کشاورز ضعف در استراتژی محصول، تنوع بیرویه قطعات، افت کیفیت و فشار بر تولید را از مشکلات اساسی صنعت خودرو عنوان کرد. او بر لزوم تغییر نگرش، تمرکز بر کیفیت و حمایت از نمایندگیها برای احیای برند ایرانخودرو تأکید کرد.
وی همچنین از برنامههای حذف قطعات کمکیفیت، بهبود خدمات و افزایش رضایت مشتریان خبر داد و تأکید کرد که ایرانخودرو میتواند نیاز ۹۰ درصد مردم را تأمین کند، در حالیکه خودروهای لوکس از طریق واردات عرضه خواهند شد. کشاورز همچنین ورود چین به صنعت خودرو را هم فرصتی برای رشد و هم تهدیدی برای بازار داخلی دانست و بر لزوم سیاستگذاری تعرفهای برای حمایت از تولید داخلی تأکید کرد.